Tiscali support
Fra : Eske

Dato : 01-11-02 16:03

Jeg har lige idag fået tiscali adsl. Teknikeren dukkede op, installerede
linien, og gik. 20 min efter var der hul igennem.

MEN

problem 1: De havde IKKE sendt et netkort med i hardwarepakken. Så jeg
skulle over til naboen for at låne et. PÅ TRODS af at de skriver "vi
levererr ALT nødvendig hardware".

problem 2: Efter små problemer med emailen ringede jeg til deres support -
10 gange. INGEN svar. Kun "alle vores medarbejdere er optagede. Ring igen
senere." ikke engang en kø. Det er nok den RINGESTE tlf-support jeg
nogensinde har været ude for!!

Ud over det fungerer det fint, bortset fra jeg ikke modtager de mails der
bliver sendt til min email. Underligt.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 01-11-02 16:21

It seems Eske wrote:
> problem 1: De havde IKKE sendt et netkort med i hardwarepakken. Så jeg
> skulle over til naboen for at låne et. PÅ TRODS af at de skriver "vi
> levererr ALT nødvendig hardware".

<Ironi>
Hmm. Så tror jeg lige jeg bestiller ADSL med ALT nødvendig hardware.
Hvilken PC leverer de med ?
</ironi>

--
Soeren Schroeder
Cybercity

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 16:33

Jeg spurgte TDC-teknikeren om det var sædvane at sende netkort med, til
hvilket han svarede "JA", så det må være en fejl fra Tiscalis side (eller
har de bare en dårligere service end TDC?)

Jeg vil sige at netværkskortet er en så integral del af netforbindelsen at
den hører ind under "al nødvendig hardware til forbindelsen".

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 01-11-02 16:48

"Eske" <blackout_postbox@hotmail.com> wrote in

> Jeg spurgte TDC-teknikeren om det var sædvane at sende netkort med,
> til hvilket han svarede "JA", så det må være en fejl fra Tiscalis side
> (eller har de bare en dårligere service end TDC?)

Så kender TDC-teknikeren intet til Tiscali's produkt.

> Jeg vil sige at netværkskortet er en så integral del af
> netforbindelsen at den hører ind under "al nødvendig hardware til
> forbindelsen".

Du vil nok finde ud af at de fleste mennesker er uenige med dig i det
synspunkt.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 16:58

> Du vil nok finde ud af at de fleste mennesker er uenige med dig i det
> synspunkt.

WHAT? Forventer Tiscali at alle deres kunder har et netværkskort? Endda så
meget at de ikke engang gør opmærksom på at man altså skal have et
netværkskort for at bruge deres forbindelse? Det er jo direkte hul i
hovedet. På intet tidspunkt har jeg fået andet at vide end at "alt som
skulle bruges ville blive leveret".

Hvis du synes det er fair behandling, så er der sgu et eller andet galt.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-11-02 17:34

Hej Eske, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> WHAT? Forventer Tiscali at alle deres kunder har et netværkskort?
> Endda så meget at de ikke engang gør opmærksom på at man altså
> skal have et netværkskort for at bruge deres forbindelse?

Fx fra <http://privat.tiscali.dk/adsl/sammensaetselv/index.php>:

<copy>
For at du kan bruge produktet skal følgende være opfyldt:
- Din computer har et netværkskort der understøtter TCP/IP ved brug af
router.
- Din computer har et USB-port ved brug af et modem.
- Der er en Tiscali ADSL-central i nærheden af din bopæl.
</copy>

Det står også en masse andre steder, vist alle der vedrører ADSL-
routerløsningen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Listen

Dato : 01-11-02 19:52

> [...]
> netværkskort for at bruge deres forbindelse? Det er jo direkte hul i
> hovedet. På intet tidspunkt har jeg fået andet at vide end at "alt som

Det er meget normalt der ikke leveres netkort med i adsl-pakken. Nogle
udbyder tilbyder dog for en ekstra pris at levere netkorten. Så vidt jeg ved
er tdc en af dem, og når teknikkeren svare dig sådan, er det jo nok fordi de
fleste svare ja til send mig et netkort. De færreste har - som du selv
nævner - et netkort.

Så Tis har faktisk ikke opført sig dårligt i den sag, dog kan man måske
kritisere at de ikke, lidt mere tydligt har skrevet du behøves et netkort.

Hilsen
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 12:41

"Eske" <blackout_postbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> WHAT? Forventer Tiscali at alle deres kunder har et netværkskort?

Uden tvivl. Langt det bedste er også at levere et standard-grænsesnit
såsom ethernet, istedet for et kort der måske kun fungerer i stationære
PC'er/kun fungerer under windows mm.

> På intet tidspunkt har jeg fået andet at vide end at "alt som
> skulle bruges ville blive leveret".

Men du forventede ikke en PC?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:03

Hi Eske,

On Fri, 1 Nov 2002 16:58:05 +0100, you wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl about "Re: Tiscali support" something that
looked like this:

> [...]
>netværkskort for at bruge deres forbindelse? Det er jo direkte hul i
>hovedet. På intet tidspunkt har jeg fået andet at vide end at "alt som

Det gør alle andre også ... hos TDC kan du få netkortet med for 200,- kr
.... tror jeg nok prisen er ... men mener absolut ikke det er standard...

I betragtning af at du kan få et netkort i enhver computer-forretning for
150 kr eller mere, afhængig af kvalitet, er det da yderst rimeligt ...

Desuden er de fleste computere idag født med netkort...

--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

Come see! My brand new site is now online!
http://www.metalbunny.net

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 17:06

> Så kender TDC-teknikeren intet til Tiscali's produkt.

Hvad jeg selvfølgelig spurgte om var om TDC sendte et netværkskort med når
DE leverede deres ADSL - jeg er udemærket godt klar over at teknikeren ikke
har kendtskab til Tiscalis produkter. TDC sender netværkskort med - men
Tiscali anser det som en selvfølge at kunderne har netværkskort i. For det
er jo HELT naturligt at have et ubrugt netværkskort i maskinen når man ikke
har internet og gerne vil have ADSL...

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 02-11-02 01:13

On Fri, 1 Nov 2002 17:06:18 +0100, "Eske"
<blackout_postbox@hotmail.com> wrote:

>For det
>er jo HELT naturligt at have et ubrugt netværkskort i maskinen

Ja det har du ganske ret i, idag leveres næsten alle PC´er med at
netkort, skønt mange ikke har noget at bruge det til.

--
Morten!

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 09:31

> Ja det har du ganske ret i, idag leveres næsten alle PC´er med at
> netkort, skønt mange ikke har noget at bruge det til.

Ja, for det er jo størstedelen af den danske befolkning som har helt nye
PCere. Det havde jeg lige glemt.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-11-02 13:01

Hej Eske, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, for det er jo størstedelen af den danske befolkning som har
> helt nye PCere. Det havde jeg lige glemt.

For dem som kobler sig op med ADSL er det utvivlsomt korrekt.

Men selv da jeg fik ADSL hos World Online i sommeren 2000 var min
maskine allerede halvgammel, og den er ikke blevet yngre siden da.

Fra bestillingen og til "grønt lys for rå kobber" gik der ca. 2½ måned,
fordi TDC's kobberskuffeselskab var overbelastet. Med "grønt lys" fik
jeg samtidigt at vide, hvornår der ville komme en TDC-montør og sætte
ADSL-stikket op. Inden da ankom routerpakken, og på vej fra posthuset
med denne gik jeg omkring min foretrukne pc-pusher (han har den
esoteriske fordel at være uddannet hos DanaData, hvorfor han ved, hvad
han har med at gøre), smed kassen op på disken og sagde: "Et netkort
til den her."

