Stop gøen
Fra : Lars Vangaa

Dato : 31-10-02 20:02

Hej Ng.
Er der nogen af jer der har hørt om en ting der hedder Bark free.den skulle
efter sigende når man trykker på den udsende en ultrahøj lyd som hunden
finder ubehaglig og stopper så med at gø.
Hvad er jeres mening og hvor kan man evt købe denne tingest ?
På forhånd tak.
Vh Lars

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 01-11-02 10:42

Hej Lars
Jeg har en enkelt gang set et sådant instument anvendt - jeg ved ikke om det
var en Bark free, men det var et ligende instrument som udsendte ultralyd.
Hunden som den blev brugt mod, lignede en der nyligt havde fået en gang
gammeldags tæsk. Det krøb og var tydelig utryk og utilpas over "angrebet". På
baggrund af denne ene oplevelse finder jeg metoden ubehagelig og vil på ingen
måde anbefale den ...
Mvh
Kim

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-11-02 18:46

"Lars Vangaa" <lars.vangaa@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> efter sigende når man trykker på den udsende en ultrahøj lyd som hunden
> finder ubehaglig og stopper så med at gø.
At bruge ubehagelige ting er efter min meneing den mest uduelige og
dårligste måde at foretage indlærring på, og opdragelse der bygger på
ubehagligheder er, nåh ja, ubehageligt, dit forhold til hunden bliver et
frygt og rædsel forhold, altså set fra hundens side.

> Hvad er jeres mening og hvor kan man evt købe denne tingest ?
Jeg ved ikke om en sådan frygt og rædsel tingest kan købes, håber da at
tortur instrumenter ikke sælges meren og min mening om det er afsky.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

PS.
Hvorfor gør en hund??
Fordi det er en hund.
Hvis du vil have din hund til at kagle så køb en høne.

Nå men hvorfor må din hund ikke gø, det nu engang hundens almindelige sprog?

Fra : Winther

Dato : 02-11-02 21:31

"Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du vil have din hund til at kagle så køb en høne.
>
> Nå men hvorfor må din hund ikke gø, det nu engang hundens almindelige

Min hund, det var da det jeg troede jeg købte, kan ikke gø, den skriger og
hyler, hvad er det så, hvis det ikke er en hund?

Vh. Winther

Fra : Claus

Dato : 03-11-02 07:57

"Winther" <Falk-petersen@removethisadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Min hund, det var da det jeg troede jeg købte, kan ikke gø, den skriger og
> hyler, hvad er det så, hvis det ikke er en hund?
>
> Vh. Winther

Hej Winther

Det er da bare en Schæfer. *LOL*

Claus

Fra : Winther

Dato : 03-11-02 12:19

"Claus" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

Jamen Claus, hvor blev jeg da glad, var sgu helt bange for at det var en
ulv, eller måske en undsluppet hyler fra sælariet...

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 03-11-02 12:26

> "Winther" <Falk-petersen@removethisadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Winther
>
> Det er da bare en Schæfer. *LOL*
>
> Claus

Jamen nu har jeg så fået et nyt problem, den anden hund jeg har, købt for at
være en schæfer, han har nemlig en kanon halsgivning, hvad er det så, hvis
det ikke er en schæfer?

Vh. Winther

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 04-11-02 15:11

En ægte schæfer der gør? Det lyder mærkeligt ...

Fra : Winther

Dato : 05-11-02 09:21

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> En ægte schæfer der gør? Det lyder mærkeligt ...

Det er skam rigtig. Men det er bestemt ingen rotte, for han sidder rigtig
under bevogtning, altså med hovedet højest, ikke rumpen. , og så er han
kanon til spor.

Vh. Winther

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 06-11-02 15:04

"Winther" <Falk-petersen@removethisadslhome.dk> wrote in message

> "Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk> skrev i en meddelelse

> sprog?
> >
> Min hund, det var da det jeg troede jeg købte, kan ikke gø, den skriger og
> hyler, hvad er det så, hvis det ikke er en hund?

Hm!!!
Lyder akkurat som min plæneklipper

MVH
Bjarne

Fra : Winther

Dato : 08-11-02 10:09

"Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Stor respekt for din indsigt og viden. Nu har jeg vinterklargjort "dyret".
Den var godt nok ikke meget for det, da den blev sprøjtet med WD-40, men der
var ingen vej udenom, da græsklipningen er slut for i år. Glæder mig
allerede til foråret, det kan jo være den er bedre end Bilkamodellen jeg
ellers bruger.

Vh. Winther

Fra : Jørgen

Dato : 02-11-02 12:08

hej

brug ja/nej øvelsen, i stedet for alle de mærkelig
totur instrumenter som ikke burde være i handlen.