Er codegen's psu'er nu også så ringe?
Fra : .

Dato : 31-10-02 19:59

Jeg har en 300w psu som fulgte med det billigste maxitower jeg kunne
finde hos SHG for et års tid siden.
Min konfig er som følger:
soltek kav75
xp1800+
512mb sdram (2x256)
seagate IV 40GB 7200rpm
Fujitsu fluid 40GB 7200rpm
Seagate 9GB scsi 10K rpm
Plex scsi 40x cdrom
plex 24/10/40 brænder IDE
4mm dds båndstation scsi
2x 80mm blæsere ved 7v extrablæsere
diskettedrev
palit daytona GF4 128mb ram ti4200
10/100 pci netkort
SB live player
pci med 2x USB
Adaptec 2940UW

Maskinen kører 24/7 og blive kun lukket ved at jeg klumrer i det eller
ændrer i softwarekonfig'en der kræver genstart.
Men det er måske bare mig der er heldig med min psu?
Mvh Janko

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 31-10-02 20:18

"." <.@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en 300w psu som fulgte med det billigste maxitower jeg kunne
> finde hos SHG for et års tid siden.

Jeg er også fint tilfreds med min.

Også en 300W, som fulgte med et maxitower købt hos SHG for et års tid siden
for ca 500,-

Det er måske samme kabinet.

Det kunne dog nok godt gøres lidt ved støjniveauet, men jeg har bestemt hørt
mange der var værre.

> Men det er måske bare mig der er heldig med min psu?
> Mvh Janko

Jeg er måske også en af de heldige.

Mvh Michael

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 31-10-02 20:44

"." wrote:
> Maskinen kører 24/7 og blive kun lukket ved at jeg klumrer i det eller
> ændrer i softwarekonfig'en der kræver genstart.
> Men det er måske bare mig der er heldig med min psu?

Prøv at teste om den også er stabil i Prime's torturtest.

Jeg havde problemet med en 300W i et logic kabinet.
Computeren kørte stabilt under praktisk taget alle
applikationer, undtagen en jeg selv havde udviklet -
der kunne den lave en spontan genstart, men de
var yderst sjældne. (Månedligt på en applikation der
kørte 100% CPU-tid 24/7.)

Jeg testede så med Prime, og der lavede den fejl
hver gang i 10K testen.

Så sænkede jeg Vcore fra 1,75V til 1,65V, og så
var problemet væk.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : .

Dato : 01-11-02 19:37

On Thu, 31 Oct 2002 20:44:00 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

>Prøv at teste om den også er stabil i Prime's torturtest.

He.... hvad kommer det lige mig ved om den kan køre et testprogram
stabilt? Hvis den virker som den skal når den ikke kører et eller
andet fjollet testproggy, kan jeg så ikke bare være glad?
Det er lidt ligesom at sige at en xp2000 er meget bedre end en xp1800
fordi den giver nogle bedre testresultater, men er det noget man
mærker til i det daglige med spil og programmer? Om min maskine skulle
være et kvart millisekund længere om at starte op med en xp1600 tror
jeg ikke at jeg ville bemærke.
Det her er altså skrevet med et glimt i øjet uden at ville genere dig
mere end højest nødvendigt
Mvh Janko

Fra : JRS

Dato : 31-10-02 23:46

> [...]
> finde hos SHG for et års tid siden.

> Men det er måske bare mig der er heldig med min psu?

Havde selv et Codegen 235W PSU ind til for nyligt .. Trak følgende system
uden problemer ;
xp1600+
GF4 MX440
SB Live 1024
256SD
1x 45gigs IBM
1x 3½gigs Maxtor
1x Pioneer DVD
1x Liteon CDR

PSU'en var en del fulgte med mit kab jeg købte for 3 år siden, og jeg må
sige at det er noget af det mest lydløse jeg endnu har haft .. Larmede langt
mindre end mit nuværende Chieftec 340W ..
Da jeg smed et Radeon8500 128mb i gav den alligevel op

MVH
JRS

Fra : Andy

Dato : 01-11-02 06:43

> Maskinen kører 24/7 og blive kun lukket ved at jeg klumrer i det eller
> ændrer i softwarekonfig'en der kræver genstart.
> Men det er måske bare mig der er heldig med min psu?

Overhovedet ikke... Jeg har en del maskiner med Codegen 300watt PSU, og de
kører glimrende...