"Hastighed?", ville han lige vide, mens han smed et D-Link DFE-538TX
PCI-kort på disken.
"256/256"
"Det hér."

Jeg blev lidt nysgerrig og spurgte, hvorfor han ville kende
hastigheden. Hans svar var, at hvis jeg ville bruge 2048/512, ville han
anbefale at ofre et Intel-kort (til vist ca. 1200 kr. i stedet for ca.
300 kr. for D-Links). Selvfølgelig kunne også D-Links køre udmærket med
2048/512, men Intels ville være at foretrække, da det styrede bedre.
Var hastigheden derimod ikke over de 1024 kbps, ville Intels være ca.
900 kr. ud ad vinduet.
(Senere har jeg så prøvet med forskellige hastigheder, og det kører
perfekt med alle).

Og jo, man kunne/kan få billigere kort end omtalte D-Link, men han
havde/har dem ikke og vil ikke sælge dem. Han har på skift også
originale skilte i vinduet. Fx "Vi sælger _ikke_ blækprintere, AMD-
processorer eller andre ting, der hører hjemme hos Fætter BR "
(Hans fremhævning og smiley).

Med omtalte PCI-netkort var en diskette indeholdende drivere til ca.
50.000 styresystemer. Nu er der antagelig kommet en masse flere med (fx
eksisterede Win XP'erne ikke dengang).

En lille folder beskriver meget enkelt, hvad man skal gøre. Du hiver
hatten af maskinen, sætter kortet i en fri PCI-slot, sætter hatten pænt
på igen og starter dyret op. Er det et Win9x OS, du anvender, fortæller
det så, at det har fundet nyt hardware - helt konkret et netkort - og
beder dig enten sætte din Windows-cd eller klikke på "Har diskette/cd".
Du gør det sidste, vælger "Gennemse", klikker dig frem til folderen med
dit OS, klikker OK og dyret ordner selv resten. (Inkl. efter at have
læst kortdiskettens .inf-fil mv. beder sig sætte Windows-cd'en i).

Hvilket iøvrigt står i den lille folder, der følger med.

Så er det på plads, og du skal blot ind i Kontrolpanel, Netværk og
ellers gøre, som der står i de papirer, der fulgte med routeren.

Du kan selvfølgelig vælge et hvilket som helst 10/100 ethernetkort med
et RJ-45 stik på. Ovennævnte var blot mit valg.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : John Hinge

Dato : 03-11-02 14:02

On 02 nov 2002 Rudi Stegen was heard to say:

> [...]
> originale skilte i vinduet. Fx "Vi sælger _ikke_ blækprintere,
> AMD- processorer eller andre ting, der hører hjemme hos Fætter BR

Det lyder mistænkeligt som Robertz, nede i Nørregade/Alle ?
Spøjs lille forretning :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-11-02 15:22

Hej John Hinge, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det lyder mistænkeligt som Robertz, nede i Nørregade/Alle ?

Korrekt ramt.

> Spøjs lille forretning :)

Meget. Bl.a. virker han ret uinteresseret i overhovedet at sælge nogen
noget, hvis det ligefrem kræver, han skal rejse sig fra stolen

Men han adskiller sig fra de 95% andre ved at vide, hvad han har med
gøre, hvorfor jeg for en del år siden skippede andre mht. (det meste)
hardware, herunder ikke mindst sammensætninger af dele.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:11

Hi Rudi Stegen,

On Sat, 02 Nov 2002 13:00:38 +0100, you wrote in
> [...]

>originale skilte i vinduet. Fx "Vi sælger _ikke_ blækprintere, AMD-
>processorer eller andre ting, der hører hjemme hos Fætter BR "

Jeg syntes du sagde han viste hvad han snakkede om ... der har _aldrig_
været noget galt med AMD's processorer ... de har problemer med økonomien,
leveringen, har en tendens til at være en anelse sent på den, men
kvaliteten og hastigheden har altid været i top ... modsat Intel ... de
har flere "hovsa, nu nossede vi i det igen" end nogen anden chip-producent
på markedet ... Pentium P5, Celeron Classic, og Pentium 4 hører til i den
kategori ... hos AMD er det kun første-produktions K5 der var en
smutter... og de levede altså kun 1 år...

FUT: dk.edb.hardware

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-11-02 18:46

Hej -<[ Rene Brehmer ]>-, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg syntes du sagde han viste hvad han snakkede om ...

Det gør han også. At han så derudover har sine bløde pletter er en
anden sag.

> der har _aldrig_ været noget galt med AMD's processorer

I foråret røg min CPU-puster, uden jeg anede det. Eneste symptom var,
at maskinen pludselig frøs, hvilket gentog sig meget hurtigt igen efter
"kold genstart". Jo korte interval mellem sluk og start, jo hurtigere
frøs den.

Altså tog jeg hatten af i et desperat håb om, at man måske kunne se "ét
eller andet". Efter at have tændt maskinen opdagede jeg, at CPU-
pusteren ikke bevægede sig (og maskinen frøs selvfølgelig efter få
minutter).

Det er en ældgammel P200mmx-CPU, og i hvert fald fra dengang og frem
havde Intels CPU'er den smarte automatik, de slår fra, hvis de bliver
for varme.
Dette skulle iflg. bl.a. selvsamme Robert ikke være tilfældet med
AMD'erne (medmindre det kommet på de væsentlig nyere).

> FUT: dk.edb.hardware

Jeg følger den kun sjældent. Men jeg vil da lige holde øje med, om
nogen kender svaret.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 03-11-02 01:24

On Sat, 2 Nov 2002 09:31:28 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>Ja, for det er jo størstedelen af den danske befolkning som har helt nye
>PCere.

Det skal nok egentlig passe meget godt, specielt hvis man tænker på
"nye" netsøgende folk.

--
Morten!

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:01

Hi Simon H. Pedersen,

On Fri, 1 Nov 2002 15:48:11 +0000 (UTC), you wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl about "Re: Tiscali support" something that
looked like this:

>Så kender TDC-teknikeren intet til Tiscali's produkt.

Den tekniker der kom hos mig sagde også "jeg aner ikke hvordan Tiscalis
pakker ser ud" ...

Fra : Henning

Dato : 01-11-02 17:09

On Fri, 1 Nov 2002 16:33:09 +0100, "Eske"
> [...]

>hvilket han svarede "JA", så det må være en fejl fra Tiscalis side (eller
>har de bare en dårligere service end TDC?)

Sender TDC kort med? Nej, vel Du kan vistnok bestille et kort
sammen med til et par hundrede kroner. Men havde du så også forventet,
at teknikeren skulle montere og konfigurere det?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 17:14

> Sender TDC kort med? Nej, vel Du kan vistnok bestille et kort
> sammen med til et par hundrede kroner. Men havde du så også forventet,
> at teknikeren skulle montere og konfigurere det?

Jeg spurgte teknikeren om TDC sendte netværkskort med; svaret var ja. Det er
hvad jeg holder mig til; han kan selvf. tage fejl. Selvf. skal jeg selv
installere det. Det gjorde jeg da Stofa leverede netværkskort SOM EN
SELVFØLGE til min stofaconnection.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 02-11-02 01:14

On Fri, 1 Nov 2002 17:14:14 +0100, "Eske"
<blackout_postbox@hotmail.com> wrote:

>han kan selvf. tage fejl

Godt, gider du undersøge det.

--
Morten!

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:14

Hi Henning,

On Fri, 01 Nov 2002 17:09:04 +0100, you wrote in
> [...]

>sammen med til et par hundrede kroner. Men havde du så også forventet,
>at teknikeren skulle montere og konfigurere det?

