Bundkort og CPU eller CPU+
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-11-02 12:42

Hej ...
Mit bundkort er ECS K7S5A. Har valget mellem to CPU nemlig :
AMD K7 XP 2200 og AMD K7 XP 2200+.
Der er ca. 600kr prisforskel, men hvilken CPU er at foretrække.?
Jeg arbejder med programmering, webdesign, -åbner mange vinduer osv.
Hvad er forskellen på de to CPU'er ?

mvh pjl

Fra : o&u

Dato : 04-11-02 13:47

On Mon, 4 Nov 2002 12:41:56 +0100, "Per Juul Larsen"
<fam.juul@larsen.dk> wrote:

> [...]
>Der er ca. 600kr prisforskel, men hvilken CPU er at foretrække.?
>Jeg arbejder med programmering, webdesign, -åbner mange vinduer osv.

Det hedder 2200+

2200 er der ikke noget der hedder.

Se www.edbpriser.dk

Men der er en 2200+ MP som er 600 kr. dyrere. Det er en beregnet til
dual cpu drift. Altså et bundkort med 2 cpu'er. Det skal du vel ikke
bruge.

k7s5a understøtter thoroughbred. En 2200+ kører 1800 MHz, 13.5x133, så
din bios skal understøtte dels den høje multiplier, - dels kunne boote
med Tbred.

Hvis det upgrade, skal man flashe bios med den gamle cpu først.

http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

viser, at nyeste bios understøtter 2600+ med.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 14:15

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er ca. 600kr prisforskel, men hvilken CPU er at foretrække.?
> Jeg arbejder med programmering, webdesign, -åbner mange vinduer osv.

Umiddelbart vil jeg sige at 2200 er Palomino og 2200+ er T-bred.
Palomino og T-bred er cpu-kerner.
Jeg kan dog ikke få det til at passe med prisen på edbpriser (der er ikke en
forskel på 600).
Det er der derimod på xp og xp mp (mp=kan bruges i bundkort der tager 2
processorer).

T-bred er den nyeste kerne og derfor den dyreste.
Om jeg har ret er svært at sige, på hvilken side har du fundet dem (det
kunne måske give et praj)?

Hvis jeg skulle vælge så ville jeg vælge den billigste (husk at checke at
dit motherboard kan klare den størrelse cpu).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-11-02 15:28

tak for svarene:
handler en del gennem :
http://www.mm-vision.dk

her er den fundet under Computer/Hardware/cpu

Forhandler har udtalt at bundkortet undestøtter alle AMD CPU som findes på
markedet i dag.

hilsen pjl

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 05-11-02 01:11

> Forhandler har udtalt at bundkortet undestøtter alle AMD CPU som findes på
> markedet i dag.

A... Men køb et K7VTA3 bundkort, med RAID og LAN indbygget. Det har osse
USB2 support. Det står i 625 kr.
(http://www.greendata.dk/shop/productinfo.asp?id=595)

Udgaven uden LAN og RAID (den jeg har) står i 555 kr.
http://www.greendata.dk/shop/productinfo.asp?id=644

Begge priser incl. moms men excl. fragt.

// Troels

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-11-02 09:32

Tak for alle relevante svar.
Jeg har set på K7VTA3 men kan ikke få øje på at den skulle have USB2
support.
Er din link korrekt. Data beskriver support for 2 ekstra USB nemlig USB1 og
USB2.
men det skal vel ikke forstås som USB2 support???
mvh pjl

Fra : Tinky Winky

Dato : 04-11-02 20:27

> Mit bundkort er ECS K7S5A. Har valget mellem to CPU nemlig :
> AMD K7 XP 2200 og AMD K7 XP 2200+.
> Der er ca. 600kr prisforskel, men hvilken CPU er at foretrække.?

Den ene CPU findes ikke. Eller også er det den samme type hvor der er glemt
et +

En AMD XP 2200+ koster knap 1400 kr. hos bjtrading.dk De kan anbefales.