montering af Titan socket A køler
Fra : Tinky Winky

Dato : 01-11-02 16:48

Jeg skal snart til at montere 2 Titan D5T kølere på hver deres Athlon XP
CPU. Jeg har gjort det før med samme køler og bundkort uden at ødelægge
CPU'en. Men det var meget stramt at få sat clipsen på. Har I nogle gode råd
som kan hjælpe til at mindske risikoen for at smadre CPU'en?

Man skal vel montere den med bundkortet liggende på et bord før man sætter
bundkortet i kabinettet?

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 01-11-02 18:48

Tinky Winky skrev i news:apu7n6$2si$1@sunsite.dk:
> [...]
> CPU'en?
>
> Man skal vel montere den med bundkortet liggende på et bord før man

Køb 2 shims til 25kr stykket.. så er du 100% sikker på ikke at ødelægge
noget....

Ellers er det bedste råd at lægge bundkortet på bordet inden du monterer det
i kabinettet... og bruge en skruetrækker, sæt spidsen i det lille hak der er
på bøjlen, tryk ned midt på køleren med den anden hånd mens presser på
skruetrækkeren...

Ja det er er lorte system.. og det har koster rigtig mange CPU'er i tidernes
løb... det bliver heldigvis ændret til en smart system med de nye AMD Hammer
Cpu'er... Så det kan vi da i det mindste glæde os til..

Anders Lorentzen

Fra : Tinky Winky

Dato : 02-11-02 15:09

> Køb 2 shims til 25kr stykket.. så er du 100% sikker på ikke at ødelægge
> noget....

Forringer de køleevnen? Hvor kan de købes? Etv. en butik på Falkoner Alle?

> [...]
er
> på bøjlen, tryk ned midt på køleren med den anden hånd mens presser på

OK.

> [...]
Hammer
> Cpu'er... Så det kan vi da i det mindste glæde os til..

Godt.

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 02-11-02 22:52

Tinky Winky skrev
:
> Forringer de køleevnen? Hvor kan de købes? Etv. en butik på Falkoner
> Alle?

Nej tværtimod, de forbedre køleevnen en smule.

De koster en 50'er hos studiedata.. (+ 50 i porto, så det løber op)
Jeg kan ikke huske hvor jeg så dem til 25kr, mente det var hos studiedata,
men det var det åbenbart ikke.

Tror ikke du kan finde dem på Falkoner Alle.

mvh
Anders Lorentzen