Det kan du også bestille hos TDC ... mener jeg ... men der er trods alt
495,- kr. pr påbegyndt time ... så gider man det?

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 16:36

UPDATE:

Efter at have ringet 40.000 gange mere til Tiscali support (flere
forskellige numre) er det eneste der har ændret sig hastigheden på hvornår
den indtalte besked siger "skrub af, vi har travlt, ring senere"... ;)

Og nu lukker de snart kl 17, og har lukket hele weekenden...krydser fingre
for at min forbindelse ikke krakker i mellemtiden!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-11-02 14:56

> Efter at have ringet 40.000 gange mere til Tiscali support

Det er jo løgn

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 15:21

> Det er jo løgn

OK, det var faktisk kun 38.564 gange - men stadigvæk!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-02 18:06

"Eske" <eskeandersen@tiscali.dk> wrote in message

> OK, det var faktisk kun 38.564 gange - men stadigvæk!

Det vil sige du ved næste telefonregning vil få en regning på omkring
150.000,- i opkaldsafgift

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 18:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
> "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk> wrote in message

> Det vil sige du ved næste telefonregning vil få en regning på omkring
> 150.000,- i opkaldsafgift

Så er det godt at jeg er en af de Tiscali-mobilkunder som har sådan en
dejlig usikker fremtid. De 150.000 kan de godt skyde en hvid pil efter
ehehe!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-02 18:20

> [...]

hov ups, det var nu "kun" lidt under 10 kilo...

> Så er det godt at jeg er en af de Tiscali-mobilkunder som har sådan en
> dejlig usikker fremtid. De 150.000 kan de godt skyde en hvid pil efter
> ehehe!

Du bliver nok flytter over til Telmore, efter hvad jeg har hørt

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 18:32

> Du bliver nok flytter over til Telmore, efter hvad jeg har hørt

Næh hehe nej, Telmore er mere fornuftige: de har takket nej for længe siden.
Tiscali hænger på os hehe!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-02 18:57

> Næh hehe nej, Telmore er mere fornuftige: de har takket nej for længe
siden.
> Tiscali hænger på os hehe!

Så kan de jo bare sige jer op... Det kan de jo sagtens.. men må den anden
side, det gør det nok ikke.. De vel nok hellere sælge mobiltelefoni fra, og
få lidt penge for det

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 02:14

"Eske" <eskeandersen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> OK, det var faktisk kun 38.564 gange - men stadigvæk!

Du har nu 0% troværdighed tilbage. Ønsker du at spille Usenet igen?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Henning

Dato : 01-11-02 17:08

>problem 1: De havde IKKE sendt et netkort med i hardwarepakken. Så jeg
>skulle over til naboen for at låne et. PÅ TRODS af at de skriver "vi
>levererr ALT nødvendig hardware".
Så du mener de skulle levere ISA, EISA, MCA eller hvilken bus du nu
har i din PC?

>Ud over det fungerer det fint, bortset fra jeg ikke modtager de mails der
>bliver sendt til min email. Underligt.

Hvilken mailserver kobler du op mod - hvilken mailadresse?
hedder du eks. xxxx@mail.dk kan du naturligvis ikke hente via
mail.tiscali.dk

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 17:12

> Så du mener de skulle levere ISA, EISA, MCA eller hvilken bus du nu
> har i din PC?

De kunne i det mindste gøre opmærksom på at man selv skal købe et
netværkskort. Førhen havde jeg Stofa; de leverede netværkskort. TDC ligeså.
Hvorfor fanden gør Tiscali det så ikke?

> Hvilken mailserver kobler du op mod - hvilken mailadresse?
> hedder du eks. xxxx@mail.dk kan du naturligvis ikke hente via
> mail.tiscali.dk

Nej jeg har selvf. en tiscali-adresse. Det er meget underligt, men der er
sikkert bare lige en indstilling jeg skal have lavet om.

Fra : Søren Blom

Dato : 01-11-02 17:44

"Elske" <blackout_postbox@hotmail.com> skrev i
> De kunne i det mindste gøre opmærksom på at man selv skal købe et
> netværkskort. Førhen havde jeg Stofa; de leverede netværkskort. TDC
ligeså.
> Hvorfor fanden gør Tiscali det så ikke?

Tvivler på at andre end Tiscali gør det.
De gør opmærksom på at man skal have et netkort i maskinen som der bliver
skrevet tidligere i tråden, dermed må det også være underforstået at man
skal sørge for at få sig et købt hvis man ikke har et i forvejen.
TDC levere ikke noget netkort med til deres forbindelser, man har mulighed
for at købe et netkort hos dem når man bestille ADSL hos TDC, men de kort de
sælger kan købes noget billigere andre steder.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-02 17:46

"Eske" <blackout_postbox@hotmail.com> wrote in message

> De kunne i det mindste gøre opmærksom på at man selv skal købe et
> netværkskort. Førhen havde jeg Stofa; de leverede netværkskort. TDC
ligeså.
> Hvorfor fanden gør Tiscali det så ikke?

Klap nu lige hesten, og se realiteterne i øjnene... Tiscali skriver tydeligt
at du skal have et netværkskort.. Desuden er netkort nu en meget almindelig
ting, når man har med netværk at gøre. Og findes i de fleste computere.

Du ville måske også have at Tiscali leverede dig en USB controller med i
prisen, hvis du valgte USb løsningen?

Desuden levere TDC ikke nogen netkort med... Jo det kan de godt købet af
teknikeren, men det koster nu 200 kroner... Det netkort du snakker om, var
sikkert deres første løsning, hvor man skulle bruge et ATM netkort...
Desuden fuldte dette heller ikke med, det skulle man punge omkring 1000
kroner ud for.

Hvis ikke du forstår det,, så må du hellere pakke dig ind i en æ-ESKE

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 17:52

Jeg taler selvføgelig ikke om at Tis-cali (hehe) skal GIVE Mig et
netværkskort. STOFA har en fremragende løsning hvor man kan LÅNE
netværkskort og så levere det tilbage når man opsiger.

Så kan man diskutere HVOR tydeligt det står på deres hjemmeside at man skal
have et netværkskort. Jeg bestilte over telefonen, og på intet tidspunkt fik
jeg at vide jeg skulle have et netkort i maskinen; derimod sagde de at "alt
hardware blev leveret".

Hvis I ikke fatter at DET er dårlig kundeservice, så er det sgu jer der er
noget i vejen med. Tak.

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 17:54

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-11-02 08:58

In article <Fkyw9.200987$Qk5.7146764@news010.worldonline.dk>, Eske wrote:

> Hvis I ikke fatter at DET er dårlig kundeservice, så er det sgu jer der er
> noget i vejen med. Tak.

Det må vi jo lære at leve med. Farvel.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It gets late early out there.

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 09:29

> Det må vi jo lære at leve med. Farvel.

Tak for dit lærerige indlæg. Det værdsætter jeg. Virkelig.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 11:30

> Tak for dit lærerige indlæg. Det værdsætter jeg. Virkelig.

For ikke at nævne dine egne meget konstruktive og utroligt berigende
indlæg. Mange tak for dem. Dem tror jeg vi er mange der værdsætter.
Virkelig.

--
Palle

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 12:03

> For ikke at nævne dine egne meget konstruktive og utroligt berigende
> indlæg. Mange tak for dem. Dem tror jeg vi er mange der værdsætter.
> Virkelig.

Du mener som i "jeg fik ikke at vide at jeg skulle have et netkort i
maskinen da jeg bestilte telefonisk, og jeg håber at Tiscali for eftertiden
husker at gøre opmærksom på det, selvom de påstår at de leverer al nødvendig
hardware?"

