Køb af bærbar pc, m.m
Fra : Nederbasse

Dato : 31-10-02 19:01

Hej
Jeg skal købe en notebook/bærbar pc med docking station til min chef og kan
godt bruge nogle råd.
Der er følgende krav: 15" skærm, modem/lan, infrarød port og evt. brænder.
Jeg er rendt total kold i bærbar junglen, er der ikke nogen der har nogle
erfaringer de vil dele ?

Lars

Fra : Henning

Dato : 31-10-02 19:37

www.dell.dk og sammensæt selv.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Sebastian Steen

Dato : 31-10-02 21:02

Nederbasse wrote:
> Der er følgende krav: 15" skærm, modem/lan, infrarød port og evt.
> brænder. Jeg er rendt total kold i bærbar junglen, er der ikke nogen
> der har nogle erfaringer de vil dele ?

Jeg har selv købt en Compaq Presario 2815EA, og den er jeg meget tilfreds
med, den imødekommer ovenstående krav med DVD/CD-RW drev og jeg har så købt
en port-replikator. Ikke en docking-station, men det fungerer mindst ligeså
godt. Jeg er ihvertfald _meget_ tilfreds med begge dele.

Der er lige kommet en 2825EA (på trapperne) der er noget hurtigere, den
koster ca. 22.000 og port-replikatoren koster ca. 1.700. (inkl. moms)

Kan købes hos InterCon Data (hvor jeg købte min):
Presario: http://tinyurl.com/2cpj
Port-replikator: http://tinyurl.com/2cph

God jagt.

Sebastian Steen

Fra : Nederbasse

Dato : 31-10-02 21:27

> [...]
> koster ca. 22.000 og port-replikatoren koster ca. 1.700. (inkl. moms)
>
> Kan købes hos InterCon Data (hvor jeg købte min):

Hej
Hvad er en port replikator i forhold til en docking station ?

Lars

Fra : Sebastian Steen

Dato : 01-11-02 13:20

Nederbasse wrote:
> Hvad er en port replikator i forhold til en docking station ?
Jeg tror måske at forskellen er den samme Den er ihvertfald meget lille.

Jeg kunne ikke finde nogen definitioner, men _min opfattelse_ er, at denne
Dell docking station <http://tinyurl.com/2d6h> er en typisk docking station,
hvorimod en port-replikator er noget mindre, som fx. den Compaq-ting jeg
smed et link på. <http://tinyurl.com/2cph>

Det kan også være noget med at i nogle dockingstationer har man mulighed for
at indsætte cd-rom-drev og/eller PCI-kort... Men jeg ved det ikke helt
præcist.

Sebastian Steen