Min ny pc vil ikke poste
Fra : Bobby

Dato : 31-10-02 19:49

Hej

Jeg har lige modtaget min Shuttle barebone med posten idag, og har købt en
ny AMD Duron 1200 Morgan samt 256 mb. Kinston DDR 2100 ram til den.

Da den var færdigsamlet, og blev startet op, nægtede den at "poste" -
skærmen var bare sort.

Har nu pillet alt ud igen, undtagen cpu og ram, men har stadig ikke heldet
med mig - sort skærm.

Jeg havde cpu'en og rensede den for kølepaste, smurte nyt på og satte den i
igen (den sidder rigtigt), men stadig ingen post.

En ting som undrer mig er at den overhovedet ikke har "bibbet" - heller ikke
selv om der mangler hardisk, floppy, tastatur og alt det andet. Den har ikke
sagt en lyd overhovedet !

Blæserne kører fint.

Nogle gode råd??

På forhånd tak
Bobby

Fra : Robert Jensen

Dato : 31-10-02 20:30

"Bobby" <graack2@FUCKSPAMyahoo.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> selv om der mangler hardisk, floppy, tastatur og alt det andet. Den har

har lige haft et system jeg skulle samle hvor cpu'en var brændt af.
det lyder umeldtbart præcist som om du har smme problem.

pøv at låne en anden cpu og se om det gør nogen forskel.
--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Leony

Dato : 01-11-02 09:37

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aps0bk$fui$1@sunsite.dk...

> har lige haft et system jeg skulle samle hvor cpu'en var brændt af.
> det lyder umeldtbart præcist som om du har smme problem.

Måske en knækket cpukerne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bobby

Dato : 01-11-02 09:50

Jeg har nu fået afprøvet CPU'en i en anden maskine, og der poster den fint.

Det kunne jo tyde på at der er et eller andet galt med bundkortet i den nye
maskine. Har kontaktet leverandøren, og venter på respons.

Men jeg takker for svarene.

Vh.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 01-11-02 17:55

On Fri, 1 Nov 2002 09:49:35 +0100 skrev "Bobby" <graack2@yahoo.dk> .

> [...]
>
>Det kunne jo tyde på at der er et eller andet galt med bundkortet i den nye
>maskine. Har kontaktet leverandøren, og venter på respons.

Som du ser, skriver jeg UNDER det jeg svarer på. Det må du godt tage som et godt
eksempel. Jeg har selv engang været ude i en situation hvor en bekendt selv
havde bygget en PC om. I hans tilfælde var symptomet at maskinen nogle gange
ikke ville køre POST (Power On Self Test) og andre gange spontant bootede. Jeg
fik skilt maskinen ad, og så der sad en lille 'messingmøtrik' fra det gamle
motherboard et sted hvor det ikke var tiltænkt i det nye motherboard. Det havde
'gnavet' hul i det nye motherboards coating og fået lavet en kortslutning.

Vi fik fikset hans problemer ved at fjerne møtrikken, og lakere det sårede sted
med neglelak. Da jeg ikke har hørt om problemer fra ham siden, må jeg tro det
har virket....

VH Martin

Fra : Bobby

Dato : 02-11-02 00:27

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> wrote in message
..

> [...]
sted
> med neglelak. Da jeg ikke har hørt om problemer fra ham siden, må jeg tro

Nu er det bare sådan at maskinen stprt set er samlet fra fabriken
(barebone), og der skal kun CPU, RAM og drev i, men ellers tak for tippet.

Vh.
Bobby

PS. Iøvrigt er jeg ikke enig i at det altid er en god ide at svare under det
der spørges om - ofte synes jeg at man skal rulle og rulle, i hver post, for
at komme til det væsentlige. Og især hvis man læser trådene kronologisk,
hvad jeg oftest gør, så ved jeg udmærket (fra den forrige post) hvad der
bliver svaret på, og bliver bare mega irriteret over at skulle scrolle.

Hvad værre er, er dem som har for vane at svare mellem spørgsmålene. Her er
det alt for nemt at overse et svar. Helt grelt bliver det når folk
overhovedet ikke laver mellemrum mellem spørgsmålet, og det de svarer på, så
er jeg stået af, da jeg ikke orker at sidde og decifrere sådan en post.

Jeg ved godt at der er vedtaget regler, men jeg er bare ikke altid enig.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-11-02 05:38

On Sat, 2 Nov 2002 00:27:16 +0100 skrev "Bobby" <graack2@yahoo.dk> .

> [...]
>hvad jeg oftest gør, så ved jeg udmærket (fra den forrige post) hvad der
>bliver svaret på, og bliver bare mega irriteret over at skulle scrolle.

Du siger rulle og rulle...kunne det skyldes at der er medtaget en masse
dingelværk der IKKE relaterer sig til det der svares på ?
Min bedste opfattelse er, at man tager det med fra den forrige posting der er
relevant for ens eget svar, resten trimmes væk. Det er det jeg har forsøgt
her...

> [...]
>er jeg stået af, da jeg ikke orker at sidde og decifrere sådan en post.

Nu kan man af og til komme til at stille mere end et spørgsmål i et indlæg. Fair
nok, i de tilfælde bør dem der besvarer indlæget have lov til at adressere de
enkelte punkter seperat. Det prøver jeg så her.

>Jeg ved godt at der er vedtaget regler, men jeg er bare ikke altid enig.

Jeg er heller ikke altid enig i de regler der gælder i samfundet, men det
forhindrer mig ikke i at overholde disse regler.

Dette indlæg er (bevidst) helt offtopic, men skrevet i den bedste mening for at
højne usenet moralen.

VH Martin