Eller var det "jeg ringede uafbrudt til deres tlf-support hele fredagen, og
ikke på et eneste tidspunkt kom jeg i kontakt med en medarbejder eller endog
i kø, og nu står jeg hele weekenden uden NOGEN form for support?"

Det er helt iorden. Jeg brokker mig kun for at rette op på tingene.

Fra : Listen

Dato : 02-11-02 12:18

> [...]
> i kø, og nu står jeg hele weekenden uden NOGEN form for support?"
>
> Det er helt iorden. Jeg brokker mig kun for at rette op på tingene.

Jeg tror bare folk i gruppen er meget overraskede over din manglede viden
angående køb af ADSL. Normalt undersøger folk marked først og selv folk der
ikke har forstand på teknikken finder frem til, de skal have et netkort.
Måden du omtaler dit køb virker som et impulskøb, og det er første gang jeg
har hørt om folk har fået adsl pga. et impulskøb.

Hvis du har haft internet adgang før ville du have set spørgsmålet stillet i
denne gruppe ala: Der kommer en teknikker på onsdag, er der noget jeg skal
være opmærksom på ?

Det kunne du have lært meget af

Hilsen
Kim

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 14:34

Først vil jeg lige sige at jeg normalt ikke er sådan en nitpicker, men det
irriterer mig grænseløst at i ikke kan forstå problemstillingen. Prøv nu
lige at læse flg. (yderst patroniserende) indlæg:

> [...]
jeg
> har hørt om folk har fået adsl pga. et impulskøb.

Den bedste research om et produkt skal vel gøres ved at kontakte udbyderen.
Det gjorde jeg telefonisk. Jeg spurgte direkte "er der andet jeg skal bruge
end det i leverer?" og svaret var "nej, vi tilsender dig alt du skal bruge".
Hvor er det lige min "manglende viden om adsl" kommer ind i billedet? Den
viden skal jeg vel have af udbyderen. Blev jeg spurgt om jeg i forvejen
havde netkort? nej. Tænker jeg så "de må da levere netkort med"? Ja
selvfølgelig!

> Hvis du har haft internet adgang før ville du have set spørgsmålet stillet
> denne gruppe ala: Der kommer en teknikker på onsdag, er der noget jeg skal
> være opmærksom på ?

Hvad f.... er det for noget p*s at fyre af? Er det nødvendigt at læse denne
nyhedsgruppe før man bestiller ADSL? Det er jo tåbeligt! Tiscali aner jo
ikke noget om om jeg har net-adgang eller ej - det er jo højst usansynligt
at jeg har det, siden jeg jo er igang med at bestille det.

> Det kunne du have lært meget af

Der er ikke ret mange ting der er mere irriterende end patroniserende
bemærkninger fra nogen som ikke har forstået kernen i problemet.

Undskyld den hårde tone, men jeg synes ærligt talt at i burde prøve at
forstå hvad det er jeg prøver at sige. Det ER faktisk ret simpelt.

Fra : Listen

Dato : 03-11-02 01:55

> Først vil jeg lige sige at jeg normalt ikke er sådan en nitpicker, men det
> irriterer mig grænseløst at i ikke kan forstå problemstillingen. Prøv nu
> lige at læse flg. (yderst patroniserende) indlæg:

Uha man har nok lært et fint ord Jeg synes ikke jeg har været
nedlandende på nogen måder, men prøver at forklar dig at man bør søge
oplysninger flere steder, især når man får noget at vide fra en kundeservice
afdeling.

Man er selvfølgelig forskellig anlagt, men jeg har lært i folkeskolen at man
bør se en ting fra flere sider før man tager stilling. I dette tilfælde vil
jeg nok tænke, arh kan det nu være rigtig at alt bliver leverede, det lyder
næsten for godt til at være sandt (især på baggrund af alt den snak der har
været om adsl i nyhedsmedierne). Jeg må nok hellere læse om det eller spørge
en der ved lidt om adsl.

> [...]
> viden skal jeg vel have af udbyderen. Blev jeg spurgt om jeg i forvejen
> havde netkort? nej. Tænker jeg så "de må da levere netkort med"? Ja

Nu må du beslut dig - spurgte du eller læste du om: Tis leverere alt
nødvendig hardware ? (det er lidt svært at besvar dine indlæg når du ændre
forklaring)

Du vil stadig ikke forstå at netkortet ikke er en del af en adsl
forbindelse, da det kan bruges til mange andre ting end en adsl forbindelse.

Lidt på spidsen er følgende to spørgsmål af samme "størrelse":
Jeg har købt Football management spillet men der fulgte ikke noget
grafikkort med, hvorfor ?
Jeg har købt en adsl forbindelse men der fulgte ikke noget netkort med,
hvorfor ?

Du vil nok synes det første spørgsmål er lidt tåbeligt mens jeg mener at
begge er.

> [...]
>
> Der er ikke ret mange ting der er mere irriterende end patroniserende
> bemærkninger fra nogen som ikke har forstået kernen i problemet.

Først bør du lige læse lidt på lektion, for et smiley har en vis
betydning....

Ellers igen et fint ordvalg..... men du læser absolut dette indlæg så det
passer ind i din verden. Hvis du prøvede at læse det igen, så siger jeg
faktisk at man kan får hjælp, hvis man ikke helt ved hvad adsl drejer sig
om/kræver, bla her i gruppen. I stedet for, har vi nu prøvet at forklar hvad
et netkort er og hvad det ikke er, men det har været svært at få dig
overbevist om at et netkort ikke har noget med adsl forbindelsen at gøre og
derfor er det korrekt at svare at alt hardware bliver sendt med.

> Undskyld den hårde tone, men jeg synes ærligt talt at i burde prøve at
> forstå hvad det er jeg prøver at sige. Det ER faktisk ret simpelt.

Hmm, jeg synes også det er meget simpel, du har ikke noget at brokke dig
over.

Hilsen
Kim

--
Lev livet

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 12:46

> [...]
bruge
> end det i leverer?" og svaret var "nej, vi tilsender dig alt du skal

Men du forventede jo ikke en fuld PC vel? Så du havde jo forstået at det
ikke var alt der blev dig tilsendt.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Meginjarder

Dato : 12-11-02 15:14

On Sat, 2 Nov 2002 14:34:09 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>Først vil jeg lige sige at jeg normalt ikke er sådan en nitpicker, men det
>irriterer mig grænseløst at i ikke kan forstå problemstillingen. Prøv nu
>lige at læse flg. (yderst patroniserende) indlæg:

Bare rolig, det gør jeg. Jeg er ikke en krakiler, og jeg kan se det
rimelige i, at man naturligvis leverer et netkort med, når man hævder
at "Al nødvendigh hardware" følger med. Det duer ikke, at man skriver
noget andet i specifikationerne sidenhen, at kunden trodsalt alligevel
skal ud og investere i lidt ekstra hardware. Det irriterer når man
først har fået produktet leveret. Omvendt mener jeg heller ikke, at
man kan forvente at der følger en hel pc med :) DET er at være
krakilsk over smertegrænsen.

Men jeg vil ikke mene at det er en selvfølge, at man leverer netkortet
med i første omgang. Det koster i dag ikke meget mere end et
telefonhåndsæt. Hvilken fastnetudbyder leverer altid telefon med til
deres PSTN-abonnementer?

Søren

Fra : Eske

Dato : 13-11-02 10:39

> [...]
> først har fået produktet leveret. Omvendt mener jeg heller ikke, at
> man kan forvente at der følger en hel pc med :) DET er at være

Tak for dit indlæg. Du er den første der har anerkendt problemstillingen.
Det der gjorde mig vred var at folk ikke kunne se problemstillingen
overhovedet, og at de tilsyneladende ikke var intersseret i at diskutere
den, men nærmere at fortælle mig at jeg ikke ved en skid om emnet.

