Noget om strømforbrug, CPUer, ATX/ikke ATX
Fra : Peter Andersen

Dato : 01-11-02 21:54

Jeg skal ha lavet mig en lille server som skal køre med et så lavt
strømforbrug som muligt.
Hvad bruger MINDST strøm? en ATX maskine eller en AT? hvor meget strøm
bruger de forskellige CPUer? Pentium, PentiumII, osv osv..

Kan nogen svare på noget? eller henvise til nogle link vil jeg være glad.

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Pan

Dato : 01-11-02 22:51

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> wrote in message
> [...]
> bruger de forskellige CPUer? Pentium, PentiumII, osv osv..
>
> Kan nogen svare på noget? eller henvise til nogle link vil jeg være glad.

En AT maskine bruger nok mindst strøm, men alene af den grund at de er æld
gamle. nye processorer bruger meget mere strøm end gamle...

Forbrug i Watt for de forskellige processorer kan du finde her:
http://users.erols.com/chare/elec.htm

Mvh
Anders

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-11-02 08:29

"Peter Andersen" wrote:
> Jeg skal ha lavet mig en lille server som skal køre med et så lavt
> strømforbrug som muligt.

Så køb en Via CPU. De bruger vist omkring 5W.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : complex@pc.dk

Dato : 02-11-02 09:04

en 133 pentium med HD uden skærm bruger for
ca 1,25 kr pr dag (24timer) det kan der ikke købes meget udstyr for.

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk