Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kreditkort...?
Fra : Morgan Jones

Dato : 02-11-02 00:05

Halløj folkens!

Jeg sidder og tænker lidt på om jeg egentligt får den optimale ydelse for de
gebyrer jeg betaler på min kredit kort. (som bliver betalt 100% hver måned).

Jeg tænkte - er der nogen der har erfaringer med de forskellige udbydere i
DK. Generelt er jeg en smule skuffet over mulighederne. Jeg kunne godt tænke
mig et
kort der har den traditionelle kredit funktion med x/xx% betaling pr.
måned - og et kort som er med fuld betaling hver måned. (2 ialt)

De kort min bank kan tilbyde (Visa/DK + MC) syntes jeg ikke er helt
optimale. For det første oplever jeg (og har oplevet tidligere) at der er
forskellige usynlige
grænser for dagligt forbrug - pludselige spærringer på trods af penge på
kontoen osv. Det mest grelle tilfælde var en gang i Malaysia hvor de lukkde
*alt*
på trods af at der var *en del* penge på kontoen. De ville sikre sig at der
ikke var misbrug fordi jeg hævede penge i udlandet... Men de havde sendt mig
et brev med en advarsel herom... Sjovt nok så jeg ikke det brev da jeg jo
var ude og rejse... (og ja, de var adviseret i forvejen)... *suk*

Herudover eftersøger jeg lidt af de forskellige ponints/bonus ordninger man
ser i udlandet. Mange vil sikkert mene at det er overflødigt, men med et
bestemt forbrugsmønster som jeg selv mener jeg har - mener jeg det er
relevant for mig. På mit diners er der en "co-branding" med SAS eurobonus -
det er i sig selv fint nok - men en smule fjollet når jeg ikke samler mine
star alliance point på mit sas kort - resultatet er 2 forskellige puljer med
(for lidt)
points.... Yrrk.

Jeg talte med amex i sverige for et års tid siden, og da fortalte de mig at
disse point/miles/payback programmes som man har i udlandet ikke er
"tilladt" (idunno, det var hvad hun sagde) - i danmark. Jeg syntes ærligt
talt at produktet er lidt tyndt i forhold til hvad man ser rundt omkring....

Så, er der nogen der har gjort sig nogen overvejelser over dette? Hvad er
mine muligheder? Eksisterer der overhovedet et attraktivt produkt på dette
marked i DK ?

Mvh Morgan :)