soltek 75drv5 og athlon xp2000+ virker ikk~
Fra : cane

Dato : 02-11-02 11:26

min nye athlon xp2000+ virker ikke på mit soltek 75drv5.
når den booter op kommer der intet skærmbillede.

jeg har prøvet at stille fsb på dip-switch'en til 133, men jeg kan
ikke få den til at starte

håber der er en der ved havde der er galt

Fra : Hans

Dato : 02-11-02 12:20

"cane" <casemod@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> jeg har prøvet at stille fsb på dip-switch'en til 133, men jeg kan
> ikke få den til at starte
>
> håber der er en der ved havde der er galt

Prøv og kig i FAQ'en over dit bundkort på dette link:
http://www.soltek.de/English/home/01.htm

--
mvh, Hans

Fra : Leony

Dato : 02-11-02 17:20

"cane" <casemod@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> min nye athlon xp2000+ virker ikke på mit soltek 75drv5.
> når den booter op kommer der intet skærmbillede.

Starter Windows godt nok op, der kommer bare ikke noget billede på skærmen
eller er systemet dødt.
Hvis Windows godt nok starter, så er det jo højest sansynligt grafikkortet
den er gal med. Vær sikker på at det sidder ordentligt. Hvis det gør så prøv
evtentuelt med et andet.

Hvis systemet er dødt:
Kommer der så nogle bip fra højttaleren?
Starter blæserne?
Jo, flere detaljer = bedre mulighed for hjælp.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : cane

Dato : 03-11-02 14:00

der kommer godt nok strøm til bundkortet men windows starter ikke op
den kommer ikke engang til hvor den loader bios'en

der kommer ingen bip fra højtalerne

de blæser der er sat til bundkortet start godt nok op

og jeg er næsten sikker på det ikke er grafikkortet

cane
mit eget casemod :
http://www.cane.tk

Fra : Leony

Dato : 03-11-02 14:19

> der kommer godt nok strøm til bundkortet men windows starter ikke op
> den kommer ikke engang til hvor den loader bios'en

Du er ikke kommet til at knække kernen på cpu'en (evt test i andet bundkort,
hvis du ikke kan se om den er knækket, det behøver bare være en mikroskopisk
flig).
Hvis du lige har monteret bundkortet, så tjek at du ikke har brugt flere
afstandsstykker end du har skruer i bundkortet.