[MSSQL] Konvertere varchar til real
Fra : Michael Barrett

Dato : 03-11-02 15:05

Hej Gruppe

Jeg skal lægge en værdi fra et indtastningsfelt i en web-formular ind i et
felt i min database (jeg bruger ASP.NET). Værdien kommer (naturligt nok) i
form af en varchar, der implicit skulle konverteres til en real. Værdien
kunne eksempelvis være "8,29". Problemet er bare, at SQL Server opfatter
kommaet som en "anden" separator og ikke en decimalseparator. Hvad kan jeg
gøre ved dette? Hvis jeg anvender et punktum som decimalseparator, virker
det fint, men det kan da ikke være meningen?!

--
Michael Barrett

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-11-02 17:27

Som svar på skriblerier forfattet af Michael Barrett

> [...]
> i et felt i min database (jeg bruger ASP.NET). Værdien kommer
> (naturligt nok) i form af en varchar, der implicit skulle konverteres

Du bruger Convert eller Cast
Men jeg kan ikke helt forstå at det skulle naturligt at værdien er af typen
VarChar?

>Værdien kunne eksempelvis være "8,29". Problemet er
> bare, at SQL Server opfatter kommaet som en "anden" separator
> og ikke en decimalseparator.

Det er en tusindetals separator på US'sk...

> Hvad kan jeg gøre ved dette? Hvis jeg anvender
> et punktum som decimalseparator, virker det fint, men det kan da ikke
> være meningen?!

Jow, din dabatase server er sat op med US numerisk format, så det er by
design
Hvis du vil bruge dansk numerisk format, så sæt serveren til at køre med
dette

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-11-02 07:15

Hej.

> Som svar på skriblerier forfattet af Michael Barrett

Hvis det er beløbsfelter, kan jeg anbefale at bruge currency typen.
(Undgå altid approximerede værdier).

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen