USA FT 1880 m.fl i mormonernes database
Fra : Hans Grue

Dato : 01-11-02 19:48

Mormonerne har lagt et nyt element ind i deres databasesøgemuligheder. Man
kan nu søge på USA Census 1880 og andre.
Se f. eks.
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=census/searc
h_census.asp

V.h.

Hans Grue

Fra : LisBJensen

Dato : 01-11-02 21:20

"Hans Grue" skrev d. 01-11-02 19:48 dette indlæg :
> [...]
Man
> kan nu søge på USA Census 1880 og andre.

Gælder det også de danske?
Lis Jensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 02-11-02 09:40

Engelskordbogen siger:

census = folketælling
take a census = afholde folketælling

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Hans Grue

Dato : 02-11-02 09:47

Denne adresse er nok bedre:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Vælg Census ude til venstre.

V.h.
Hans Grue

Fra : LisBJensen

Dato : 02-11-02 12:19

"Hans Grue" skrev d. 02-11-02 09:47 dette indlæg :
> Denne adresse er nok bedre:
> http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
>
> Vælg Census ude til venstre.
>
> V.h.
> Hans Grue

Hej Hans Tak for svaret.
Nu har jeg forsøgt forskellige aner , tilsyneladende er de ikke bland de
indtastede FT.
Ved du om det kun er danskere der er udvandret der står heri?
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Inger Eik

Dato : 02-11-02 12:29

LisBJensen wrote:

> Hej Hans Tak for svaret.
> Nu har jeg forsøgt forskellige aner , tilsyneladende er de ikke bland
> de indtastede FT.
> Ved du om det kun er danskere der er udvandret der står heri?

Dette er jo folketellingen for USA, så den inneholder bare folk som befant seg der i 1880.

--
MVH
Inger

(Remove .spam and .thanks from my address to reply)

Fra : LisBJensen

Dato : 02-11-02 13:47

"Inger Eik" skrev d. 02-11-02 12:29 dette indlæg :

> [...]
> MVH
> Inger
>
> (Remove .spam and .thanks from my address to reply)

Hej Inger.
Tak for svaret.
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 03-11-02 15:23

Tak for henvisningen til denne link. Den gav mig flere spændende timer i min
søgen på min tipoldemor, der udvandrede til USA i 1871. Desværre fandt jeg
hende ikke, da hun sandsynligvis er blevet gift derovre ( måske kom hun der
aldrig eller døde på rejsen), men det var alligevel spændende at søge på
Anne Kirstine født 1847 i Denmark. Der kom nemlig 95 mulige emner på
forskellige Anne,Anna og Annie.

Det var sjovt at se danskere med amerikanske navne og tænke på at Charles
nok var Carl, John var Johan o.s.v. Der var også flere tilfælde, hvor der
var 2 gifte koner i husstanden , og hvor jeg ikke kunne finde mand nr. 2,
indtil jeg kom til at tænke på at de måske var mormoner og manden havde 2
koner.
Ved at søge på Anne født 1847 i Tyskland var der over 400 mulige.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen