cd-rom drev under dos
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-02 15:18

Hej

jeg har en Siemens/Fujitsu bærbar... Hvis je booter op fra en startdiskette,
kan jeg ikke få adgang til cd-rom drevet på maskinen.. Den siger invalid
drive specification

Er der en bestemt fil der skal loades med?? Kan se den loader noget IDE
controller

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-02 20:53

Bjarke Hansen wrote:
> Den siger invalid drive specification
>
> Er der en bestemt fil der skal loades med??

Njaa. Først et tip du har råd til. www.bootdisk.com
og download en bootdisk der svarer til den windows
version du bruger.

mvh
Henning

Fra : Leony

Dato : 03-11-02 14:15

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Njaa. Først et tip du har råd til. www.bootdisk.com
> og download en bootdisk der svarer til den windows
> version du bruger.

Det burde vel virke uanset hvad.
Startdisketten til Windows 98 har cd-rom driver og den kan da bruges til
alle Windowsversioner (hvis man bare lige skal rode lidt rundt, den kan
selvfølgelig ikke installere XP og lignende).

Til Bjarke:
Er det et eksternt cd-rom drev?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-11-02 00:14

Leony wrote:
> Det burde vel virke uanset hvad.

Ja selvføldelig kan man det, men hvis han nu
bliver drevet ud i noget snavs og er nød til at bruge
f.eks. kommandoen sys er det da rart, at det er den
rigtige dosversion man ligger inde med.

> Startdisketten til Windows 98 har cd-rom driver og den kan da bruges
> til alle Windowsversioner (hvis man bare lige skal rode lidt rundt,
> den kan selvfølgelig ikke installere XP og lignende).

Jo faktisk. Har været beskrevet i system.ms-windows.

mvh
Henning

Fra : Aksel

Dato : 03-11-02 15:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> drive specification
>
> Er der en bestemt fil der skal loades med?? Kan se den loader noget IDE

husk at Win 98 bootdisketten laver et RAM drev, det medfører at dine CD drev
får et andet bogstav end normalt, i de fleste tilfælde rykker de et bogstav
op så D bliver til F og så videre.

Hilsen Aksel

Fra : Frans Jensen

Dato : 03-11-02 17:04

On Sun, 3 Nov 2002 15:50:47 +0100, "Aksel" <akselj@newmail.dk>
wrote:

> [...]

>får et andet bogstav end normalt, i de fleste tilfælde rykker de et bogstav

hvor langt er dit alfabet?

D: bliver til E:

--
girls and sex