> [...]
> med i første omgang. Det koster i dag ikke meget mere end et
> telefonhåndsæt. Hvilken fastnetudbyder leverer altid telefon med til

Rigtigt, men det er stadig forkert at kategorisk afvise at det er realistisk
at forvente at et netkort hører ind under "al nødvendig hardware". Jeg siger
ikke at det gør det, men at det er et problem.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-11-02 11:03

On Wed, 13 Nov 2002 10:38:36 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>men nærmere at fortælle mig at jeg ikke ved en skid om emnet.

Gør du det?

--
Morten!

Fra : Eske

Dato : 14-11-02 11:31

> Gør du det?

Pointen er jo netop at folk ikke skal antage det første der falder dem ind.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-11-02 11:57

On Thu, 14 Nov 2002 11:30:59 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

> [...]

Du svarede vist ikke.

>Pointen er jo netop at folk ikke skal antage det første der falder dem ind.

Hvad er det første der falder folk ind?

--
Morten!

Fra : Eske

Dato : 14-11-02 19:07

> Du svarede vist ikke.

Svaret er fuldstændig irrelevant. Du kan jo ikke bruge et "ja" til noget
alligevel hvis du er uenig med mig. Men det er svaret du får.

> Hvad er det første der falder folk ind?

At "netkort ikke hører ind under alt nødvendig hardware". Hvilket efter MIN
mening er op til diskussion. Det ville du have vist hvis du havde gidet at
læse tråden.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-11-02 21:50

On Thu, 14 Nov 2002 19:07:18 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>Svaret er fuldstændig irrelevant.

Det synes jeg ikke.

>Du kan jo ikke bruge et "ja" til noget
>alligevel hvis du er uenig med mig.

Nej, men jeg kan vurdere i hvilket lys du ser dig selv.

Jeg har ikke sagt eller vil sige hvorvidt jeg er enig med dig eller
uenig i dit ja eller dit nej.

>ind.

>At "netkort ikke hører ind under alt nødvendig hardware".

Nåe, jeg tænkte i helt andre baner, jeg tænkte i forbindelse med "men
nærmere at fortælle mig at jeg ikke ved en skid om emnet."

>Hvilket efter MIN
>mening er op til diskussion.

Ja, det har vi nok fattet, vi er ikke enige, så skal vi ikke blive
enige om det.

>Det ville du have vist hvis du havde gidet at
>læse tråden.

Jeg af meget ked af du her forudsætter at jeg ikke har læst tråden,
det har jeg skam, og været dybt forundret.

nå... fut lut te lut te dyt båt

--
Morten!

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 13:20

> Det er helt iorden. Jeg brokker mig kun for at rette op på
> tingene.

Jeg synes da det er i orden at du skriver her at du undrer dig, men
du har en meget udfarende måde at gøre det på. "SKANDALE" står der
nærmest i alle dine indlæg. Problemet er minimalt, især når det kun
gælder et netkort. Det får man vel nærmest smidt i nakken i disse
dage.

Der er kommet mange tålmodige svar på din undren, og det undrer mig
at du ikke efterhånden har indset at det måske er dig selv der har
overset en detalje mht. netkortet. Personligt synes jeg det er logisk
nok at man selv skal sørge for dette.

Sidst undrer det mig at du ikke bruger en af Tiscalis interne grupper
til at "brokke dig". Især når din mission er at "rette op på
tingene".

--
Palle

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 14:40

> [...]
> nærmest i alle dine indlæg. Problemet er minimalt, især når det kun
> gælder et netkort. Det får man vel nærmest smidt i nakken i disse

Du har helt ret. Jeg overreagerede pga. min situation: jeg kunne have fået
leveret linien og så have stået med håret i postkassen hele weekenden (pga
nul tlf support)hvis jeg ikke havde været så heldig at få fat i et netkort.
At situationen så bliver tilspidset da jeg brokker mig i denne gruppe og at
ingen forstår problemet, så bliver jeg (desværre) stædig. SPECIELT når
indlæggene bliver patroniserende og bedrevidende. Det var det sidste jeg
havde brug for.

> [...]
> at du ikke efterhånden har indset at det måske er dig selv der har
> overset en detalje mht. netkortet. Personligt synes jeg det er logisk

Den detalje du mener jeg har "overset" kan jeg jo umuligt have overset når
jeg HAR BESTILT OVER TELEFONEN. Det ER altså mere overskueligt end at
bestille over deres hjemmeside, og jeg vil holde fast på at jeg har ret til
samme mængde information over telefonen som over nettet. Og DET er kernen i
problemet.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 17:15

> [...]
> holde fast på at jeg har ret til samme mængde information over
> telefonen som over nettet. Og DET er kernen i problemet.

Korrekt. Men går grænsen? Du ville sikkert også have grinet af manden
i telefonen hvis han havde sagt at du selv skulle skaffe en PC til
din ADSL forbindelse.

Desuden synes jeg personligt det er rarere at lave sådan en
bestilling over hjemmesiden. Så sidder man ikke bagefter og bliver i
tvivl om hvad man egentlig har snakket om og bestilt..

--
Palle

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 17:52

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> wrote in message

> Korrekt. Men går grænsen? Du ville sikkert også have grinet af manden
> i telefonen hvis han havde sagt at du selv skulle skaffe en PC til
> din ADSL forbindelse.

Grænsen er stjerneklar: Den går der hvor PCen er i stand til a) fungere
normalt som kontormaskine, spillemaskine etc uden netadgang, og b) hvor PCen
er i stand til at gå på nettet. For at opnå a) skal man ikke have et
netkort. For at opnå b) SKAL man have et netkort.

> Desuden synes jeg personligt det er rarere at lave sådan en
> bestilling over hjemmesiden. Så sidder man ikke bagefter og bliver i
> tvivl om hvad man egentlig har snakket om og bestilt..

Tjaa, der må jeg sige at jeg er anderledes skruet sammen; Det kræver mere
tålmodighed at finde rundt på hjemmesiden, man skal have total overblik, og
der er en masse ting man kan overse (fx netkort-krav...) Så kan jeg bedre
lide at blive guided igennem via telefonen, hvor man (burde) få alt vigtig
information at vide.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 18:11

> [...]
> netadgang, og b) hvor PCen er i stand til at gå på nettet. For
> at opnå a) skal man ikke have et netkort. For at opnå b) SKAL

Det er jo fordi DU trækker grænsen.

Man SKAL også have en PC for at opnå b)

--
Palle

Fra : Eske

Dato : 02-11-02 18:18

> Det er jo fordi DU trækker grænsen.
>
> Man SKAL også have en PC for at opnå b)

Det nærmer sig flueknepperi det der. Hvad er netkortets primære funktion? At
skabe adgang til et netværk. Har det andre formål? Nej. Ergo er det et
"nødvendigt hardware for at komme på nettet".

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 18:43

> Det nærmer sig flueknepperi det der.

Præcis.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 12:55

> Det nærmer sig flueknepperi det der. Hvad er netkortets primære
funktion? At
> skabe adgang til et netværk. Har det andre formål? Nej. Ergo er det et
> "nødvendigt hardware for at komme på nettet".

Vrøvl. Der er mange der har netværk uden at de er på nettet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Eske

Dato : 03-11-02 13:59

> funktion? At
>
> Vrøvl. Der er mange der har netværk uden at de er på nettet.

