asp-faq.dk : Så er det nu !
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-02 11:03

Så oprandt dagen, hvor asp-faq.dk officielt blev lanceret !

Selve det visuelle design er under stadig udvikling - her med hjælp fra
Kasper Katzmann, og den bagvedliggende datamodel tweakes også en smule
endnu.

Vi kan også se, at de fleste af de "faste" i gruppen allerede har
tilmeldt sig - hvilket er fabelagtigt :)

Jakob og jeg har skrevet nogle artikler - for ligesom at få det i gang,
og nu er det jo så jeres tur, når I synes, at et spørgsmål har været
stillet nok her i gruppen.

Vi vil også gerne i den forbindelse gøre det klart, at jvf den
oprindelige tråd, så "blev vi enige om", at intentionen med sitet er, at
det skal være en online FAQ (Peter nævnte KISS-princippet :). Det er ikke
meningen, at sitet skal være et generelt resurse-website som asp.dk eller
activedeveloper.dk . Derfor vil vi opfordre jer til udelukkende at skrive
artikler, der er "ægte FAQ-svar" og ikke er en komponent I har skrevet
til det ene eller det andet. Disse kan I med fordel poste på ovennævnte
websites.

Og endeligt: Nu er det jo forbasket svært at teste et program man selv
har lavet - sæt fx aldrig ingeniører til at designe brugerflader :) - så
vi/jeg kan ikke afvise, at der findes enkelte fejl. Disse vil vi
naturligvis meget gerne have at vide, hvis disse findes. Hvis der er
åbenlyse fejl i selve brugerfladen, så skriv også blot til os, så retter
vi det. For at sikre "inter-kompatibilitet" kan sitet anvendes fuldt uden
at slå scripting til, samtlige sider validerer som xHTML-transitional og
sitet er testet (med succes) i IE6 + Mozilla 1.0 . Sitet anvender ikke
"persistente" cookies".

Tja, så er der vst kun én ting at sige ... og det er

* * * * Velkommen til asp-faq.dk * * * *

Jakob og Jesper

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-11-02 11:45

Jesper Stocholm wrote:
> Så oprandt dagen, hvor asp-faq.dk officielt blev lanceret !

Jeg har nogle få forslag:

1. Når man logger ind ender man på http://asp-faq.dk/admin/admin.aspx,
men denne side kan ikke findes efter man er gået væk fra den. Ligeledes
er der intet der indikerer at man er logget ind, når man smutter ud på
startsiden igen.

2. Det er ikke umiddelbart åbenlyst at man skal trykke på "søg" for at
få en liste over alle artiklerne.

3. Der er ikke nævnt nogle steder at man skal bruge [k][/k] til sin
kode. Er der andre tags der kan bruges?

4. IMHO bør der være en lidt større left-margin på kodeboksene (3-4px).

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-11-02 12:32

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote
> [...]
> men denne side kan ikke findes efter man er gået væk fra den. Ligeledes
> er der intet der indikerer at man er logget ind, når man smutter ud på

Bevidsthed om hvorvidt man er logget ind eller ej, er med i det nye design.

> 2. Det er ikke umiddelbart åbenlyst at man skal trykke på "søg" for at
> få en liste over alle artiklerne.

Der arbejdes pt. på en kategoriindeling som gerne skulle eliminere
ovenstående problem.

> 3. Der er ikke nævnt nogle steder at man skal bruge [k][/k] til sin
> kode. Er der andre tags der kan bruges?

Nej, der kan indtil videre kun bruges [k] kode [/k] som der står når man
holder musen over det textarea der bruges til indtastningen, men det skal
nok blive fremhævet yderligere når nedenstående er klaret.

> 4. IMHO bør der være en lidt større left-margin på kodeboksene (3-4px).

Kodeboksene er noget der hurtigt er kastet på indtil jeg er færdig med et
lille syntaxhighlighting script til VBScript/ASP og det bliver koblet på.

--
Jakob Andersen
<http://www.asp-faq.dk>

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-11-02 15:30

Jakob Andersen wrote:
> Kodeboksene er noget der hurtigt er kastet på indtil jeg er færdig
> med et lille syntaxhighlighting script til VBScript/ASP og det bliver
> koblet på.

Cool nok. Jeg tænkte på en anden ting:
I div'en til koden kunne det være fikst med en lille ekstra CSS ting;
white-space : nowrap;
for at undgå at koden knækker.

