For stor/lille ble
Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 28-02-01 01:05

Hej

Da vores dejlige søn på 4 uger, vejer ca 4,5 kg. Burde 3-6 kg bleer jo
passe, men de er for små i livet. Derimod passer 4-9 kg bedre i livet, men
er for "lange" (de ender næsten under knæene på ham) Dette bevirker, at han
tit tisser igennem.
Er der nogen der selv har kendt/kender problemet og kan anbefale en ble? Da
vi er trætte af så meget vasketøj, altså mere end nødvendigt.
Vi have samme problem til den store og fandt dengang ingen ble der passede.

MVH

Conny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-01 11:31

"JØRGEN ANDERSEN" <j.and@get2net.dk> skrev:

> [...]
>bedre i livet, men er for "lange" (de ender næsten under knæene
>på ham) Dette bevirker, at han tit tisser igennem.

Prøv at skifte mærke. Der er stor forskel på hvordan de forskellige
blemærker sidder - et mærke der er perfekt til et barn kan være
dårligt til et andet. Vi har haft stor succes med Bambolina-bleer
til vores søn (snart 3 måneder, godt 6 kg). Selv om han nu er over
6 kg passer han bedre de små (3-6) end nummeret større (6-9?) - så
brug kun kg-markeringerne som vejledende.

Libero-bleer, som vi prøvede en kort overgang, passer meget dårligt
til i hvert fald vores dreng. Han tissede lynhurtigt igennem. Jeg
har hørt om andre der også havde dårlige erfaringer med Libero til
drenge - men skal ikke afvise at det kan fungere.

Lige nu bruger vi Vibelle der også fungerer fint - dog ikke helt så
godt som Bambolina IMO. Men prøv jer frem og se om ikke I kan finde
et mærke han kan passe.

PS: Du skriver at de er for små i livet - vil det sige at I slet
ikke kan få tapen op at sidde fast? For de to tapestykker behøver
jo ikke nødvendigvis mødes på midten.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-02-01 12:04

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens_gy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har hørt om andre der også havde dårlige erfaringer med Libero til
> drenge - men skal ikke afvise at det kan fungere.

jeg har personligt kun haft gode erfaringer med libero til min søn......
pasformen er genial især når de begynder at kravle og gå meget rundt....
men ok.... det er også 5-6 år siden så jeg ved ikke hvor meget de har
ændret sig siden?
personligt synes jeg deres up and go bleer er det bedste jeg kom i
nærheden af da han kom så langt at han skulle til at på toilettet.....
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-01 12:13

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev:

> [...]
>gå meget rundt.... men ok.... det er også 5-6 år siden så jeg
>ved ikke hvor meget de har ændret sig siden?

Jeg har af gode grunde ikke afprøvet up-and-go-bleerne, men har
også hørt gode ting om dem. Mine erfaringer er med størrelse "Mini"
(~4-8 kg så vidt jeg husker).

Fra : Blue

Dato : 28-02-01 13:25

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pasformen er genial især når de begynder at kravle og gå meget rundt....
> men ok.... det er også 5-6 år siden så jeg ved ikke hvor meget de har

Kan kun være enig.
Libero har jeg også været utrolig glad for.
Bambolina tissede han igennem så dem havde jeg det ikke godt med.
Vibelle er også et rigtig godt mærke og tilmed billigt.

> personligt synes jeg deres up and go bleer er det bedste jeg kom i
> nærheden af da han kom så langt at han skulle til at på toilettet.....
> --

Endnu engang er jeg enig.
Libero Up & Go er en super ble, de mangler dog den lille finesse som Pampers
Easy Up pants har på bagsiden.
En lille strimmel tape til at lukke bleen sammen med efter brug.

Så Conny, som du nok kan læse, er der stor forkel på børn og deres bleer, så
det bedste er vel, at i prøver jer frem, og finder den der passer jer (ham)
bedst.

--
*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

Fra : Søren og Rikke Mors

Dato : 05-03-01 19:16

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote:
> [...]
> har hørt om andre der også havde dårlige erfaringer med Libero til
> drenge - men skal ikke afvise at det kan fungere.

Tjah, vores søn ar brugt Libero og vi var godt tilfreds. Lige nu bruger
han Pampers da det var dem der var på tilbud i Bilka.

Søren Mors

Fra : Joachim Baltzer

Dato : 01-03-01 20:07

Conny,

Du kan ikke bede os om at anbefale et blemærke frem for et andet. Vi havde
diskussionen på arbejdet for nylig, hvor vi alle konservativt holdt på hvert
vores mærke. Og vi har helt sikkert alle ret, når vi snakker om vores
favorit.

Personligt har vi gjort det at vi simpelthen købte alle udmiddelbare
tilgængelige mærker kort efter fødslen: Vibelle, Bambolina, Libero, Pampers,
MiniRisk og Huggies (Kleenex).

Pampers var de dårligste, Libero var okay og Huggies og MiniRisk var de
bedste. Vibelle og Bambolina var ligeledes okay, men de føltes lidt
plastikagtige.

Vi har brugt Huggies indtil for nylig hvor vi købte en pakke Libero. De var
helt anderledes end sidste gang vi prøvede dem (men så også en anden strl.
og type).

For 14 dage siden begyndte vi at bruge buksebleer (Up&Go etc.). Der er
Pampers indtil videre bedre end Libero og Huggies.

MORALE: Det er individuelt hvilken ble der er bedst (og i vores søns
tilfælde også forskelligt ifm. alder/udvikling)

/Joachim

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 10:30

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 02-04-01 10:30

Det passer ikke at Vibelle er dårlig... jeg har altid brugt den til mine 3
børn. Den er nu lige bare nyest kvailet af Vibelle.. Jeg synes ikke om
Libero, Pampers, Mio, Mini Risk, Huggies Det er for dumt at købe så dyrt
bleen forhold til en ganske udmærket ble til billig pris. ved feks.
Bambolina eller Vibelle, selvom min yngste datter på 14 mdr er lidt krafit
bruger hun stadig Vibelle Maxi.. det passer bare skid godt-

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 02-04-01 10:33

Altså trods er alle børnene jo meget forskellige på livet og pasform. Det er
sgu ligemeget om det er pampers eller den libero det er bedst.. Det er op
til alle forældrene selv, for det er jo ikke tale om pris eller lign, men om
passende form.

Ikk??