Creative DTT2200
Fra : DadsToy

Dato : 31-10-02 20:42

Jeg har et par Creative DTT2200 højttalere som står og suser lige så stille
når de er tændt. Selv når der er skruet helt ned for højttaleren kan man
høre en stille susen.
Hvis jeg sætter andre højttalere til lydkortet (SB Live 5.1) kan jeg faktisk
ikke høre nogen støj så det er min simple konklusion at det må være
højttalerne.

Hvad kan der være galt? Er alle DTT2200 sådan? Kan jeg evt. rette det?

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 01-11-02 01:17

> [...]
faktisk
> ikke høre nogen støj så det er min simple konklusion at det må være

Let nok. Volumenindstillinger -> Indstillinger -> Avanceret.
klik på avanceret, og få "linie-ind" vist. Der er garanteret ikke flueben i
"mute"

// Troels

Fra : DadsToy

Dato : 01-11-02 17:02

> Let nok. Volumenindstillinger -> Indstillinger -> Avanceret.
> klik på avanceret, og få "linie-ind" vist. Der er garanteret ikke flueben
> "mute"

Helt så let er det altså ikke
Det er faktisk slået fra. Den stille susen er der faktisk også selv om jeg
slår samtlige ting fra i lydindstillinger (inkl. selve lyden)
Folk kan måske sige det må være mig men det er faktisk sådan en irriterende
lyd at det er en helt befrielse når højttalerne slukkes. Hvis bare jeg hører
en lille smule musik kan jeg ikke høre det men det var jo ikke meningen.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 01-11-02 18:32

"DadsToy" <findes@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
hører
> en lille smule musik kan jeg ikke høre det men det var jo ikke meningen.

Prøv at skrue "ret" meget ned i Windows, og brug "højttaler volumen" til at
skrue op og ned.

Det kan måske hjælpe.

Jeg har selv et lydkort der har en masse indgange, så jeg har et sæt stereo
PC højttalere på den "rigtige" indgang, og mit DTT2200 sat på nogle andre
indgange, og her suser de også meget, men hvis jeg sætter dem på de
"rigtige" indgange så forsvinder det (eller bliver i hvert fald reduceret
meget).

Mvh Michael