Hvilken processor?
Fra : Incognito

Dato : 03-11-02 11:08

Jeg skal have anskaffet mig en ny computer, men har kun et begrænset budget
til rådighed, så jeg står med valget mellem to CPU'er

AMD Athlon XP (1800MHz)
eller

Intel Celeron Willamette (1800MHz)

Hvad er optimalt, når jeg benytter min computer mest til grafiske programmer
o.l. (ikke krævende 3D!) ?

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 11:09

Incognito wrote:
> AMD Athlon XP (1800MHz)
> eller
>
> Intel Celeron Willamette (1800MHz)
>
> Hvad er optimalt, når jeg benytter min computer mest til grafiske
> programmer o.l. (ikke krævende 3D!) ?

Hvis du har et begrænset budget vil jeg sige AMD'eren, for der er bundkort
mv. heller ikke videre dyrt. Har selv en AMD Athlon XP 1700+ @ 1466, og jeg
vil sige at det er en fed CPU. Meeen jeg er nu også AMD-freak!

For lige at rette en smule i ovenstående. AMD Athlon XP 1800+ kører med 1533
MHz. Mens en XP 2200+ kører med 1800 MHz. Hvilken een er der tale om? Hvis
det er sidstnævnte får du også T-bred kernen med i købet. I begge tilfælde
ville jeg vælge AMD!

--
Martin K

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 03-11-02 12:10

"Incognito" <dan@GULDFISKnatteravnen.dk> wrote in message

> AMD Athlon XP (1800MHz)
> eller
>
> Intel Celeron Willamette (1800MHz)

Selvom jeg er Intel-mand ville jeg sige Athlon'en. Men som Martin K
skriver - den kører _ikke_ 1800MHz...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Tinky Winky

Dato : 03-11-02 12:33

> Jeg skal have anskaffet mig en ny computer, men har kun et begrænset
budget
> til rådighed, så jeg står med valget mellem to CPU'er
>

> AMD Athlon XP (1800MHz)

En Athlon XP 1800+ ikke? En Athlon XP 1800Mhz hedder 2200+ og koster omkring
1500,- En Athlon XP 1800+ koster ca. 750,-

> eller
>
> Intel Celeron Willamette (1800MHz)
>
> Hvad er optimalt, når jeg benytter min computer mest til grafiske
programmer
> o.l. (ikke krævende 3D!) ?

AMD Athlon XP 1800+ er hurtigere end en Willamette 1800 Mhz. Og når det så
er en Celeron er Intels endnu langsommere.