Læs lige hvad jeg skrev; netværkets primære funktion er at skabe kontakt til
et netværk; om det så er internettet eller LAN er irrelevant. Man kan ikke
forvente at kunden har et ledigt netværkskort i maskinen. Netværkskortet er
en nødvendighed for kommunikation med andre computere.

Men måske skulle Tiscali også begynde at kræve at man selv skal skaffe
kabler, for hvis man har et netkort har man jo også kabler, ikk?

Jeg argumenterer ikke for at Tiscali skal levere netkort (selvom de nemt
kunne, Stofanet gør det f. eks. - dvs det er ikke uhørt at der følger
netkort med i pakken. at sige at "netkort er ALDRIG en del af
internet-produktet" er altså FORKERT), men at de skal være 100% sikre på at
kunden har et ubrugt netkort i maskinen. Punktum. Basta. Osv. ;)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-11-02 14:13

> Man kan ikke
> forvente at kunden har et ledigt netværkskort i maskinen.

Det gør man altså. Hvorfor forstår du ikke at du står alene med din
betragtning?

> Men måske skulle Tiscali også begynde at kræve at man selv skal skaffe
> kabler, for hvis man har et netkort har man jo også kabler, ikk?

Selvf. Jeg troede egentlig kun Tiscali leverede frem til et
ethernetstik. De leverer jo heller ikke switch mm.

> men at de skal være 100% sikre på at
> kunden har et ubrugt netkort i maskinen. Punktum. Basta. Osv. ;)

Skal de også være 100% sikre på at han har installeret TCP/IP, en
browser, at han har en mus osv?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-11-02 14:49

On Sun, 3 Nov 2002 13:59:18 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>Man kan ikke forvente at kunden har et ledigt netværkskort i maskinen.

Det mener "man" så at man kan.

Hvorfor ikke blot erkende, at der nok er tale om en misforståelse, og
så snakke med udbyderen om du har mulighed for at hæve dit abonnement?

--
- Peter Brodersen

Fra : Eske

Dato : 03-11-02 15:01

> Det mener "man" så at man kan.

Nej, det mener "man" ikke. Stofa mener det f.eks. ikke - de leverer netkort
med i deres pakke. Som en SELVFØLGE. TDC mener det ikke, siden de ihvertfald
TILBYDER at man kan købe et netkort (dvs de rent faktisk spørger om man har
et i forvejen). Dvs "man" er kun dig og tiscali.

> Hvorfor ikke blot erkende, at der nok er tale om en misforståelse, og
> så snakke med udbyderen om du har mulighed for at hæve dit abonnement?

Fordi det ikke er pointen; jeg er ikke utilfreds med mit abonnement. Jeg er
utilfreds over at telefonisten ikke i det mindste sikrede sig at jeg havde
netkort i.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-11-02 16:22

On Sun, 3 Nov 2002 15:01:07 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>Fordi det ikke er pointen; jeg er ikke utilfreds med mit abonnement. Jeg er
>utilfreds over at telefonisten ikke i det mindste sikrede sig at jeg havde
>netkort i.

Det tror jeg at du har fået skrevet. Jeg tror også at folk i denne
gruppe har skrevet, at "man" mener det.

Opsummeret må man sige, at en del mener det, og en del ikke mener det.
Hvorfor fortsætte med at køre i cirkler?

Hvad er det, du vil have som resultat af alt dette her? En kongestol?
En undskyldning? Respekt blandt nyhedsgruppe-læserne? Opmærksomhed fra
Ekstra Bladet? Jeg kan ikke helt se formålet, idet du allerede i dit
første indlæg gav udtryk for din utilfredshed.

--
- Peter Brodersen

Fra : Eske

Dato : 03-11-02 17:12

> Opsummeret må man sige, at en del mener det, og en del ikke mener det.
> Hvorfor fortsætte med at køre i cirkler?

Fordi svarene på mit indlæg var bedrevidende og patroniserende. Udfra disse
indlæg var der ingen tvivl om at det var mig der tog entydigt fejl, og
derfra stammer min stædighed.

> [...]
> Ekstra Bladet? Jeg kan ikke helt se formålet, idet du allerede i dit
> første indlæg gav udtryk for din utilfredshed.

Ingen af delene, blot en anerkendelse af at alt ikke bare er sort og hvidt
(ift. fx "netværkskortet er per definiton ikke en del af internetproduktet"
og andre idiosynkrasier).

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:24

Hi Eske,

On Sat, 2 Nov 2002 18:18:16 +0100, you wrote in
> [...]

>skabe adgang til et netværk. Har det andre formål? Nej. Ergo er det et
>"nødvendigt hardware for at komme på nettet".

Forkert. Du kunne bare have bestilt med modem, så behøvede du ikke et
netkort.

En router fungerer som grænseflade mellem et internt og et eksternt
netværk, i dette tilfælde Internettet. Ergo er det vel normalt at forvente
at man allerede har det interne netværk som man gerne vil have tilsluttet
det eksterne ... Routere som sådan er slet ikke designede til at være
tilsluttet enkelte maskiner, men derimod hele netværk.

Fra : Thomas

Dato : 02-11-02 18:54

Eske wrote:

> [...]
> er i stand til at gå på nettet. For at opnå a) skal man ikke have et
> netkort. For at opnå b) SKAL man have et netkort.

Og hvis det var en dialupkonto du havde købt, skal du have et modem. Jeg
tvivler på at der er nogen, der siger "et modem er nødvendig hardware" i
den situation.

--
Don't waste space

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:29

Hi Thomas,

On Sat, 2 Nov 2002 17:54:25 +0000 (UTC), you wrote in
> [...]

>Og hvis det var en dialupkonto du havde købt, skal du have et modem. Jeg
>tvivler på at der er nogen, der siger "et modem er nødvendig hardware" i

Eh ... i det tilfælde er det jo netop nødvendigt hardware ... det er trods
alt pænt svært at etablere en dial-up forbindelse uden et modem ...

Og man kan faktisk godt købe dial-up forbindelser med modem ...

Fra : Thomas

Dato : 07-11-02 14:01

-<[ Rene Brehmer ]>- wrote:
> [...]
>
> Eh ... i det tilfælde er det jo netop nødvendigt hardware ... det er trods
> alt pænt svært at etablere en dial-up forbindelse uden et modem ...

Du misser pointen. Der er ingen der siger "nu har du vel et modem",
ligesom der ikke er nogen der kan kræve "nu har du vel et netkort".

Jeg mener det at have et netkort i forbindelse med (router) adsl, er
ligeså naturligt som at have modem til dialup.

> Og man kan faktisk godt købe dial-up forbindelser med modem ...

Ligesom du kan købe adsl, med netkort.

--
Don't waste space

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-11-02 16:36

Palle Jensen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> Sidst undrer det mig at du ikke bruger en af Tiscalis interne grupper
> til at "brokke dig". Især når din mission er at "rette op på
> tingene".

Den slags informationer kan faktisk have interesse for folk som måske står
og skal til at vælge eller skifte ADSL-udbyder.
Det er jo den slags indlæg der fortæller noget om hvordan tingene faktisk
er inde bag de veltalende reklamer :)
(dernæst sagt kunne Eske måske godt have skrute bare lidt ned for blusset)

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://henrik.boegh.net/?usenet

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-11-02 21:57

Hej Henrik Bøgh, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det er jo den slags indlæg der fortæller noget om hvordan tingene
> faktisk er inde bag de veltalende reklamer :)

Ja, det er en skandale: Intet netkort med i ADSL-pakken, hvilket de
udelukkende skriver på samtlige sider, der omhandler ADSL-opkoblinger,
men muligvis er det ikke nævnt i reklamerne.

