Numlock on ved boot ?
Fra : palle Jeppesen

Dato : 28-02-01 09:15

Hej
er der nogen måde at sætte Numlock on ved boot ?
Palle Jeppesen

Fra : Joakim Recht

Dato : 28-02-01 16:32

palle Jeppesen <pallej-removethis@image.dk> writes:

> Hej
> er der nogen måde at sætte Numlock on ved boot ?
> Palle Jeppesen

Der er der da...

smid

for tty in /dev/tty[1-8]; do
setleds -D +num < $tty
done

i fx /etc/rc.d/rc.local eller hvad din dist nu engang har af lignende filer...

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk
WWW http://www.braindump.dk / http://www.compuclub.dk

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 21-03-01 19:42

Har du også et fif til hvordan man sætter Numlock på i X (kde) ved start
?

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 21-03-01 21:00

On Wed, 21 Mar 2001 19:41:58 +0100, Henrik Hammerschmidt wrote:

> Har du også et fif til hvordan man sætter Numlock på i X (kde) ved start

Jeg bruger et lille program, numlockx, som jeg kører som

numlockx on

fra min .xinitrx, umiddelbart før kommandoen der starter min
windowmanager.

Jeg har ikke linket, men søg på freshmeat.net el. google/linux

vh.

Morten

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 21-03-01 21:24

Morten Bo Johansen wrote:

> [...]
> windowmanager.
>
> Jeg har ikke linket, men søg på freshmeat.net el. google/linux

Jeg takker og bukker, den virker fint! (skal være root for at make osv)
- Henrik