Supply ATX revision ?
Fra : Olesen

Dato : 03-11-02 17:25

Hvad heder seneste version af ATX-standarden
for strømforsyninger ?
Hvilke ændringer er der kommet i seneste revision ?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-11-02 19:32

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in

> Hvad heder seneste version af ATX-standarden
> for strømforsyninger ?

Er det ikke 2.03

> Hvilke ændringer er der kommet i seneste revision ?

Mener der så er tilføjet en ATX12V som extension. ATX12V er det stik
der passer på P4 bundkort.

"ATX12V is an extension to ATX 2.03, adding features required by Intel
Pentium 4 motherboards, among others."

Flemming

Fra : Olesen

Dato : 03-11-02 19:37

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Mener der så er tilføjet en ATX12V som extension. ATX12V er det stik
> der passer på P4 bundkort.
>
> "ATX12V is an extension to ATX 2.03, adding features required by Intel
> Pentium 4 motherboards, among others."

VIl det sige, at har eens PSU det lange brede strømstik + det lille
firkantede med 4 ben samt
den akavede flade stik, så er det sidste nye revision/standard ?
Isåfald er det vel en halvgammel standard vil jeg tro ?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-11-02 01:03

> VIl det sige, at har eens PSU det lange brede strømstik + det
> lille firkantede med 4 ben samt
> den akavede flade stik, så er det sidste nye revision/standard ?
> Isåfald er det vel en halvgammel standard vil jeg tro ?

Jeg er ikke 100% sikker på om der også findes ATX 2.01 med det ATX12V
stik, så det kan jeg ikke udtale mig om med sikkerhed.

Men jeg mener helt bestemt at ATX 2.03 er den seneste ATX standard.

Flemming