Hastighed
Fra : Eske

Dato : 02-11-02 09:38

Ud over brokken fra den anden tråd, så kører mit net faktisk glimrende.

Jeg ved godt at man ikke nødvendigvis kan forvente optimal hastighed pga
forskellige faktorer, men vil bare lige sikre mig at max 56 k ned og 2 k op
er ca hvad man kan forvente med en 512/128 linie? For det er det maximale
jeg har målt på min linie.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 10:07

> men vil bare lige sikre mig at max 56 k ned og 2 k op
> er ca hvad man kan forvente med en 512/128 linie?

12-14 k up mener du vel?

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 10:28

> 12-14 k up mener du vel?

Nej det er netop der problemet ligger. Kun 2-4 up, og 55 ned (ved ikke om
det er min faktiske upload der bare ikke har været højere - men burde min
download så ikke være tilsvarende højere, op til 64 k? Altså 64k ned/0 k up?
Det kommer den aaldrig op på)

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 11:28

> [...]
> højere - men burde min download så ikke være tilsvarende højere,
> op til 64 k? Altså 64k ned/0 k up? Det kommer den aaldrig op på)

Du har en 512/128 linie.

Du skal lige et eller andet sted omkring 59 KB/s i download og 13
KB/s i upload (Baseret på en test jeg lige lavede på en tilsvarende
linie). Teoretisk ligner det vist meget godt.

Du kan dog ikke regne med at uploade for fulde gardiner hvis du
samtidigt downloader.

Sørg for at teste på en ubelastet server. Prøv på Tiscalis egen
server, ved at FTP'e ind til din hjemmesideplads.

--
Palle

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 03-11-02 12:33

> Sørg for at teste på en ubelastet server. Prøv på Tiscalis egen
> server, ved at FTP'e ind til din hjemmesideplads.

Lad nu være med at skifte emne.
Først snakker du om en ubelastet server og så Tiscalis egen server

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-11-02 14:10

> Lad nu være med at skifte emne.
> Først snakker du om en ubelastet server og så Tiscalis egen
> server

Paradoks?

Fra : TBC

Dato : 02-11-02 12:24

"Eske" <eskeandersen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op
> er ca hvad man kan forvente med en 512/128 linie? For det er det maximale

Hvis det er et Eicon modem du har sammen med WinXP, har jeg oplevet at det
somme tider har kunne nosse uploaden op (Det er driveren der failer), så der
næsten ikke kommer noget igennem, og det ligefrem går ud over almindelig
surfen. En systemgendannelse til før det gik galt kan løse problemet.

Formentligt vil det også være en ide at udbytte det til Intel modemmet hvis
driver efter sigende skulle være XP kompatibelt.

TBC