Response.Redirect
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 02-11-02 23:05

Hvad er der galt her?

<% If sletkalender.EOF Then
Response.Redirect(
"/maal/sletuser2.asp?"MM_sletbruger=<%=(sletprojekt.Fields.Item("
maalelevnavn").Value)%> )
Else %>

Med venlig hilsen

Michael Tillgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-11-02 23:10

"Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> wrote
> Hvad er der galt her?
>
> <% If sletkalender.EOF Then
> Response.Redirect(
> "/maal/sletuser2.asp?"MM_sletbruger=<%=(sletprojekt.Fields.Item("
> maalelevnavn").Value)%> )
> Else %>

Når man allerede er i "ASP-mode" dvs. mellem <% og %> benytter man ikke <%=
vaerdi %> til at udskrive værdier, derfor prøv med nedenstående istedet:

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-02 23:12

Jakob Andersen escribió / skrev

> sletprojekt.Fields.Item("maalelevnavn").Value

lækker detalje Jakob!

--
Ahora puedes ganar un DVD portátil en www.intercambiodvd.com

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-11-02 00:11

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
> Jakob Andersen escribió / skrev
>
> lækker detalje Jakob!

Den var der nu i forvejen..

Forresten, så prøv lige at fodre din IIS med denne her kode:

<%
Option Explicit
Dim connectionString
ConnectionString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("endatabase.mdb")

Dim strSQL
strSQL = "SELECT <felt> FROM <table>"

Dim objConn
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString = ConnectionString
objConn.Open

Dim objRS
Set objRS = objConn.Execute( strSQL )

If Not objRS.EOF Then
Dim SamletTid1,SamletTid2,j
For j = 0 To 10
Dim TidStart,i, strTemp1, strTemp2
TidStart = Timer
For i = 0 To 10000
strTemp1 = objRS.Fields.Item("<felt>").Value
Next
SamletTid1 = SamletTid1 + (Timer - Tidstart)

TidStart = Timer
For i = 0 To 10000
strTemp2 = objRS("<felt>")
Next
SamletTid2 = SamletTid2 + (Timer - Tidstart)
Next
End If
SamletTid1 = (SamletTid1/10)
SamletTid2 = (SamletTid2/10)
Response.Write( "Ved brug af objRS.Fields.Item(""FIELD"").Value er
gennemsnitstiden for 10000 gennemløbninger: " & SamletTid1)
Response.write( "<br />" )
Response.Write( "Ved brug af objRS(""FIELD"") er gennemsnitstiden for 10000
gennemløbninger: " & SamletTid2)

objConn.Close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
%>

Jeg kan allerede nu godt afsløre at eksekveringhastigheden bliver en smule
højere ved at skrive det på den korrekte måde. At jeg så altid syntes at
ovenstående (jeg har testet det før også med Request.Form vs.
Request.Form.Item) strider mod alt logik er en anden side af sagen.

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-11-02 00:28

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
> [...]
> ovenstående (jeg har testet det før også med Request.Form vs.
> Request.Form.Item) strider mod alt logik er en anden side af sagen.

Og nu skulle jeg selvfølgelig lige teste med Request.QueryString, og faktisk
overraskede det mig at jeg får langt de bedste resultater ved blot at bruge:

Request( "Item" )

Hvilket slet ikke giver logik, især ikke når microsoft i IIS dokumentationen
skriver:

"It is strongly recommended that when referring to members of a collection
the full name be used. For example, rather than Request.("AUTH_USER") use
Request.ServerVariables("AUTH_USER"). This will allow the server to locate
the item more quickly."

Og selv hvis man laver samme test med Request( "SCRIPT_NAME" ) og
Request.ServerVariables( "SCRIPT_NAME" ) er den første metode hurtigere
selvom ServerVariables er den sidste collection der bliver gennemløbet!

--
Jakob Andersen

Fra : F.Larsen

Dato : 03-11-02 22:01

"Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> wrote in message
> Hvad er der galt her?
>
> <% If sletkalender.EOF Then
> Response.Redirect(
> "/maal/sletuser2.asp?"MM_sletbruger=<%=(sletprojekt.Fields.Item("
> maalelevnavn").Value)%> )
> Else %>

Udover de nævnte ting så får du ikke ryddet op efter dig inden du laver
redirect --- hvilket er ret usmart !

--
Flemming