Store trærødder - men hvor ?
Fra : Kevin

Dato : 28-02-01 10:26

Jeg har tænkt mig at bygge den ene ende af mit 500 liters akvarie op på ny,
og har brug for nogle anbefalinger eller gode råd. Jeg er blevet dybt
inspireret efter jeg fornylig så hvor flot det kan blive, når store
snørklede trærødder med små planter på bygges op i højden, skruet fast på
gardinstænger under dækglasset.
Jeg bor i nordsjælland og har været rundt og kigge lidt i de lokale
akvarieforretninger efter trærødder, og må desværre konstantere at de har et
sørgeligt udvalg. Jeg har imidlertidig fået anbefalet flg. steder i
København : Planteimporten i Valdemarsgade og Akvariecenteret på
Sønderboulevard.
Har disse to steder de trærødder jeg søger ? eller kan i oplyse mig om andre
steder hvor jeg vil finde et bedre udvalg af rødder, når nu jeg alligevel er
i Kbh. Jeg spørger jer fordi jeg vil undgå at fare rundt i Kbh. til alle
mulige akvarieforretninger i den off.transport, men helst vil tage direkte
til stedet med det bedste udvalg.
Har i nogle gode råd eller erfaringer til mit lille projekt ?
Hvis jeg skal kombinere flere trærødder, er det så bedst at skrue dem sammen
med rustfrie skruer eller findes der andre bedre metoder ? Trælim er jo
ligesom udelukket i denne her sammenhæng.

Mange tak for jeres svar.
Hilsen Kevin

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-02-01 12:08

"Kevin" <wexxex@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> med rustfrie skruer eller findes der andre bedre metoder ? Trælim er jo
> ligesom udelukket i denne her sammenhæng.

Du kan bruge PU-lim - det er vandfast og ugiftigt. Eventuelt vil jeg gætte
på at polyurethanskum (det til vinduesisætning m.v.) kunne bruges til at
støbe rødder sammen med.

mvh
Jan

Fra : Claus

Dato : 28-02-01 15:04

Hej.

Akvarieselskabet Åboulevarden 19. plejer at ha' et pænt udvalg i store
rødder.
www.akvarieselskabet.dk/default1.htm

Claus H.

Fra : Tom Manczak

Dato : 28-02-01 21:57

> Akvarieselskabet Åboulevarden 19. plejer at

Så kan du ligeså godt også prøve flyvefisken...ca. 250 m henad samme
boulevard, i søernes retning. Jeg ved dog ikke om de har Store
rødder....

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak
ICQ: 93958379

Fra : Aardvark

Dato : 28-02-01 22:22

Har oxo en Akvarie-'pusher' der har riiimeligt store trærødder til pæne
penge.
men den er nok liidt langt væk fra alle

/Brian