Mikrokortlæser
Fra : Gartner

Dato : 02-11-02 17:38

hej,

Jeg har lige på Landsarkivet i Viborg for første gang og det var utroligt
spændende. Jeg fandt mange relevante optegnelser i kirkebørgerne. Jeg pøvede
at tage en kopi af mikrokortet på papir i den dertil beregnede maskine på
arkivet, men kopien er ret dårlig. Jeg ved man kan købe en kopi af selve
mikrokortet, men så skal man jo alligevel op på arkivet for at læse dem.

Er det muligt at købe en mikrokortlæser brugt for en rimelig penge? Er det
samme type mikrokort man bruger på reservedelslagre o.l?

vh
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-11-02 18:25

"Gartner" <gartner@jubiimail.dk.SLET> skrev Sat, 2 Nov 2002 17:37:48
+0100

> [...]
>arkivet, men kopien er ret dårlig. Jeg ved man kan købe en kopi af selve
>mikrokortet, men så skal man jo alligevel op på arkivet for at læse dem.

Eller nærmeste bibliotek.

>Er det muligt at købe en mikrokortlæser brugt for en rimelig penge? Er det
>samme type mikrokort man bruger på reservedelslagre o.l?

Ja, det er den samme slags.

De har været brugt mange steder til mange formål. Banker,
komunekontorer, maskinhandlere, foderstofforetninger, apoteker,
bilhandlere, osv. osv.
Prisen for et brugt apparat ligger typisk mellem 0 og 500 kr.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Gartner

Dato : 04-11-02 18:43

Tak for dit svar. Jeg havde slet ikke overvejet det lokale bibliotek.

vh
Erik

Fra : KaNi

Dato : 03-11-02 17:57

Hej Gartner

Du kan også prøve http://www.mikrodan.dk/marked/marked.htm

Med venlig hilsen

KaNi

http://www.kandu.dk/

Fra : Gartner

Dato : 04-11-02 18:45

Tak for det tip. De havde lige nu kun en til 2400 og det er nok lige i
overkanten af hvad jeg vil ofre, men jeg vil holde øje med hvad de har.

vh
Erik