Skovrider Peter Wildschiött, født ca 1667
Fra : Johnm

Dato : 03-11-02 11:52

Min hovedinteresse er slægten/-erne
Wildschütz/Wildschiødtz/Willschiött/... (du må fuldstændig selv om,
hvordan du vil stave det!), hvor jeg er kørt helt fast ved min
4xtipoldefar Peter (Johansen?) Wildschütz, der døde 1745 som kgl.
skovrider i Haderslev.
Jeg har en teori om at han stammer fra Chr.IV's jægermester Claus
Rollufsen W., der døde 1624 i Helsingør, men det er svært at bevise det.

I forbindelse med en retssag 1706 angiver han selv at være bror til
major [Johan Petersen] Wildschiött i Kastellet, men trods 35 års søgen
er det ikke lykkedes mig at finde deres fødsel/forældre.
Hvor og hvornår er Peter Wildschiött født?
Venlig hilsen
John Møller

PS. Ovenstående er absolut det centrale spørgsmål, men ALT om
Wildschütz'er har interesse! Intet er for småt. Så hvis du falder over
navnet ...

http://www.kandu.dk/

Fra : Sven Trønning

Dato : 04-11-02 15:05

Hvad med at se Den Danske Landmilitæretat 1801-1894, Dansk Historisk
Håndbogsforlag 1977. Den er i to bind. Der skulle du kunne finde broderen.
De fleste biografier nævner faderen.

Mvh
trønning

Fra : LisBJensen

Dato : 19-06-03 07:45

Hvis din Peter wildshu¨tz er født i 1667 og Claus Rollufsen døde i 1624,
hvordan mener du så der kan være en forbindelse??
Roluffsen er måske hans bedstefader??
Har du kigget i mandtalslister?
Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/