ønskes: vorter væk
Fra : ibka

Dato : 02-11-02 22:22

Hej !

Er der nogen her som har haft held med at fjerne vorter på heste , hører jeg
gerne om hvordan .

På forhånd tak

Heste Hilsner Inger

www.ridebanespring.webbyen.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-11-02 07:19

On Sat, 2 Nov 2002 22:22:29 +0100, "ibka" <ibka@esenet.dk> wrote:

>Hej !
>
>Er der nogen her som har haft held med at fjerne vorter på heste , hører jeg
>gerne om hvordan .

   Det jeg har hørt om at fjerne vorter på heste er at de meget
meget ofte kommer igen - i større format :/ Derfor fjernes de oftest
kun hvis de er til direkte gene (Sidder under pandebåndet eller sådan
noget).

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Liz

Dato : 03-11-02 09:42
Fra : Hanne.sj@mail.dk

Dato : 09-11-02 22:39

ibka <ibka@esenet.dk> skrev:
>Hej !
>
>Er der nogen her som har haft held
>med at fjerne vorter på heste , hører jeg
> [...]

Hej Inger
Min hest har selv haft 2 ret store grimme vorter og den ene sad
selvfølgelig lige der hvor næsebåndet skulle spændes....
Jeg har prøvet forskellige staldtips og dyrlægetips, men det
bedste jeg har haft stor succes med er alm pattesalve blandet med
en stor portion knust hvidløg. Jeg havde et lille syltetøjsglas
med blandingen og smurte det på vorterne 3 til 5 gange om ugen.
Vorterne er forsvundet efter et par måneder og måske kommer de
igen, men nu kan jeg styre problemet. Så held og lykke med kuren.
Mange hilsner fra Hanne.sj@mail.dk

Fra : ibka

Dato : 10-11-02 22:47

> [...]
> Vorterne er forsvundet efter et par måneder og måske kommer de
> igen, men nu kan jeg styre problemet. Så held og lykke med kuren.

Tak for dit svar , det vil jeg hermed prøve , er iøvrigt begyndt at give
hende hvidløg i fodret og det har , tror jeg en god virkning , da vorterne
er svundet lidt.
Venlig Hilsen Inger

Fra : Aagaard Rasmussen

Dato : 11-11-02 21:24

"ibka" <ibka@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> hende hvidløg i fodret og det har , tror jeg en god virkning , da vorterne

I min bog om hestens sygdomme står der, at vorterne forsvinder af sig selv
efter 1-2 måneder, så du kan vist godt spare besværet!

Venlig hilsen Christel.