X problem med debian
Fra : Kasper

Dato : 01-11-02 20:29

Har lige installeret debian 3.0 med en 2.4 kerne, og det gik da
egentligt også ok. Men jeg kan ikke starte x op, den siger at der ikke
er nogen af de valgte skærm drivere der virker, og det kan da også
godt være at jeg har valgt forkert, men hvor laver jeg det om.
Er det i /etc/X11/XF86Config-4 eller hvad - der står der jo ihvertfald
noget om både skærm og kort.
Håber i kan hjælpe.

/Kasper

Fra : Bo Simonsen

Dato : 01-11-02 22:46

Hej Kasper!

01 Nov 02 kl.19:28 skrev Kasper til All:

> [...]
K> godt være at jeg har valgt forkert, men hvor laver jeg det om.
K> Er det i /etc/X11/XF86Config-4 eller hvad - der står der jo ihvertfald

Jeg tror en dpkg-reconfigure xserver-xfree86 vil gøre underværker.

Vh. Bo
E-Mail: bo [at] geekworld.dk | Fidonet: 2:236/100

Fra : Kasper

Dato : 03-11-02 16:17

On Fri, 01 Nov 2002 21:46:29, Bo Simonsen
<Bo.Simonsen@f100.n236.z2.fidonet.org> wrote:

>Hej Kasper!

>Jeg tror en dpkg-reconfigure xserver-xfree86 vil gøre underværker.
Jep - det virkede, men nu kan den ikke finde min mus, og vil derfor
ikke starte X op. Jeg har stort set prøvet alle indstillinger og kørt
dpkg-reconfidure xserver-xfree86 ca 20 gange men intet virker.
Det er en cordless mouseman wheel fra logitech, og den sidder i ps2
porten, hvad gør jeg forkert?

Fra : Thomas Kjær

Dato : 03-11-02 16:31

In article <kafasuc7df8i4pob877vs5idbu8mq55i35@4ax.com>, Kasper wrote:
> [...]
> dpkg-reconfidure xserver-xfree86 ca 20 gange men intet virker.
> Det er en cordless mouseman wheel fra logitech, og den sidder i ps2

Jeg vil foreslå du prøver at editere /etc/X11/XF86Config-4. Denne
konfiguration burde virke med din mus:

Section "InputDevice"
Identifier "MouseMan Wheel"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "ZaxisMapping" "4 5"
Option "Resolution" "1000"
EndSection

Derefter kan du installere imwheel, og så burde dit scroll-hjul også
virke i diverse X applikationer.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Kasper

Dato : 03-11-02 17:09

On 03 Nov 2002 15:31:28 GMT, Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk> wrote:

>Jeg vil foreslå du prøver at editere /etc/X11/XF86Config-4. Denne
>konfiguration burde virke med din mus:
>
>Section "InputDevice"
> Identifier "MouseMan Wheel"
> Driver "mouse"
> Option "CorePointer"
> Option "Device" "/dev/psaux"
> Option "Protocol" "IMPS/2"
> Option "ZaxisMapping" "4 5"
> Option "Resolution" "1000"
>EndSection
Tak for hjælpen men det virker ikke - jeg får flg. besked:

(EE) x86Open serial: Cannot open input device /dev/input/mice
   no such device
(EE) Generic Mouse: Cannot open input device

Jeg er godt klar over at der i dette tilfælde ikke er brugt din
beskrivelse, men der er det samme.

Andre forslag?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-11-02 17:41

Kasper <knl@oncable.dk> writes:

> Jeg er godt klar over at der i dette tilfælde ikke er brugt din
> beskrivelse, men der er det samme.
>
> Andre forslag?

Prøv at se i
Section "ServerLayout"
på min havde den sat både den mus jeg havde konfigurereret og Generic
Mouse som input. Jeg fjernede så Generic Mouse og det virkede.

Karsten Jensen