BIOS opdatering....
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 04-11-02 12:50

Hvad for en BIOS opdatering skal jeg vælge??

Jeg købte en ny AMD Athlon XP 1700+ i April...

Jeg ved ikke noget om hvad Motherboard den har eller noget, så jeg tænkte på
om der muligvis var nogle der vidste det?

Jeg købte den via www.edb-direct.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-11-02 13:11

Kenneth Brøgger wrote:
> Hvad for en BIOS opdatering skal jeg vælge??
>
> Jeg købte en ny AMD Athlon XP 1700+ i April...
>
> Jeg ved ikke noget om hvad Motherboard den har eller noget, så jeg tænkte på
> om der muligvis var nogle der vidste det?

Nu ved jeg ikke om du mister garantien ved at åbne kassen og se efter,
men så kan du istedet stoppe den ved bios-startop-billedet med
Pause/Break-knappen og skrive den lange linie med en masse tal og
bogstaver ned som ofte står nederst.

Forresten så hører det til i dk.edb.hardware.bundkort
FollowUp-To sat til den.

Fra : o&u

Dato : 04-11-02 13:57

On Mon, 4 Nov 2002 12:50:08 +0100, "Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg ved ikke noget om hvad Motherboard den har eller noget, så jeg tænkte på
>om der muligvis var nogle der vidste det?

Da bios er driver til bundkortet (i denne sammenhæng), så er det
nonsens at spørge, når du ikke ved mærket på bundkortet.

Desuden, hvis skidtet kører, så behøver du ikke at opdatere bios. Bios
opdateringer vedrører normalt mest øget harddisk størrelse, - evt.
lidt bedre performance og måske lidt bedre overclock, hvis det er et
bundkort der er gearet i den retning.

Du kan downloade ctbios
http://www.biosworld.com/ctbios.htm

Kør det program, og det fortæller dig hvilket bundkort.

Men en mislykked bios-flash kan lægge din pc øde !

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 14:18

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte en ny AMD Athlon XP 1700+ i April...
> Jeg ved ikke noget om hvad Motherboard den har eller noget, så jeg tænkte

> om der muligvis var nogle der vidste det?

Du skal bruge BIOS ID string.
Du kan læse mere om det her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
Her kan du læse om hvordan man opdaterer BIOS på forskellige bundkort:
http://www.abios.com/

Spørgsmål om BIOS hører til i bundkort-gruppen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/