NB: På sin vis kan jeg såmænd godt forstå Eske. Han spørger en
salgsmedarbejder, om al hardware følger med, og salgsmedarbejderen har
ikke lige tænkt på at nævne det med netkortet, da det for bl.a.
ham/hende og stort set alle brugere er så underforstået, man selv har
eller anskaffer et, at man ikke tænker på det.

På den anden led er det ikke underforstået for Eske og nogle få andre
(formentlig bl.a. pga. bias fra Stofanet og deres specielle
kabelløsninger), hvorfor de på deres side bliver overrasket.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Eske

Dato : 05-11-02 12:47

> [...]
> ham/hende og stort set alle brugere er så underforstået, man selv har
> eller anskaffer et, at man ikke tænker på det.

Det er ikke en skid underforstået for stort set alle brugere at man skal
have et netkort i sin maskine. Hvor har du det fra? En gallup-undersøgelse?
Jeg vil derimod holde på at størstedelen IKKE ved at de skal have et
netkort, jeg vil endda gå så vidt som til at sige at mange ikke aner hvad et
netkort ER. Husk på at folk der læser nyhedsgrupper ABSOLUT ikke er
repræsentanter for den almene befolkning!! Kom igen når du har kontaktet
Gallup og fået dem til at bevise din tese!

> På den anden led er det ikke underforstået for Eske og nogle få andre
> (formentlig bl.a. pga. bias fra Stofanet og deres specielle
> kabelløsninger), hvorfor de på deres side bliver overrasket.
´
Som sagt;Stofa (hvis løsning ikke er en skid "speciel") sender netværkskort
med fordi de ved at folk IKKE nødvendigvis har ekspertviden om dette, TDC
tilbyder endda at SÆLGE folk et netkort - dvs de anerkender at det
overhovedet ikke er en selvfølge at folk ved at man skal have et netkort -
det er jo teknik-snobberi!

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-11-02 12:51

On Tue, 5 Nov 2002 12:47:14 +0100, "Eske" <eskeandersen@tiscali.dk>
wrote:

>Det er ikke en skid underforstået for stort set alle brugere at man skal
>have et netkort i sin maskine.

Gider du præsenterer en AIM undersøgelse der beviser dette?

Erkend nu blot at du ikke vidste det, og så er historien ikke længere.

--
Morten!

Fra : Eske

Dato : 05-11-02 13:14

> Gider du præsenterer en AIM undersøgelse der beviser dette?

Du skal vist lige have et lynkursus i videnskabsteori; man kan ikke antage
at alle folk ved alting om alt, vel? Så kan man heller ikke antage at alle
folk ved noget om netkort (det kan du også godt selv høre, ikke? det er lidt
for åndsvagt).

Ergo ligger BEVISBYRDEN hos den der påstår at "alle brugere" ved noget om
netværkskort. Bevis, tak!

> Erkend nu blot at du ikke vidste det, og så er historien ikke længere.

Man kan ikke antage at folk ved noget de ikke har en chance for at vide!
Hvor fanden skal folk vide fra at de skal have et netværkskort i forvejen?
Og lad være med at sige at "det står på hjemmesiden", for man kan sgu da
ikke forvente at folk går ind på hjemmesiden når de er igang med at bestille
internet!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-11-02 15:11

> Kom igen når du har kontaktet
> Gallup og fået dem til at bevise din tese!

Det er da ellers dig der bringer den afvigende holdning til torvs. Der
er rigeligt her der mener det modsatte til at du ikke kommer nogen vegne
medmindre du smider hårde facts på bordet. At kræve at alle andre skal
bevise at du har uret bidrager kun til morskaben over din person.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Eske

Dato : 05-11-02 20:18

> [...]
> medmindre du smider hårde facts på bordet. At kræve at alle andre skal
> bevise at du har uret bidrager kun til morskaben over din person.

Siden du og andre ikke engang læser mine indlæg ordentligt vil dette bestå
af repriser:

"Det er da ellers dig der bringer den afvigende holdning til torvs."

Mit svar:
[...]

Altså: bare fordi *I* (folk i denne nyhedsgruppe) mener at netværkskortet
ALDRIG kan være en del af et internetprodukt betyder det ikke at det er
konsensus i den VIRKELIGE verden hvor folk ikke nødvendigivs beskæftiger sig
med computere til daglig. Man er idiot hvis man tror at størstedelen af folk
ved at netværkskortet IKKE er en del af "al nødvendig hardware".

Og så lige lidt mere reprise, bare for de tungnemme:

Prøv lige at tænk lidt over det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-11-02 23:59

> [...]
af folk
> ved at netværkskortet IKKE er en del af "al nødvendig hardware".

Ja, jeg forstår dit standpunkt. Men eftersom du er den eneste her med
dette standpunkt så er det dig der må komme med hårde facts hvis du vil
have os til at ændre mening.
Jeg tror ikke der er mange der bestiller ADSL der ikke ved at man skal
bruge et netkort. Dette er holdningen blandt de fleste her. Du har en
anden og forsøger at overbevise mig. Det kan du ikke gøre uden kontante
facts.

> Ergo ligger BEVISBYRDEN hos den der påstår at "alle brugere" ved noget
om
> netværkskort. Bevis, tak!"

Ikke tale om. Du kommer med en påstand. "Vi" siger at "vi" ikke tror på
den. Dermed påstår vi ikke at alle ved noget om netværkskort, men at du
tager fejl i at det generelle vidensniveau blandt ADSL-køber er så lav.
Hvis du vil underbygge din påstand så beviser du den blot.
Jeg har ikke behov for at bevise noget.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-11-02 23:49

> Det er ikke en skid underforstået for stort set alle brugere at
> man skal have et netkort i sin maskine.

Dys dig lige lidt ned, jeg forsøgte blot at se sagen fra din side.

> Hvor har du det fra?

Hvis der havde været nævneværdigt mange, som klagede over dette, er jeg
*helt* sikker på, at salg, kundeservice o.l. ret konsekvent ville nævne
det med netkortet. (Og her ser vi bort fra, det står på siderne vedr.
ADSL-abonnementer - hos Tiscali, i hvert fald).

Derudover går de fleste vel (endnu) ikke direkte fra aldrig at have
haft netadgang til en ADSL-netadgang.

> Husk på at folk der læser nyhedsgrupper ABSOLUT ikke er
> repræsentanter for den almene befolkning!!

Det er ADSL-kunder næppe heller.
De fleste søger formentlig råd og vejledning hos venner, bekendte,
diverse steder på http-sider o.a., når de påtænker en ADSL-opkobling,
ganske uanset om de selv er Usenetbrugere eller ej.

> Som sagt;Stofa (hvis løsning ikke er en skid "speciel")

Jo, i forhold til ADSL er den.

Men bortset fra alt dette og resten af tråden iøvrigt ser jeg ikke den
store grund til at tærske langhalm på det.
Du mener, at salg/kundeservice (husker ikke hvem) skulle have oplyst
det. Det har de (formentlig da ikke, fordi den aktuelle person ikke
tænkte på at nævne det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:36

Hi Eske,

On Tue, 5 Nov 2002 12:47:14 +0100, you wrote in
> [...]

>have et netkort i sin maskine. Hvor har du det fra? En gallup-undersøgelse?

I samtlige tilbud om DSL-forbindelser jeg har fået ind af døren, lige fra
de første kom, til de seneste, står der meget, meget tydeligt at man skal
have et netkort i maskinen for at kunne brugeren routeren til andet end at
stå at blinke og lyse.

De allerførste DSL-forbindelser var udelukkende med router, og allerede
dengang var det et krav at man selv sørgede for netværksdelen op til
routeren. Man er så gået væk fra base-t og over til ethernet ...

