Ser en AMD Athlon XP 1700+ som en 1100MHz.~
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 03-11-02 19:18

Hej Gruppe...
Jeg har siden april sidste år, haft denne computer. Der har hele tiden været
problemer med den, alle mulige slags. Den seneste er nok, at den ser min CPU
som en 1100MHz, selvom det er en XP 1700 fra AMD... Hvad skal jeg gøre???
Please help!

Du må MEGET gerne skrive tilbage til min personlige e-mail hvis du hellere
vil det!

/Kenneth Brøgger

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 19:30

Kenneth Brøgger wrote:
> [...]
> som en 1100MHz, selvom det er en XP 1700 fra AMD... Hvad skal jeg gøre???

En klassiker, dine bios-indstillinger er blevet nulstillet*
Den kører nu med 100 MHz (200 DDR) FSB, og multiplieren er den samme, 11x.
Sæt den til 133 MHz (266 DDR) FSB igen, så den kommer til at køre 1466,
som 1700+'eren gør.

* Der er nok en grund til at den er blevet nulstillet, måske er
batteriet på bundkortet fladt.

> Du må MEGET gerne skrive tilbage til min personlige e-mail hvis du hellere
> vil det!

Nix, sådan fungerer usenet ikke.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-02 20:20

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Nix, sådan fungerer usenet ikke.

Hvad er usenet

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 20:39

Bjarke Hansen wrote:
> "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Hvad er usenet

-> dk.velkommen

FollowUp-To sat til ovenstående gruppe.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-02 20:52

> -> dk.velkommen
>
> FollowUp-To sat til ovenstående gruppe.

Det var nu bare en vittig kommentar

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-11-02 21:55

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Nix, sådan fungerer usenet ikke.

nogle gange er det vist mere uselessnet

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 04-11-02 00:08

> nogle gange er det vist mere uselessnet

eller useNOT?

// Troels

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 04-11-02 00:46

Tak for hjælpen.... men jeg kan desværre ikke gøre noget ved det! :(

Jeg skulle ind og lave min BIOS om... Sætte den til 133MHz (266 DDR) men....
Jeg kan ikke komme ind... jeg har fulgt en tweak-guide idag, fra
www.fedespil.dk, hvor man skulle ind i BIOS og lave noget om... Noget med at
deaktiverer PCI/AGP-halløj og noget, så jeg HAR været inde idag... Men jeg
kan ikke komme ind nu!

Det er som om at keyboardet først reagerer efter at man har mulighed for at
trykke del for at "enter" BIOS!

Hvad skal jeg SÅ gøre? Er der NOGEN anden vej ind i BIOS end at trykke del
ved startup?

/Kenneth Brøgger

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 04-11-02 01:23

Okay... Nu skal i hører noget underligt... synes jeg! :)

Jeg fik så adgang til BIOS med lidt keyboard-slamming og ændrede så de
indstillinger der så resulterede i godkendelsen af CPUen.

MEN...

Men nu laver den fejl i nogle programmer. Er det muligt at den ikke kan
"tåle" at kører med de 133MHz og SKAL kører med 100MHz? Sådan at den faktisk
talt slet ikke KAN kører de 1466MHz men kun 1100?

Jeg tester i morgen om min teori holder stik og skal nok informerer jer om
resultatet... I må MEGET gerne komme med nogle forslag eller hvis I ved
noget... Please fortæl!

Med venlig hilsen
Kenneth Brøgger

Fra : Flare

Dato : 04-11-02 01:41

> Jeg tester i morgen om min teori holder stik og skal nok informerer jer om
> resultatet... I må MEGET gerne komme med nogle forslag eller hvis I ved
> noget... Please fortæl!

Har du et nyere Soltek bundkort?. Hvis ja skal du lige grave din manual frem
for der skal biosen indstilles vha. Jumpers. Der er BIOS kun ment til
overcloking.

Flare