php-n00b behøver hjælp til at sortere de d~
Fra : Rasmus Ebbesen

Dato : 31-10-02 19:44

Hej eksperter.

Jeg håber at jeg kan få hjælp her. Jeg har lige lavet min første side med
php og mySQL. jeg har lavet et nyhedssystem der trækker nyheder ud af
databasen, og lægger dem i den rækkefølge de er oprettet. jeg kunne godt
tænke mig at den senest oprettede nyhed blev vist først og nedefter, hvis i
forstår :D

håber at i kan hjælpe mig. Der var ingen på irc der ville hjælpe :(

Hilsen rasmus

Fra : Jonas Levring

Dato : 31-10-02 19:56

smid din database-struktur, samt din mysql-forespørgelse.. så gør det det
lidt lettere at hjælpe dig

/Jonas Levring

Fra : Rikke

Dato : 31-10-02 22:18

Hej...

Prøv noget i retning af:

$data = mysql_query ("SELECT * FROM db ORDER BY id DESC");

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Rasmus Ebbesen

Dato : 02-11-02 19:22

Tak for svaret.

Jeg fandt nu selv ud af det senere på aftenen,

hilsen Rasmus