Gammel KRO på Sjælland ?
Fra : K. Thidemann

Dato : 31-10-02 19:21

Hvem kender noget til en gammel kro på Sjælland, måske København,
med navnet noget i retning af:

Lars Mathias Minde

Hvor ligger denne kro ?

Jeg har naturligvis forsøgt på nettet.

Med venlig hilsen
Ketty Thidemann
k.thidemann@mail1.stofanet.dk

Fra : Helmer Christiansen

Dato : 31-10-02 20:10

"K. Thidemann" <k.thidemann@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem kender noget til en gammel kro på Sjælland, måske København,
> med navnet noget i retning af:
>
> Lars Mathias Minde
>
> Hvor ligger denne kro ?

Kunne det være den fra Hostrups syngespil "Genboerne" kendte Lars Mathiesen,
Allegade 7 på Frederiksberg, hvor nu TV2 Lorry har til huse?

--
Helmer Christiansen

Fra : K. Thidemann

Dato : 31-10-02 23:39

On Thu, 31 Oct 2002 20:09:56 +0100, "Helmer Christiansen"
<helmer.christiansen@oncable.dk> wrote:

>"K. Thidemann" <k.thidemann@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Kunne det være den fra Hostrups syngespil "Genboerne" kendte Lars Mathiesen,
>Allegade 7 på Frederiksberg, hvor nu TV2 Lorry har til huse?

Tak for hjælpen

Ikke helt usandsynligt.
Jeg vil arbejde videre med Frederiksberg området.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-11-02 16:30

On Thu, 31 Oct 2002 18:20:54 GMT, k.thidemann@mail1.stofanet.dk (K.
Thidemann) wrote:

>Hvem kender noget til en gammel kro på Sjælland, måske København,
>med navnet noget i retning af:
>
>Lars Mathias Minde

Jeg modtog i dag løsningen fra Karin Jacobsen.

Fundet på

http://www.danskebilleder.dk/

Lokalitet og datering
Frederiksberg, Allégade 7, ca. 1905

Beskrivelse
Lars Mathiesens Minde i Allégade 7.
Opkaldt efter Lars Mathiesen, der på denne adresse drev traktørstedet
Håbet i årene 1804-52. Stedet blev købt af Lorry Feilberg i 1909..
K. Thidemann