Pentium Pro -- hvilken socket?
Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-11-02 03:15

Hej NG
Har et problem... Har lige fået fat på en Pentium Pro chip (vistnok 200
eller 233Mhz)...

Processoren er bredere end f.eks. en almindelig 200Mhz MMX Pentium...

Hvad hedder socket'en til ovennævnte Pentium Pro?

På forhånd tak for svar

Henrik, Slagelse

Fra : Peter Pan

Dato : 02-11-02 04:14

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Processoren er bredere end f.eks. en almindelig 200Mhz MMX Pentium...
>
> Hvad hedder socket'en til ovennævnte Pentium Pro?

Pentium Pro blev lavet fra 150 MHz og op til 200 MHz.
Den bruger Socket 8 med en FSB på 60 eller 66.

Det er iøvrigt ikke fordi den er vildt meget bedre end en Pentium MMX.

Mvh
Anders

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-11-02 05:23

Hej Peter

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:apvfmb$5k4$1@sunsite.dk...
> [...]
> Den bruger Socket 8 med en FSB på 60 eller 66.
> Det er iøvrigt ikke fordi den er vildt meget bedre end en Pentium MMX.

Tak for svaret. Så mangler jeg bare at finde nogen der har et Socket 8
bundkort liggende.
God weekend.

Mvh
Henrik, Slagelse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-11-02 07:50

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:apvfmb$5k4$1@sunsite.dk...
> Det er iøvrigt ikke fordi den er vildt meget bedre end en Pentium MMX.

Det kommer sandeligt an på hvad den skal bruges til... Pentium Pro er vildt
optimeret i 32 bit delen, mens 16 bit delen er neddroslet voldsomt i forhold
til en standard Pentium.

Til NT, Win2000/XP og Linux, er Pentium Pro et bedre valg end Pentium MMX.
Til opgaver der kræver regnekraft er en 200MHz PPro bedre end min PII-400.
Pentium Pro er _ikke_ egnet til spillemaskiner.

PPro er senere videreudviklet til Xeon.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen