Rimeligt høj VOLT? m.m.
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 02-11-02 14:14

Se på http://www.puttitat.dk/mbm5/HighLow.txt - der kan I se en masse
readouts fra mit nye bundkort, ECS K7VTA3.

De ting jeg ikke forstår, er:

1. Før havde jeg kun Vcore på 1.72 volt (før nyt bundkort).

2. Sensor 1 troede jeg var CPU'en, til at starte med - men da den pludselig
viste et high på 72 og et low på 22 droppede jeg dén tanke.

3. Kan det så være Sensor 2 der er CPU? Den er noget mere stabil end Sensor
1 - som kan skifte temperatur ret hurtigt...

4. Min +12v. ligger på 13,30v i gn.snit. Godt eller dårligt?

5. AGP Fast Writes - giver det noget.?

Ellers ville jeg bare sige at K7VTA3 er et godt bundkort, idet man kan
indstille RAMspd. fast, så man kun overclocker FSB'en på CPU / PCI / AGP.
Jeg har endnu ikke fundet ud af om man kan fastsætte en bestemt AGP
hastighed. Men more OC'ing to come

Der var, til K7S5A, nogle overclocking-bios'er. Tror i der vil ske det samme
med K7VTA3 - eller er der allerede sådanne sider ude?

// Troels

Fra : Leony

Dato : 02-11-02 15:00

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> 2. Sensor 1 troede jeg var CPU'en, til at starte med - men da den
pludselig
> viste et high på 72 og et low på 22 droppede jeg dén tanke.

Det tror jeg er cpu'en alligevel.
Temperaturen kan hurtigt ændre sig.
Min P4 starter på 24-25 grader lige når Windows er loadet, denne temperatur
stiger hurtigt til 32-33 grader når den har kørt i 10 minutters tid.
Ved fuld belastning stiger den til 51-52 grader på 15 minutter.

Athlon XP cpu'er bliver lidt lunere end P4.
Derfor kan det godt passe med en temp på 22 grader i start og 72 grader ved
max belastning.

> 3. Kan det så være Sensor 2 der er CPU? Den er noget mere stabil end
Sensor
> 1 - som kan skifte temperatur ret hurtigt...

Nej det tror jeg er system temperaturen. Det passer meget med 40 grader
selvom den er lidt høj. Ved fuld load på stiger den til 48 grader.
Cpu'en kan hurtigt ændre temperatur bare den skal starte et lille program
eller lignende. Derfor tror jeg sensor 1 er cpu.
Man skal ikke lægge for meget i temperaturmålingerne, de er kun vejledende.
Jeg har fundet dit motherboard på MBM's hjemmeside (det ligner MBM's måde at
lave statistik på). Her står der om sensorerne på dit motherboard.

SY K7VTA B
VIA686B = sensorchip
VIA686B 3 = case sensor
VIA686B 2 = cpu sensor
Så skulle det være en smal sag at se hvilken sensor der er koblet via686b 3
og 2.

> 4. Min +12v. ligger på 13,30v i gn.snit. Godt eller dårligt?

Hvis det passer er det rigtigt skidt, om det får nogen betydning ved jeg
ikke.
Hvilken strømforsyning er der tale om (stadig Codegen).

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/31/1045995

> Ellers ville jeg bare sige at K7VTA3 er et godt bundkort, idet man kan
> indstille RAMspd. fast, så man kun overclocker FSB'en på CPU / PCI / AGP.

Hvis du også kunne låse PCI og AGP ville det lige være en tand bedre.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/