Ændre dato/tid i Mozilla 1.1
Fra : Squish

Dato : 01-11-02 20:25

Hej!

Min newsreader sætter datoen for modtagne indlæg ca. 2 timer for tidligt.
F.eks. står der ved indlægget fra Max Andersen 15:56, men i
Message-Source står der:

Mit ur står rigtigt nok- også i BIOS.
Hvorfor gør den det og hvordan ændrer jeg det?

Mvh. Squish

Fra : Squish

Dato : 01-11-02 20:39

Squish wrote:
> [...]
> Message-Source står der:

> Mit ur står rigtigt nok- også i BIOS.
> Hvorfor gør den det og hvordan ændrer jeg det?

Nu står mit eget indlæg korrekt: 18:24
Message Source:

(Nå ja, næsten da

Men alle andres indlæg står altså 2 timer for tidligt! Anyone?

Fra : Jesper Harder

Dato : 01-11-02 18:53

Squish <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Nu står mit eget indlæg korrekt: 18:24
> Message Source:
>
> Men alle andres indlæg står altså 2 timer for tidligt! Anyone?

Din tidszone er forkert. I Danmark er tidszonen +0100, din instilling
er -0100 -- altså to timers forskel.

Fra : Squish

Dato : 01-11-02 20:55

Jesper Harder wrote:

> Din tidszone er forkert. I Danmark er tidszonen +0100, din instilling
> er -0100 -- altså to timers forskel.

Ok! Hvordan ændrer jeg den? RedHat 7.2

Tak for hjælpen!

Fra : Jesper Harder

Dato : 01-11-02 18:59

Squish <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Ok! Hvordan ændrer jeg den? RedHat 7.2

Kør kommandoen redhat-config-time som root, og vælg Europe/Cophenhagen
som tidszone.

Fra : Squish

Dato : 01-11-02 19:02

Jesper Harder wrote:

> Kør kommandoen redhat-config-time som root, og vælg Europe/Cophenhagen
> som tidszone.

Øv! Den siger:

Lukker ntpd ned: [MISLYKKEDES]

???

Fra : Squish

Dato : 01-11-02 19:31

Squish wrote:

> Øv! Den siger:
>
> Lukker ntpd ned: [MISLYKKEDES]
>
> ???

Men det virker tilsyneladende?! Kanon! Tak for hjælpen endnu engang!

Mvh. Squish