Hvilket subwoofersæt?
Fra : Martin K

Dato : 04-11-02 12:15

Hey Gruppe

Jeg overvejer lidt om jeg skulle købe et Subwoofersæt bestående af 2
satelitter og een sub. Jeg har kun et C-Media onboard lydkort, så det
behøver ikke være så vildt. Jeg havde forestille mig 4-500 kr. som max. Der
er en del modeller, men hvilke kan anbefales? Jeg har pt. kikket lidt på
Creative og Logitech, men kan de overhovedet finde ud af at lave højtalere ?

På forhånd tak..

--
Martin K

Fra : the CURE

Dato : 04-11-02 14:40

> [...]
> Creative og Logitech, men kan de overhovedet finde ud af at lave højtalere
?

Halløjsa!

Der er også højtalere fra Harman/Kardon - det er de højtalere, DELL sælger
til deres systemer :)

the CURE

..: Don't panic - Windows looks like this :.

Fra : Benja

Dato : 04-11-02 17:37

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Creative og Logitech, men kan de overhovedet finde ud af at lave højtalere

Jeg har hørt meget godt om Logitech specielt SoundMan Z-540 (545 kr.) og
SoundMan Z-640 (795kr.). (Priserne kommer fra midtdata.dk som er de
billigste jeg har fundet)

Mvh.
Benja

** Fjern XX ved svar pr. e-mail.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 05-11-02 01:08

> Creative og Logitech, men kan de overhovedet finde ud af at lave højtalere
?

Creative (Cambridge Soundworks) er suveræne, har selv deres 4.1 sæt
(FPS1600).

Ellers er et CSW320 ret fedt.:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597891

Men gør dig selv den tjeneste og køb 2 højtt extra med.:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597908

Og nu er et 4.1/5.1 lydkort jo ikke så dyrt, såeh:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587893

292 kr. for sådan et kort, er altså ikke galt

// Troels

Fra : Martin K

Dato : 05-11-02 15:18

Troels Plougmann Olsen wrote:
> Men gør dig selv den tjeneste og køb 2 højtt extra med.:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597908

Problemet er at jeg ikke har plads til at have dem til at stå rundt omkring
mig. Så kommer der til at stå 2x2 højtalere (2 på hver side af skærmen) og
så mister man jo ligesom effekten

> Og nu er et 4.1/5.1 lydkort jo ikke så dyrt, såeh:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587893
>
> 292 kr. for sådan et kort, er altså ikke galt

Faktisk ikke. Havde ikke lige overvejet at sætte et andet i. Men er
ovenstående ikke total outdatet i dag. Skal man ikke op og have en eller
anden Audigy model?

--
Martin K

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 05-11-02 17:53

> Faktisk ikke. Havde ikke lige overvejet at sætte et andet i. Men er
> ovenstående ikke total outdatet i dag. Skal man ikke op og have en eller
> anden Audigy model?

Hvis man er VIRKELIG hardcore gamer, så skal man nok. Men hvis man "bare" er
mainstream-user er et Live fint. Jeg har selv et gammelt Live Value, som
kører perfekt stadig

// Troels

Fra : rhexis

Dato : 05-11-02 17:54

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Hvis man er VIRKELIG hardcore gamer, så skal man nok.

Personligt ville jeg holde mig fra alt der hedder Creative, og købe
endten et Game Theater eller et Fortissimo kort istedet for.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 05-11-02 18:27

> Personligt ville jeg holde mig fra alt der hedder Creative, og købe
> endten et Game Theater eller et Fortissimo kort istedet for.

Sådanne udtalelser kræver altså argumentation.. Det er jo ikke uden grund at
Creative er så store som de er i dag!

// Troels

Fra : rhexis

Dato : 06-11-02 18:41

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> wrote in
message news:3dc7fe8f$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sådanne udtalelser kræver altså argumentation.. Det er jo ikke uden
> grund at Creative er så store som de er i dag!

Det er korrekt at de er store. Jeg kan dog ikke se sammenhængen
mellem størrelse og kvalitet af den producerede hardware. Der behøver
ikke nødvendigvis at være nogen der. Bare marketingafdelingen
fungerer.

Her er der et par hurtige links. Du kan finde mange flere hvis
du giver dig til at grave lidt dybere.

http://www.google.com/search?q=soundblaster+live+corruption
http://groups.google.com/groups?q=soundblaster+live+corruption
http://www.viaarena.com/?PageID=26

VIA har også en stor del af skylden for disse problemer, men faktum
er at Creative ikke holdt sig til PCI standarden.

Fra : rhexis

Dato : 06-11-02 18:49

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> wrote in
message news:3dc9547b$0$131$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> mellem størrelse og kvalitet af den producerede hardware. Der behøver
> ikke nødvendigvis at være nogen [sammenhæng] der. Bare

</brainfart>

Fra : Søren Friis

Dato : 05-11-02 12:50

Cambridge Soundworks (Creative) Digital, er efter min mening det system med
den bedste subwoofer.
Den er i trækabinet og yder 20W, og hvis du har en digital ydgang på dit
lydkort, slipper du helt for "støj". (Kan dog også bruges uden!)
Koster kun 499!!!!
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597901

/SF

Fra : Martin K

Dato : 05-11-02 15:16

Hey...

Takker for alle forslagene. Det lader til at det er Cambridge Soundworks
(Creative), der er de mest hardcore indenfor den disciplin Så må jeg se
om jeg også kan få plads til det...

--
Martin K

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 05-11-02 18:27

> Takker for alle forslagene. Det lader til at det er Cambridge Soundworks
> (Creative), der er de mest hardcore indenfor den disciplin Så må jeg
se
> om jeg også kan få plads til det...

Good choice

// Troels