amerikansk tastatur på bærbar
Fra : Lasse Olesen

Dato : 03-11-02 23:52

Hej

håber dette er den rigtige newsgroup til mit spørgsmål.

Jeg har fået mulighed for at købe en bærbar Sony med amerikansk tastatur. Er
der nogen der har erfaring med den slags? Kan man leve med det, eller kan
det programmeres, så nogle af tasterne kan fungere som de manglende æ,ø,å?
Eller er det muligt at få byttet tastaturet til et dansk og er det
investeringen værd?

Håber at høre fra nogen som har erfaring med brugen af amerikansk tastatur
eller nogen som kaneder svarene på mine spørgsmål.

Med venlig hilsen Lasse.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-11-02 00:56

"Lasse Olesen" <lassekasper@NOSPAMolesen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
kan
> det programmeres, så nogle af tasterne kan fungere som de manglende

I Windows er det muligt at sætte kayboard-layoutet til dansk. På den
måde vil æ, ø og å sidde hvor de plejer at sidde på et dansk tastatur,
uanset hvad der er påtrykt tasterne.

> Eller er det muligt at få byttet tastaturet til et dansk og er det
> investeringen værd?

Det er helt sikkert muligt, men det er formentligt dyrt (500-1000
kroner).

mvh
Peter

Fra : Peter T.

Dato : 04-11-02 07:13

Lasse Olesen wrote:

> Kan man leve
> med det, eller kan det programmeres, så nogle af tasterne kan fungere
> som de manglende æ,ø,å? Eller er det muligt at få byttet tastaturet
> til et dansk og er det investeringen værd?

Et amerikansk tastatur mangler en tast i forhold til det danske,og den
manglende tast er [*'] imellem Ø og Return. Jeg fandt et program, der
kunne remappe tastaturet, men endte tilsidst med at bestille et dansk
tastatur hos Dell.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Fra : [4800]TaDaa@

Dato : 07-11-02 01:00

hmmmm.... Hvad med at sætte autokorrektur til at automatisk at rette ord med
"oe" til ord med "ø"...

Ved godt det ikke var det du spurgte om OG at det kun er en halv løsning...
Har iøvrigt selv haft bærbar med US tastatur. Installerede dengang windows
med dansk tastaturunderstøttelse og satte labels med de rette bogstaver på
de forsk. taster... (^8 Jeg kunne godt leve med det - Men kun fordi prisen
var lav !
--
/Regards
TaDaa