Det er rart at se, at det begynder at ligne noget. Og det skal nok blive
stort med støtte fra gruppen faste skribenter

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-11-02 15:33

Jakob Andersen wrote :

> "Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote

det kan man nu :)

> Bevidsthed om hvorvidt man er logget ind eller ej, er med i det nye
> design.

> Der arbejdes pt. på en kategoriindeling som gerne skulle eliminere
> ovenstående problem.

Artiklerne er nu blevet inddelt i kategorier som det nu ses på forsiden.
Kategorierne er også blevet "søg-bare" ved klik på kategorien, men
filtret er endnu ikke implementeret, så der listes stadig alle artikler
ved klik på dem.

I øvrigt er jeg usikker på, hvor meget gavn man kan have af at få alle
artikler vist - altså hvis man ikke angiver søgekriterium. Det var
derfor, at jeg ikke skrev det på forsiden, da jeg ikke umiddelbart kunne
se, hvad man skulle bruge det til. Man kan jo kalde det et "påskeæg", at
der er muligt at liste alle artikler.

:0)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-02 19:24

Jesper Stocholm escribió / skrev

> Og endeligt: Nu er det jo forbasket sv‘rt at teste et program man
> selv har lavet - s‘t fx aldrig ingeni›rer til at designe
> brugerflader :)

Så skal du nok lige have rette linket fra http://www.asp-
faq.dk/admin/login.aspx til http://www.asp-
faq.dk/admin/retrievePswd.aspx
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-02 19:26

Jesper Stocholm escribió / skrev

> * * * * Velkommen til asp-faq.dk * * * *

Er der ikke en der kan gen-posta alle de spørgsmål vi sendte ind da en
FAQ blev foreslået, så har vi lidt at arbejde med?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-11-02 19:31

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
> Er der ikke en der kan gen-posta alle de spørgsmål vi sendte ind da en
> FAQ blev foreslået, så har vi lidt at arbejde med?

<http://groups.google.com/groups?threadm=alqo5p%242eeq%241%40news.cybercity.
dk>

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-02 19:34

Jesper Stocholm escribió / skrev

> så vi/jeg kan ikke afvise, at der findes enkelte
> fejl.

På siden med søgeresultater bliver [k] og [/k] vist som del af
søgeresultatet, således at der står følgende:

Svar: Hvis man skriver [k] Option Explicit [/k] Som den første linie i
sine scrip...

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-11-02 15:27

Lars Hoffmann wrote :

> På siden med søgeresultater bliver [k] og [/k] vist som del af
> søgeresultatet, således at der står følgende:
>
> Svar: Hvis man skriver [k] Option Explicit [/k] Som den første linie i
> sine scrip...

det er hermed ordnet.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-02 20:23

Jesper Stocholm escribió / skrev

> Så oprandt dagen, hvor asp-faq.dk officielt blev lanceret !

Jeg kan se at der på nogle af artiklerne er tilknyttet en eller flere
URI'er, hvordan gøres det?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-11-02 23:29

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
> Jeg kan se at der på nogle af artiklerne er tilknyttet en eller flere
> URI'er, hvordan gøres det?

Det gøres pt. "The hard way" direkte i databasen send en mail til
adm@asp-faq.dk med id-nummeret på artikel + hvilke links der skal
tilknyttes.

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-02 20:33

To ting: På den side hvor man previewer sin artikkel ville det være rart
at [k][/k] også blev vist i det færdige format, så havde jeg bland andet
ikke fucket up ved at undlade et / i min første artikkel

Noget andet er at det ville være rart hvis de hvide kodeblokke
respekterede tabulatore, så bliver kode noget nemmere at læse.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-11-02 23:37

> [...]
> at [k][/k] også blev vist i det færdige format, så havde jeg bland andet
> ikke fucket up ved at undlade et / i min første artikkel

Jeps, det er rettet nu. (Både i din artikel og på previeweren)

> Noget andet er at det ville være rart hvis de hvide kodeblokke
> respekterede tabulatore, så bliver kode noget nemmere at læse.

Jeg har lavet en midlertidig løsning nu, indtil syntax highlighteren er
klar.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-11-02 15:28

Lars Hoffmann wrote :

> To ting: På den side hvor man previewer sin artikkel ville det være rart
> at [k][/k] også blev vist i det færdige format, så havde jeg bland andet
> ikke fucket up ved at undlade et / i min første artikkel

preview i "Tilføj artikel" viser nu ogsp formattering af kodestumper.