Pop-up info.
Fra : Finn Krogh

Dato : 28-02-01 08:58

Jeg bikser lidt med en side med produktinformation. Man skal indtaste et
typenummer og så skal der åbnes et nyt vindue med mere information.
En demo kan ses her: http://123.finnkrogh.dk/

Jeg er ikke nogen JS-haj og har ikke mindre end 3 problemer med den:

1. Den virker ikke i Netscape (4.51).
2. Jeg vil gerne have sådan at den virker både med knappen og ved at taste
Enter.
3. Jeg vil gerne have en fejlmeddelelse hvis siden ikke findes.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Mvh: Finn.

Koden følger her:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Vindue åbner</TITLE>
<script language='javascript'><!--
function nytvin(varen) { window.open(varen+'.htm', "vindue",
"height=360,width=450,left=15,top=15,resizable=1,scrollbars=1,menubar=1") }
// -->
</script>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">

<FORM ACTION="fejl.htm" onSubmit="location.href = 'index.htm'; return
false">Indtast 123:<BR>

<INPUT TYPE=TEXT SIZE=6 NAME="kode">
<INPUT TYPE=IMAGE SRC="knap.gif"
onClick='javascript:nytvin(this.form.kode.value)'>
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 28-02-01 16:17

onClick='javascript:nytvin(this.form.kode.value)'

Du skal ikke have noget javascript: i en onclick.

Det kan være derfor den ikke virker i netscape.

Det med enter løser du ved at kalde ny vindue funktionen med onSubmit.

Det sidste får du jo helt automatisk...... , men hvis du selv vil kunne
styre udseendet af den skal dit javascript vide hvilke filer der er gyldige
og tjekke for det.

/Marten