Opgradering
Fra : IceKiller

Dato : 31-10-02 17:55

Jeg vil gerne opgradere min maskine
Ønsker en P4 2,4 Gb Northbrigde
Hvilke ram og hvilket bundkort er det bedste man kan købe

Mike Hansen

Fra : Michael Holm

Dato : 31-10-02 18:05

Asus P4PE, samsung pc2700 eller pc3200

--mic

Fra : IceKiller

Dato : 31-10-02 19:06

Takker for det hurtige svar
Det fandt jeg på Itbutikkens hjemmeside

Hvad er forskellen eller rettere hvad står de diverse forkortelser for:

Socket 478, P4PE/GL/F/SATA/GD 1.727,-
Socket 478, P4PE/GL/SATA/GD 1.579,-
Socket 478, P4PE/L/F/SATA/GD 1.671,-
Socket 478, P4PE/L/GD I845PE 1.490,-

Mike Hansen

begin 666 info1.gif
M1TE&.#EA#@`.`+,``)6OMJ:\PD%V@X6CJ\+1U0%-70%#41%;:2EG<_W__P``
M`````````````````````"P`````#@`.```$)]#(2:N]-A%,">#&(8Q@D)R@
8:(+2D+"&RQ7#0"0U8B%GGP2PH- 2`0`[
`
end

begin 666 vogn.gif
M1TE&.#EA%0`1`*+_`/___\W-S71V:R,C(Q$1$0#_`````,# P"'Y! $```<`
M+ `````5`!$`0 -0>%77_A 2$MV@M8DAWNY9^$R98)YG(#H+`P43>5QJ*$?$
M$ 6T^'D<4<M5"1AKD45$0#@U)KP#92J5-G',*K5Y79*VLVZ%&2N+5^C(16?)
H51(`.R#HW5Z2#I$F%-4F(@T0V3E+1-T5D.2.UBM:Q#ULRI^F4Q$`.P``
`
end

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-10-02 21:03

Gl = gigabyte lan.
l = 10/100mb lan
f = firewire
Sate = seriel ata 150 raid.
gd = ? men jeg tror det er onboard lyd.

Mvh
Thomas

Fra : IceKiller

Dato : 31-10-02 19:23

Hvad er forskellen på P4 2,4 Northwood og en P4 2,4 Northwood 533 mhz bus

Og hvilke ram er bedst til P4 2,4 Northwood 533 mhz bus

Mike Hansen

Fra : o&u

Dato : 01-11-02 08:40

On Thu, 31 Oct 2002 19:22:36 +0100, "IceKiller" <icekiller@e-boks.dk>
wrote:

>Hvad er forskellen på P4 2,4 Northwood og en P4 2,4 Northwood 533 mhz bus

Den første cpu kører 24x100, den anden kører 18x133, hvor 24 og 18 er
multiplier. Multiplieren er låst og kan ikke ændres.
Så mener Intel (de supersælgere), at cpu'erne er quad pumped. Da
4x100=400 og 4x133=533, så passer pengene.

>Og hvilke ram er bedst til P4 2,4 Northwood 533 mhz bus

Jamen alt skidt ddr ram kan køre 133 MHz. Men chipset giver mulighed
for at køre ram asynkront på 166 MHz. Så skal det være pc2700.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 31-10-02 20:29

On Thu, 31 Oct 2002 17:55:13 +0100, "IceKiller" <icekiller@e-boks.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne opgradere min maskine
>Ønsker en P4 2,4 Gb Northbrigde
>Hvilke ram og hvilket bundkort er det bedste man kan købe

Jeg vil tro, at asus p4pe eller msi 845pe max2 er noget af det mest
moderne.
MSI'eren har ata133. Det har asus'en ikke, men har LAN.
Det var intel 845pe chipset for multithreading cpu'er (ikke just en
2.4 GHz).

Du kan også vælge noget i845G chipset. F.eks. AOpen MX4GR eller Epox
4g4A.

Ram ? hvad med noget pc2700 ram ? crucial pc2700 kan gøre det som
ddr400 ram. Købes på www.ocworkbench.com fra UK (vigtigt).

Men de bundkort kræver, at du har et agp4x grafikkort (kører ikke med
agp 2x).

Skal du tage hensyn til agp2x, må valget blive et andet bundkort.

mvh

John

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-11-02 04:48

o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in

> Ram ? hvad med noget pc2700 ram ? crucial pc2700 kan gøre det som
> ddr400 ram. Købes på www.ocworkbench.com fra UK (vigtigt).

Det nemmeste er vel at købe det direkte hos Crucial.
http://www.crucial.com/uk/

Har selv købt 3x 256MB PC2700 moduler der. Bestilte mandag ved 18-
tiden, og fik dem af FedEX manden onsdag middag.

Flemming