plextor godt brænder prog
Fra : tumlingen

Dato : 03-11-02 18:06

jeg har fået en plextor brænder skal vide hvad for et brænder prog der
er bedst til den har nero og easy cd kom med et godt råd

http://www.kandu.dk/

Fra : B. R.

Dato : 03-11-02 18:13

tumlingen wrote:
> jeg har fået en plextor brænder skal vide hvad for et brænder prog
> der er bedst til den har nero og easy cd kom med et godt råd

Jeg bruger Easy CD Creator 5.32 uden nogen problemer i Win XP pro dk

--
Med venlig hilsen
Bjarne
(fjern no spam i e-mailadresse)

Fra : rhexis

Dato : 03-11-02 19:46

"tumlingen" <tumlingen.news@kandu.dk> wrote in message

> jeg har fået en plextor brænder skal vide hvad for et brænder prog
> der er bedst til den har nero og easy cd kom med et godt råd

Brug Nero og smid cd'en med Easy CD Creator ud...

--
rhexis

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 19:53

rhexis wrote:

> Brug Nero og smid cd'en med Easy CD Creator ud...

Enig.

Fra : R.S.

Dato : 03-11-02 19:59

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Enig.

Ak ja nogen kan lide det ene og andre det andet, men det var nu rart med
seriøse begrundelser for så hårde udtalelser, for jeg ved vi er mange som
har stor glæde af Easy CD Creator Platinium efter upgradering til version
5.32 og har lagt Nero i skuffen (ikke smidt ud ) da den har givet
problemer med andre programmer.

Intet/ingen her i verden er fejlfri

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 20:15

R.S. wrote:

> Ak ja nogen kan lide det ene og andre det andet, men det var nu rart med
> seriøse begrundelser for så hårde udtalelser,
[snip]

Easy CD har en ASPI driver med, som installeres samtidig med programmet,
og forhindrer andre brænderprogrammer, bl.a. Nero i at fungere ordentligt.
Selv om man uninstallerer Easy CD, så fjerner man ikke ASPI driveren.
Køber man en ny brænder som har Nero med på CD, så virker den Nero ikke
før Adaptecs ASPI driver er fjernet, eller windows slettet og
installeret igen.

Fra : B.R.

Dato : 03-11-02 20:41

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> [...]
> ikke ASPI driveren. Køber man en ny brænder som har Nero med på CD,
> så virker den Nero ikke før Adaptecs ASPI driver er fjernet, eller

Se den var een forklaring og måske/formodentlig er korrekt, jeg har ikke
forstand på det, men jeg kender flere som har skiftet fra Nero til Easy CD
Creator Platinium, fordi de synes den er lettere at arbejde med/mere
overskuelig, og en bruger *både* den og Nero (til overburning) installeret
samtidigt på win xp home dk helt uden problemer. Vi er alle også glade for
Direct CD i Easy CD Creator Platinium.

Jeg medgiver der var store problemer med ustabilitet i win xp i version 5.01
men efter de sidste opgraderinger har vi ingen problemer haft og kunne ikke
finde på at gå tilbage til Nero

Lykken er vi har mulighed for at vælge.

Hermed skulle min holdning til valgfrihed være klar og jeg kommer ikke med
flere indlæg i denne tråd.

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 09:17

"B.R." <roschNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> men jeg kender flere som har skiftet fra Nero til Easy CD
> Creator Platinium, fordi de synes den er lettere at arbejde med/mere
> overskuelig

Dette er jo også den væsentligste forskel på de 2 programmer.
Easy er et meget pædagoisk holden-i-hånden program.
Nero giver dig fuld valgfrihed mht hvordan du ønsker at brænde din cd.
Dette er den væsentligste grund til at vælge det ene fremfor det andet,
synes jeg.

> Vi er alle også glade for Direct CD

I hvert fald lige indtil det går galt og alle jeres data er tabt.
Nero's tilsvarende hedder InCD.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Hans

Dato : 04-11-02 02:22

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> [...]
> ikke ASPI driveren. Køber man en ny brænder som har Nero med på CD,
> så virker den Nero ikke før Adaptecs ASPI driver er fjernet, eller

En sandhed med modifikationer. Det er rigtigt at ECDC før i tiden har
ødelagt mange XP installationer, men de nyeste versioner kan udmærket køre
sammen med Nero.

Jeg bruger begge dele på min Plextor brænder under XP Pro uden problemer.

--
mvh, Hans

Fra : rhexis

Dato : 04-11-02 14:09

"R.S." <roschNOSPAM@pc.dk> wrote in message

> [...]
> upgradering til version 5.32 og har lagt Nero i skuffen (ikke smidt
> ud ) da den har givet problemer med andre programmer.

Det sidste du nævner er netop grunden til at jeg ikke vil bruge ECDC.
Ud over disse problemer synes jeg at programmet virker unødvendigt
bloated[1] og holde-i-hånden-agtigt.

Jeg faldt forøvrigt over et ganske lovende freeware (!) brænder-
program. Det er en nydelig front-end til de kendte OS programmer
cdrdao og cdrtools/cdrecord. Programmet hedder BurnAtOnce og
kan anbefales.

http://www.burnatonce.com/

[1] Kan ordet 'opsvulmet' bruges som dansk oversættelse?

--
rhexis