> [...]
>tilbyder endda at SÆLGE folk et netkort - dvs de anerkender at det
>overhovedet ikke er en selvfølge at folk ved at man skal have et netkort -

Det kræver altså en del mere viden at installere et netkort, end det gør
at vide at man skal bruge et. Det er blandt andet derfor ISP'erne ikke er
meget for at sælge/udleje dem. For alt hvad de leverer skal de supporte,
og de har allerede rigeligt med support de skal håndtere...

Der er så også adskillige andre gode grunde...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-11-02 21:16

"-<[ Rene Brehmer ]>-" <metalbunny@metalbunny.net> skrev i en meddelelse
> Man er så gået væk fra base-t og over til ethernet ...

øhh, ikke forstået

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Allan Olesen

Dato : 08-11-02 18:33

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

>øhh, ikke forstået

Var det det eneste, du ikke forstod? Jeg sidder stadig og undrer
mig over, om de foerste DSL-forbindelser virkelig blev levereret
med router.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-02 00:04

Allan Olesen skrev den Friday 08 November 2002 18:32 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Var det det eneste, du ikke forstod? Jeg sidder stadig og undrer
> mig over, om de foerste DSL-forbindelser virkelig blev levereret
> med router.

DITO, gad vide om jeg risikere at få en regning fra TDC Internet for den
router jeg ikke har afleveret tilbage da jeg droppede min NE1 til fordel
for en BB.
Og gad vide hvorfor jeg skulle have et ATM netkort, og ikke bare kunne have
fået en router med ethernet på LAN siden.

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:20

Hi Palle Jensen,

On 02 Nov 2002 12:19:45 GMT, you wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl
> [...]

>Sidst undrer det mig at du ikke bruger en af Tiscalis interne grupper
>til at "brokke dig". Især når din mission er at "rette op på

Det er nu meget forståeligt ... der er ikke vildt meget gang i dem, og der
er sgu flere "kloge hoveder" herinde ... måske fordi "de smarte" ikke har
Tiscali...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-11-02 23:54

Bjarke Hansen skrev den Friday 01 November 2002 17:45 i
> [...]

> sikkert deres første løsning, hvor man skulle bruge et ATM netkort...
> Desuden fuldte dette heller ikke med, det skulle man punge omkring 1000

Da jeg fik NE1 så fulgte netkortet med, det har jeg ikke betalt for, og det
skulle de ikke have tilbage. Det var et ATM-netkort.

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-11-02 12:10

On Fri, 08 Nov 2002 23:53:49 +0100, Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk> wrote:

>Da jeg fik NE1 så fulgte netkortet med, det har jeg ikke betalt for, og det
>skulle de ikke have tilbage. Det var et ATM-netkort.

Øv! Jeg gav 950,- for ATM kortet i august 2000.

Og 995,- for modemet og så lige 995,- i oprettelse.

2940,- for at komme i gang med ADSL, og så kom der abonnement oven i
prisen

--
Jens

Maybe everyone is wrong.

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 17:39

Ang. mail: Det er meget mystisk. Jeg kan logge ind på deres webmail, men de
samme kodeord gælder ikke når jeg bruger outlook. Er der nogen der ved
hvordan det skal gøres?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-11-02 21:36

Hej Eske, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg kan logge ind på deres webmail, men de samme kodeord gælder
> ikke når jeg bruger outlook.

Husker du at anvende _hele_ din mailadresse som brugernavn?

Apropos specielle forhold hos Tiscali bør vi nok anvende deres interne
grupper - <http://rudi.nerd.dk/grupper.htm> - da det er lidt
uinteressant for andre.
Man kan meget fornuftigt ikke krydsposte mellem interne og eksterne,
hvorfor jeg ikke sætter noget (X)FUT.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-11-02 23:51

Rudi Stegen skrev den Friday 01 November 2002 21:35 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Man kan meget fornuftigt ikke krydsposte mellem interne og eksterne,
> hvorfor jeg ikke sætter noget (X)FUT.

Har Tiscali's NEWS BOFH sat et filter der forhindre det?
Måske man skulle forsøge at overtale TDC's dito til at lave et sådant
filter,,,

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-11-02 01:30

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Har Tiscali's NEWS BOFH sat et filter der forhindre det?

Ja. Klaus er ikke bare dygtig, han har også en velsignet praktisk
fornemmelse for newsanvendelse.

> Måske man skulle forsøge at overtale TDC's dito til at lave et
> sådant filter,,,

Du må *meget* gerne forsøge. Jeg giver dig helhjertet ret i, det er
træls med tråde, hvor indlæg splittes mellem interne og ekstrene
grupper, når man ikke har adgang til de interne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Eske

Dato : 01-11-02 18:06

WUPS så modtog jeg lige en bunke emails fra min konto, vel at mærke uden at
jeg havde ændret på noget; MEGET underligt!!

Fra : "-

Dato : 07-11-02 13:00

Hi Eske,

On Fri, 1 Nov 2002 16:03:24 +0100, you wrote in
dk.edb.internet.udbydere.xdsl about "Tiscali support" something that
looked like this:

> [...]
>
>problem 1: De havde IKKE sendt et netkort med i hardwarepakken. Så jeg
>skulle over til naboen for at låne et. PÅ TRODS af at de skriver "vi

Netkortet er ikke inkluderet .. .det står der også ret tydeligt.

Fra http://adsl.tiscali.dk/produkter_priser.php4?productid=4&tilbud=

"Det er vigtigt at din computer har netkort der understøtter TCP/IP."

> [...]
>10 gange. INGEN svar. Kun "alle vores medarbejdere er optagede. Ring igen
>senere." ikke engang en kø. Det er nok den RINGESTE tlf-support jeg

Det er helt normalt. Fra oprettelse til du kan bruge e-mailen går der op
til 24 timer hos Tiscali. Og en time i telefonkø'en er også helt normalt
hos Tiscali. Og lad være med at ringe efter kl. 16. ... det kan
overhovedet ikke betale sig ... for det første er der stadig en times kø,
for det andet lukker de kl. 17...

>Ud over det fungerer det fint, bortset fra jeg ikke modtager de mails der
>bliver sendt til min email. Underligt.

Nu fik jeg først min hardware to dage efter linien blev oprettet, men min
mail fungerede med det samme derfra...men da jeg kørte på dialup hos
Tiscali tog det altså 24 timer før forbindelsen overhovedet kunne bruges,
og over et døgn derfra før mailen virkede ...

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-11-02 13:11

"-<[ Rene Brehmer ]>-" <metalbunny@metalbunny.net> writes:

> [...]
> hos Tiscali. Og lad være med at ringe efter kl. 16. ... det kan
> overhovedet ikke betale sig ... for det første er der stadig en times kø,

BEtyder det at de smider køen af kl. 17?

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 09-11-02 12:32

Martin Schultz wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> BEtyder det at de smider køen af kl. 17?

Officielt gør de nok ikke, men i praksis virker det noget i den retning.
Jeg har to gange opdaget at ringe op lige før 17, komme igennem køen, hvor
de så tager telefonen og lægger på igen med det samme.
På den måde får de hurtigt nedbragt køen, som så er lukket for nye opkald.

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://henrik.boegh.net/?usenet
"We can't shoot a dog. People? Okay, but not dogs"
-- Mel Gibson as det. sg. Riggs in 'Lethal Weapon'

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 11-11-02 00:47

On 07 Nov 2002 13:10:46 +0100, Martin Schultz
<di020172@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

>BEtyder det at de smider køen af kl. 17?

Nej, den "tømmes" og kaldet håndteres.

--
Morten!