Redundancy server
Fra : moller

Dato : 04-11-02 11:05

det jeg kunne tænke mig er at jeg har 2 linux maskiner, som har installere
et salgs system!!

og når en bruger anvender salgssystemet , skal de filer han oprettet kopiers
til begge maskiner!

så i det tilfælde at den en går ned eller tages ud af drift kører man vidre
på den anden!

Kennrth

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 04-11-02 12:46

Hej Moller

Det kunne godt lyde som et "normalt" cluster, hvor du har 2 eller flere
server, der deler et storage system, og hvor der er et hartbeat imellem
dem, så kig lidt på http://freshmeat.net/projects/linux-ha/

Jeg kender "kun" til Sun Cluster 3.0 på Sun Solaris via mit
tidligere job som presale hos en importør af Sun.

Jeg vil anbefale at der benytets et fælles storage system, baseret på en
SCSI, eller en FC-AL løsning, da man ellers skal kopier imellem de to
servere. (man kan få problemer omkring versioner af data)

Kent

PS. Hvis der er der nogen der mangler en mand med lidt viden omkring Sun
HW og SW, må de gerne sende mig en E-mail.