Databaseopslag i Webbrower
Fra : Jørgen Staun

Dato : 04-11-02 09:34

Har tænkte mig at skulle lave en webside med DB-opslag.

Jeg har dog ikke nogen ide til hvordan jeg skal gribe sagen an.

Det jeg har nu er udtræk fra en oracleDB over til Text-filer.

Hvad skal der til for at komme videre.. Skal jeg igang med noget MySQL og
lidt web-"programmering"?

Evt. henvisninger vil hjælpe en del, så jeg kan komme i gang med den bedste
løsning.

PFT

Jørgen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 04-11-02 16:35

> Hvad skal der til for at komme videre.. Skal jeg igang med noget
> MySQL og lidt web-"programmering"?

Det er en ret almindelig opgave at lave database-frontend's, når vi snakker
web-programmering som asp, asp.net. php og lignende.

Asp.net har meget stærke værktøjer til at arbejde med databaser og kan også
tilgå en Oracle-database direkte, hvis du ønkser det. Se fx www.asp.net
eller spørg i dk.edb.internet.webdesigm.serverside.asp.

Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-11-02 09:37

Som svar på skriblerier forfattet af Jørgen Staun

> Har tænkte mig at skulle lave en webside med DB-opslag.
> Det jeg har nu er udtræk fra en oracleDB over til Text-filer.

Hvilken Webserver?
Og hvilket script sprog bruger du i dag?

PS: Ved ikke om Oracle kan levere "direkte"?

mvh/Peter Lykkegaard