MS Windows
briani 27239
Problemer ?
Fra : gc

Dato : 04-11-02 07:56

Jeg har lidt problemer med Vores PC, den tænder og slukker hele tiden, og
den popper op med en "alvorlig fejl",

C:\WINDOWS\MINIDUMP\MINI1\0302-03DMP
C:\DOCUME~1\PIAMOR~1\LOKALE~1\TEMP\WER3.TMP.DIR00\SYSDATA.XML

Det er en ca. 1/2 år gammel PC, med XP

Nogen foreslag ?

mvh
Gert

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 11:15

"gc" <mogens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lidt problemer med Vores PC, den tænder og slukker hele tiden, og
> den popper op med en "alvorlig fejl",
> Nogen foreslag ?

Sæt den til ikke at genstarte ved fejl:
Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System->Avanceret (Start og
genoprettelse) klik på indstillinger->fjern flueben i "Genstart automatisk".
Nu vil du få en fejlmeddelse som kan bruges til videre fejlsøgning.
Du kan se en liste her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
over mange forskellige meddelser og forslag til hvordan problemet løses.

Hvis du ikke kan finde ud af det, så kan du skrive fejlmeddelsen i denne
tråd.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : gc

Dato : 06-11-02 10:11

> Hvis du ikke kan finde ud af det, så kan du skrive fejlmeddelsen i denne
> tråd.

Jamen er dette ikke en fejlmeddelsen ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-11-02 17:00

Nej, bare en oplysning om hvor Windows gemte en dumb af den berørte
del af hukommelsen.
Du kan ikke anvende den til noget. Det skal der eksperter til.
Fejlmeddelelsen finder du som leony beskrev eller i event loggen.

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 04-11-02 11:22

leony@removethiscyberjunkie.dk skriver:
>Sæt den til ikke at genstarte ved fejl:
>Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System->Avanceret (Start og
>genoprettelse) klik på indstillinger->fjern flueben i "Genstart
>automatisk".

Dette har jeg forsøgt i mit tilfælde ( Tråd: Genstarter uden grund) men
den genstarter stadigvæk, selvom det burde have været slået fra. Hvad kan
dette skyldes?

mvh Betina

Fra : Leony

Dato : 05-11-02 10:33

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse

> Dette har jeg forsøgt i mit tilfælde ( Tråd: Genstarter uden grund) men
> den genstarter stadigvæk, selvom det burde have været slået fra. Hvad kan
> dette skyldes?

Det kan skyldes varme (check hvor varm cpu er, når den lukker (hvis du kan
fremprovokere en genstart - kan også checkes i BIOS ved genstart).
En dårlig strømforsyning (prøv med en anden - evt lån en).
Dette er de 2 mest almindelige årsager til genstart uden fejlmelding.

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 05-11-02 13:01

leony@removethiscyberjunkie.dk skriver:
>Det kan skyldes varme (check hvor varm cpu er, når den lukker (hvis du kan
>fremprovokere en genstart - kan også checkes i BIOS ved genstart).
Vil jeg meget gerne forsøge, men hvordan gør jeg det ?
Roder helst ikke med Bios. Men hvordan gør jeg? Vil meget gerne til bunds
i mine problemer

mvh Betina

Fra : Leony

Dato : 07-11-02 10:48

> [...]

> Vil jeg meget gerne forsøge, men hvordan gør jeg det ?
> Roder helst ikke med Bios. Men hvordan gør jeg? Vil meget gerne til bunds

Når den genstarter går du ind i BIOS (typisk et tryk på delete).
Inde i BIOS er der et faneblad hvor man kan overvåge blæsere, temperaturer
(på min computer hedder det "pc health status"). Denne funktion findes kun
på motherboards der understøtter denne funktion, men det gør alle nyere
motherboards vist.
Når computeren genstarter går du ind i BIOS og checker temperaturen.

Du kan også downloade et program til at gøre det med.
Jeg kan anbefale Motherboard Monitor eller Speedfan:
http://mbm.livewiredev.com/
http://www.almico.com/speedfan.php
Disse programmer kører i Windows og du har derfor mulighed for at se
temperaturen umiddelbart inden den genstarter.
Du kan belaste cpu med dette program:
http://users.bigpond.net.au/cpuburn/
Hvis det skyldes varme så vil den helt sikkert genstarte inden for et
overskueligt antal minutter.

Hvis det skyldes varme vil du typisk kunne forlænge tiden der går inden
genstart ved at tage kabinetsiden af.