Opsætning af PHP
Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 03-11-02 16:51

Hej
Jeg forsøger at lege lift med PHP ( include ) på min egen lille
server

Npr jeg forsøger at include en htm fil og derefter kalder filen
index.php, får jeg denne fejlmeddelse.

Warning: Failed opening 'link' for inclusion
(include_path='.;c:\php4\pear') in

Hvad mangler jeg at rette til?

Bengt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-11-02 17:29

Bengt Wendt Sørensen <bengt@wendt-net.dk> writes:

> Warning: Failed opening 'link' for inclusion
> (include_path='.;c:\php4\pear') in
>
> Hvad mangler jeg at rette til?

Filnavnet på den fil du vil inkludere.

--
Jacob - www.bunk.cc
Interference between the keyboard and the chair.

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 04-11-02 08:42

Jacob Bunk Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Filnavnet på den fil du vil inkludere.
Måske spørger jeg dumt, men er det ikke meningen at man skal
kunne inkludere flere html filer, frit fra ens eget websted ?

Bengt

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-11-02 13:05

Bengt Wendt Sørensen <bengt@wendt-net.dk> writes:

> Måske spørger jeg dumt, men er det ikke meningen at man skal
> kunne inkludere flere html filer, frit fra ens eget websted ?

Jo!

Man du har tydeligvis ikke en fil liggende der hedder 'link', som du
prøver at inkludere.

--
Jacob - www.bunk.cc
I can resist anything but temptation.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-11-02 09:24

Bengt Wendt Sørensen wrote:
> [...]
> index.php, får jeg denne fejlmeddelse.
>
> Warning: Failed opening 'link' for inclusion

Vi snakker om at du vil bruge include(); på en side ikkeogså? (altså
ikke at du er ved at rode med din php-opsætning i php.ini eller lignende).

i så fald virker fx
include("filISammeBibliotek.html");
og
include("../filIBiblioteketUnder.html");

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 04-11-02 09:39

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Vi snakker om at du vil bruge include(); på en side ikkeogså? (altså
> ikke at du er ved at rode med din php-opsætning i php.ini eller lignende).
Ja.

> [...]
> include("filISammeBibliotek.html");
> og
> include("../filIBiblioteketUnder.html");

Jeg bruger denne kommando
"<? include(link.html)
?>"
Og får så fejlmeddelsen i toppen af dette dokument.

Bengt

Fra : Allan E

Dato : 04-11-02 12:02

"Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> wrote in message
> "<? include(link.html)
> ?>"
> Og får så fejlmeddelsen i toppen af dette dokument.

Smæk et par " rundt om dit filnavn. Argumentet til include er en String!
Fx : include("link.html")

Mvh Allan E

Fra : Bengt Wendt Sørensen

Dato : 04-11-02 14:47

Allan E wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> "Bengt Wendt Sørensen" <bengt@wendt-net.dk> wrote in message
>
> Smæk et par " rundt om dit filnavn. Argumentet til include er en String!
> Fx : include("link.html")

Yahhh mange tak
det virker

Bengt