Haster lidt - lave ny fil med asp?
Fra : Jonas Lumby

Dato : 03-11-02 14:07

Hejsa

Jeg er ved at lave den helt vilde hjemmeside...)
Den skal selvfølgelig have et forum, det er der problemet kommer, jeg har
besluttet at hvert indlæg skal ligge i hver sin tekstfil, men så er
problemet at jeg ikke kan få asp til at oprette denne fil.
Det fungere således at jeg udregner filnavnet og når det er gjort skal filen
oprettes - hvordan gør jeg det?

På forhånd mange tak
Jonas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-11-02 14:17

"Jonas Lumby" <jonaslumbye@hotmail.com> wrote
> [...]

> besluttet at hvert indlæg skal ligge i hver sin tekstfil, men så er
> problemet at jeg ikke kan få asp til at oprette denne fil.

Webserveren der behandler dine ASP sider kører vha. brugeren
IUSR_<website/maskinavn> og derfor skal denne have skriverettigheder til
mappen hvori du prøver at oprette tekstfilerne.

> Det fungere således at jeg udregner filnavnet og når det er gjort skal
filen
> oprettes - hvordan gør jeg det?

Hvis vi snakker om hvordan man i ASP opretter filen så kig på:
<http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Lumby

Dato : 03-11-02 15:10

Hej igen

Tak for det hurtige svar, jeg har kigget på html.dk, men jeg kan ikke finde
svaret der. Problemet er at der skal oprettes en ny, også skrives til den.
Jeg kan godt skrive til den og læse fra den også videre, men på nuværende
tidpunkt har jeg oprettet en masse filer manuelt, og det ville være lidt
federe hvis aps oprettede filerne...

mvh
Jonas Lumby

Fra : Thygesen

Dato : 03-11-02 15:38

"Jonas Lumby" <jonaslumbye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidpunkt har jeg oprettet en masse filer manuelt, og det ville være lidt

Du kan finde lidt mere information på: http://cht.dk/asp-koder/fso.asp

Mvh. Christoffer Thygesen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-11-02 14:22

Jonas Lumby wrote :

> Jeg er ved at lave den helt vilde hjemmeside...)
> Den skal selvfølgelig have et forum, det er der problemet kommer, jeg
> har besluttet at hvert indlæg skal ligge i hver sin tekstfil,

hvorfor har du besluttet det ? Har du ikke adgang til en database eller
lignende ?

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jonas Lumby

Dato : 03-11-02 15:12

Hejsa

Forummet er opbygget omkring ne database, men som bekendt er der ikke
uendelig størrelse på felterne i databaser, derfor vil jeg have dem i hver
sin fil. Men der er en database, som holder styr på overskrifterne og
forfatterne...
Jeg ved ikke om det er en fornuftig grund...)

Mvh
Jonas Lumby

Fra : Thygesen

Dato : 03-11-02 15:49

> [...]
> forfatterne...
> Jeg ved ikke om det er en fornuftig grund...)

Du kan bruge database og lave felter at typen notat, til de felter, hvor der
ikke skal være begrænsning på meget der kan gemmes i feltet.

Mvh. Christoffer Thygesen

http://CHT.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-11-02 16:24

Thygesen escribió / skrev

> Du kan bruge database og lave felter at typen notat

Notat kan indehole 65.000 tegn, i langt de fleste tilfælde er det mere
end nok.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann