Kabinet til All-in-wonder MOBO, VIA Epia C~
Fra : Peter Holm

Dato : 31-10-02 23:24

Hejsa,
jeg er ved at samle en rigtig pige-PC for en veninde, og tænkte at et
all-in-wonder MOBO uden blæsere var lige noget for hende.
Nu er spørgsmålet så bare, hvor jeg finder et pænt meget lille mini-kabinet,
gerne med plads til kun 1 drev, så den lever op til hendes standard om at
den skal se pæn ud. Nogen forslag ?

mvh
Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 31-10-02 23:34

Nogen forslag ?

http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=315010&kat=

Alt hvad du behøver for at have en køreklar netværks-PC udover ovenstående
er :
Harddisk
Processor / køler
Ram

Evt. kan du også kigge på:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310245&kat=

Som kun kræver HD, kabinet og ram. Det er kun 17x17cm, men svært at finde
kabinetter til!

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 31-10-02 23:37

Doh!!! Havde ikke set du havde lagt dig fast på bundkortet! Sorry - men jeg
er spændt på om du finder noget? Jeg har selv tænkt i de samme baner.

Kig ind på http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=3#p9

Chyang Fun MiniCube Mini-ITX Case er lækkert til 69£...

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 31-10-02 23:40

Men vær opmærksom på at VIA Epia C3-E 800 MHz har en påbygget køler/blæser.
Det har via Eden.ESP5000 ikke. mon ikke 500MHz er nok til office-brug.
hvilket jeg regner med er dens hovedfunktion?

Fra : Peter Holm

Dato : 01-11-02 07:39

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> wrote in message
> Men vær opmærksom på at VIA Epia C3-E 800 MHz har en påbygget
køler/blæser.
> Det har via Eden.ESP5000 ikke. mon ikke 500MHz er nok til office-brug.
> hvilket jeg regner med er dens hovedfunktion?

Jeg regnede egentligt med, at den lille blæser bare kunne pilles af. Jeg
mener bestemt, at have hørt, at VIA 800mhz kører fint helt uden blæser.
Nogen erfaringer fra nogen ?`

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 01-11-02 07:43

> [...]
>
> Kig ind på http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=3#p9
>
> Chyang Fun MiniCube Mini-ITX Case er lækkert til 69£...

Ja, det lille aluminiumskabinet er super lækkert, men også dyrt set i
forhold til resten af maskinen. Piger betaler dog gerne lit for design, så
bestemt en mulighed.
Men, hvis det nu ikke er det kabinet, men et "standard", hvad er det så man
skal gå efter, hvis man skal være sikker på, at det passer? Jeg ved
butikkerne skriver Full-tower, Mini-tower etc, men er det nogle standard
betegnelser, og hvad hedder i så fald et helt lille kabinet, måske med kun 1
5,25" plads?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 01-11-02 07:51

> [...]
>
> Kig ind på http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=3#p9
>
> Chyang Fun MiniCube Mini-ITX Case er lækkert til 69£...

Hvordan ved jeg, at mobo'et passer i dette kabinet? Hvad er det man kigger
efter? Er det bare fysisk størrelse, eller nogen bestemt prædikat?
Feks står der om dette lækre kabinet
http://www.bleu-jour.com/page%20noir.htm at det er "dedicated to VIA Mini
ITX boards". Er det sådan noget jeg skal gå efter til VIA Epia C3-E 800 MHz
bundkortet ?

mvh
Peter

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 01-11-02 08:49

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
mini-kabinet,
> gerne med plads til kun 1 drev, så den lever op til hendes standard om at

hvis den skal se pæn ud, så overvej Shuttles barebone systems, de er for
fede.. Og bruger et smart kølesystem, så du kan nøjes med en 80mm stille
kabinetblæser til at køle det hele..
se dem på www.spacewalker.com

kan købes bla. hos
http://www.deal.dk/
www.cvg.dk
http://www.squaretech.dk/

Mvh
Rasmus

Fra : Leony

Dato : 01-11-02 09:28

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mini-kabinet,
> gerne med plads til kun 1 drev, så den lever op til hendes standard om at

Fandt dette:
http://www.inter-data.dk/produkter/prodView.asp?id=340
og dette:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=810010&kat
Mini-itx skulle kunne monteres i et mini-atx kabinet efter hvad jeg har læst
mig til.
Om det lever op til designkravene, må din veninde afgøre (synes godt om
shg's Aopen kabinet).
Ærgeligt at man ikke kan købe Shuttle's barebone kabinetter i løs vægt (de
kunne tjene bunker hvis de gjorde - tror jeg).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Holm

Dato : 01-11-02 14:05

> Ærgeligt at man ikke kan købe Shuttle's barebone kabinetter i løs vægt (de
> kunne tjene bunker hvis de gjorde - tror jeg).

Ja, det er nemlig lige sådan et jeg leder efter. Jeg synes faktisk jeg så
noget lignende i Fortune Town (Bkk, Thailand) i sommers. Mener bestemt at
der var alu-cases uden fyld til en 3-400, så måske skulle jeg vente til
juleferien med at købe kabinet

Peter

Fra : Leony

Dato : 01-11-02 14:44

> [...]
> noget lignende i Fortune Town (Bkk, Thailand) i sommers. Mener bestemt at
> der var alu-cases uden fyld til en 3-400, så måske skulle jeg vente til

Det noteres lige i bogen, jeg skal til Thailand i december, så kan det da
være der ryger et kabinet i kufferten - hvem ved.

Fra : Peter Holm

Dato : 03-11-02 21:11

> Det noteres lige i bogen, jeg skal til Thailand i december, så kan det da
> være der ryger et kabinet i kufferten - hvem ved.

Mangler du tomme cd-r eller dvd-r er Bangkok også stedet. Besøg enten
Panthip Plaza (5*Bilka-størrelse ovenpå hinanden udelukkende med lækkert PC
gear) eller IT Mall - Fortune Town (kun sølle 2*Bilka, men noget mindre
rodet *s*).
Panthip (the coolest place on earth) ligger i gå afstand fra World Trade
Center.
http://www.pantipplaza.com/
http://www.into-asia.com/bangkok/panthip/

http://www.itmallfortune.com/index.php (kun på Thai tror jeg)

Mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 05-11-02 08:14

> [...]
> rodet *s*).
> Panthip (the coolest place on earth) ligger i gå afstand fra World Trade

Takker.