Småbørn med toget
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-01 11:38

Inspireret af Finn Stadel Nielsens spørgsmål vil jeg høre om der er
nogen her der har prøvet længere togrejser med små børn.

Vi skal til sommer en tur til Østrig, højst sandsynligt med tog.
Vores søn er på det tidspunkt knap 7 måneder. Da det er vores
første barn har vi en lang række uafklarede spørgsmål - jeg har
spurgt DSB (men ikke fået svar endnu), men gode råd herfra er
bestemt velkomne.
Så derfor:

Hvad koster det? Normal barnebillet (under 12 år) eller er der
andre grænser.

Hvad gør man mht. sovevogn i tog?

Hvilke muligheder har man for at medtage barne- eller klapvogn?

På forhånd tak.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : GhitaCecilie

Dato : 28-02-01 12:15

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens_gy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Inspireret af Finn Stadel Nielsens spørgsmål vil jeg høre om der er
> nogen her der har prøvet længere togrejser med små børn.

Hej
Da min nu 12 årige datter var 8 mdr. tog vi med tog til Spanien
Helt ned til Malaga; En temmelig lang tur og med togskifte i
Paris, grænsen Frankrig/Spanien og slutteligt i Madrid.
Vi havde en luksusparaplyklapvogn med så hun kunne sove i den
på vejen, og det gik fint. Vi havde den ikke slået op før Madrid fordi
der var plads nok i kupéen til at hun kunne sove ind imellem og i toget
fra Madrid var der i forvejen medbragte høns mm. så der spurgte jeg
overhovedet ikke om lov, men gjorde det bare.
Vi betalte ikke noget for at have hende med. Jeg mener at det er gratis
for børn under 2 år ligesom med fly.
Jeg syntes ikke at det var slemt, men det er måske et
temperamentsspørgsmål. Det eneste tidspunkt jeg ikke kunne se det
morsomme, var på hjemvejen i Madrid hvor ungen lå med over 40 i feber
og havde "splat" fra både den ene og den anden ende. En tur til det
nærmeste børne hospital var nødvendigt, og vi havde kun 2 timer til
vi skulle videre. Det var juli og umuligt at få andre sidde/liggepladser
til resten af turen. En politibetjent hjalp os i nøden med kørsel og tjek
af ungen så vi kunne nå toget.
Uanset det kunne jeg med glæde have gjort turen om igen.
Ghita Cecilie

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-01 13:51

"GhitaCecilie" <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev:

[klip]
>fordi der var plads nok i kupéen til at hun kunne sove ind
>imellem [...]

Hvilken type kupé havde I?

Fra : GhitaCecilie

Dato : 28-02-01 14:50

> "GhitaCecilie" <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev:
>
> [klip]
>
> Hvilken type kupé havde I?

Kupéen var vist til 6 mennesker og vi var 2 voksne+1barn
+min lille og så en enkelt anden på interrail.
Ghita Cecilie