Tilføj option til selectbox
Fra : Christian Doeleman

Dato : 22-12-00 10:50

Jeg eksperimenterer lidt med at tilføje options dynamisk til en
select-box ved at indtaste nye værdier i en tekstbox.

Det virker godt nok, når det foregår på samme side, men når jeg
forsøger at indtaste værdierne i en tekstbox i et popup-vindue og
ændre selectboxen på den oprindelige side går det galt.

Et udklip af min javascript:
Placeret i head:
<script language="Javascript">
function AddToOptionList(OptionList, OptionValue, OptionText) {
// Add option to the top of the list
OptionList[0] = new Option(OptionText, OptionValue);
OptionList[0].selected = true;
}
</script>

Placeret i body:
<script>AddToOptionList(opener.document.myForm.categories, '123',
'test');</script>

Jeg får følgende fejl: "Serveren producerede en undtagelse".
Hvad betyder dette?

For at teste, at jeg har referencenavnene korrekte, har jeg
forsøgt følgende, som virker fint:
<script>opener.document.myForm.name.value = 'Dette
virker';</script>
<script>opener.document.myForm.categories[5].selected =
true;</script>

Har jeg lavet en fejl, eller kan det slet ikke lade sig gøre?

Mvh. Christian

Fra : Christian Doeleman

Dato : 22-12-00 15:16

Christian Doeleman wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Jeg eksperimenterer lidt med at tilføje options dynamisk til en
> select-box ved at indtaste nye værdier i en tekstbox.

Jeg fik det til at virke, ved at ændre funktionen til:

function AddToOptionList(OptionList, OptionValue, OptionText) {
OptionList[0].text = OptionText;
OptionList[0].value = OptionValue;
OptionList[0].selected = true;
}

Mvh. Christian

Fra : Johannes Grosbøll-Po~

Dato : 08-03-01 13:36

Jeg har store problemer med at få difineret værdierne i de nye
options, hvad gør jeg galt:

function skift() {
var punkter = new Array()
punkter[0] = "new Option('Vælg', '', false, false)";

switch(document.myform.felt1[document.myform.felt1.selectedIndex].va
lue) {
case 'dis':
punkter[1] = new Option('Decentral drift', 'Decentral drift');
punkter[2] = new Option('test', 'test');
break;
default:
break;
}
document.myform.felt2.options.length = 0;
for (var i=0; i<punkter.length; i++) {
document.myform.felt2.add(eval(punkter[i]));
}
}

..
<select name="felt1" onchange="skift();">
<option value="">Vælg</option>
<option value="dis">dis</option>
</select>
<select size="1" name="felt2">
<option>Vælg</option>
</select>
..

ASP, siden der skulle fange formen:
record.fields("felt2") = request.form("felt2")