kennex pc
Fra : jens

Dato : 02-11-02 14:07

Hej NG

Er der nogen der har kommentarer til Kennex AMD Duron 1200 hos KvicklyXtra i
denne uge?
Er den ringe eller?

Hilsen
Jens

Fra : Leony

Dato : 02-11-02 15:04

"jens" <jkt@io*ikke*.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har kommentarer til Kennex AMD Duron 1200 hos KvicklyXtra
> denne uge? Er den ringe eller?

Det kommer an på hvad du skal bruge den til.
Hvis du er familiefar og skal lave en indbydelse til barnedåben og surfe
lidt på nettet (allround brug minus spil), så er den sikkert ganske
glimrende.
Hvis du gamer 4 timer om dagen, samtidig med at du encoder dv og renderer 3D
billeder, så skal du nok se dig om efter noget andet.
9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 02-11-02 16:19

jens wrote:
> Er der nogen der har kommentarer til Kennex AMD Duron 1200 hos
> KvicklyXtra i denne uge?
> Er den ringe eller?

Hvis du en anden gang lige dropper et link så man kan se på den uden at søge
hele nettet igennem, får du nok lidt mere respons.

Men den er her:
http://makeashorterlink.com/?T2F021252

- AMD Duron 1200 Mhz processer

OK CPU, måske lidt langsom, meen...

- 256 Mb SD RAM - PCI 133

SDRam er jo heller ikke det hurtigste længere...

- 52 x CD-Rom drev

Sådan er det jo...

- Geforce 2 MX400 grafikkort m/ 64 Mb RAM og TV-out

Ikke verdens hurtigste, men i orden. Så længe det ikke er onboard gfx, skal
man være glad

- Onboard Stereo lydkort

Tja, det er der på mange boards idag...

- 10/100 Mbit netkort (til ADSL el. netværk)

Det skal man jo ha...

- Windows XP Home Edition
- Tastetur og schroll-mus
- 12 måneders telefonsupport

Det får man sikkert også brug for...

Herligheden koster ca. 6k. Meget for sådan een synes jeg... Prøv evt. at
besøge www.edbpriser.dk og se hvad det koster at sammensætte nogle
komponenter magen til ovenstående...

--
Martin K

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 03-11-02 12:13

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Herligheden koster ca. 6k. Meget for sådan een synes jeg... Prøv evt.
> at besøge www.edbpriser.dk og se hvad det koster at sammensætte nogle
> komponenter magen til ovenstående...

Fås den slags komponenter endnu? Helt enig - man kunne sikkert få noget
dobbelt så godt hvis man ofrede en tusse mere...!

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6

Fra : Leony

Dato : 03-11-02 13:29

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du en anden gang lige dropper et link så man kan se på den uden at
søge
> hele nettet igennem, får du nok lidt mere respons.

Enig.

> Men den er her:
> http://makeashorterlink.com/?T2F021252

Nej.
Den ser sådan her ud:
AMD Duron 1200 MHz
128 MB DDR-RAM
40 GB harddisk
52x cd-rom drev
Onboard Grafikkort (32 MB RAM)
Onboard lydkort
10/100 Mb netkort
Bundkort har 1xAGP, 3xPCI, 1xCNR mulighed for flere RAM
2 USB porte i front
Diskettedrev
Tastatur + Mus
12 Måneders support.
Pris = 2995

Alt i alt en sød lille computer med potentiale for den ikke-krævende bruger.

Fra : Martin K

Dato : 03-11-02 14:58

> Nej.
> Den ser sådan her ud:

Der kan man bare se. Det hele ville være meget nemmere hvis der bare var
blevet smidt et link. Nu har jeg jo kommenteret den helt forkerte maskine...
og det er der jo ingen der kan bruge til noget.

> AMD Duron 1200 MHz
> 128 MB DDR-RAM
> 40 GB harddisk
> 52x cd-rom drev
> Onboard Grafikkort (32 MB RAM)
> Onboard lydkort
> 10/100 Mb netkort
> Bundkort har 1xAGP, 3xPCI, 1xCNR mulighed for flere RAM
> 2 USB porte i front
> Diskettedrev
> Tastatur + Mus
> 12 Måneders support.
> Pris = 2995

Den er endnu værre end den anden jeg kommenterede, men prisen er
selvfølgelig heller ikke så hidsig igen...

> Alt i alt en sød lille computer med potentiale for den ikke-krævende
> bruger.

Onboard gfx og jeg er stået af

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 04-11-02 08:42

> [...]

Enig.

> Den er endnu værre end den anden jeg kommenterede, men prisen er
> selvfølgelig heller ikke så hidsig igen...

Personligt synes jeg ikke den er så slem, slet ikke hvis prisen tages i
betragtning.
Det er garanteret ikke et fartmonster, men til lidt surf, email,
tekstbehandling og 7kabale, kan den sagtens bruges (især hvis man tager
prisen med i betragtningen).

> Onboard gfx og jeg er stået af

Der er AGP-slot så der kan sættes "rigtigt" grafikkort i.

Fra : Martin K

Dato : 04-11-02 08:57

Leony wrote:
> [...]
> Det er garanteret ikke et fartmonster, men til lidt surf, email,
> tekstbehandling og 7kabale, kan den sagtens bruges (især hvis man

Ja det er selvfølgelig rigtigt nok, jeg glemmer til tider folks behov...

Martin K wrote:

> Der er AGP-slot så der kan sættes "rigtigt" grafikkort i.

Det var jeg så heller ikke lige opmærksom på. Tror hellere jeg må trække mig
ud af denne tråd inden jeg får sagt mere galt

--
Martin K

Fra : Olesen

Dato : 02-11-02 18:29

> [...]
> Hej NG
>
> Er der nogen der har kommentarer til Kennex AMD Duron 1200 hos KvicklyXtra

Teknisk set er den vel på højde med alt andet kram fra slige butikker.
Men støjniveauet er uacceptabelt højt..meget højt.

MVH

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-02 21:04

jens wrote:
> Er der nogen der har kommentarer til Kennex AMD Duron 1200 hos
> KvicklyXtra i denne uge?
> Er den ringe eller?

Pænt kabinet, men de nævner intet om harddisk eller bundkort/chipsæt mv.
og med den oldnordiske cpu og grafikkort. Bliv fra den, den er ikke pengene
vær.

mvh
Henning