Netværk i win xp?
Fra : Gimmer

Dato : 31-10-02 17:28

ER det muligt at have flere forbindelser med et netkort?

jeg har en bærbar som skal køre i et netvært med default gateway
(192.168.1.1) hjemme og på Skolen skal den køre uden altså! indtil videre
har jeg skulle slette 192.XXX.... manuelt hver gang jeg er på skolen og
derefter skal de indtastes når jeg kommer hjem, kan dette ikke gøres
smartere?

vh Gimmer

Fra : Henning

Dato : 31-10-02 19:55

On Thu, 31 Oct 2002 17:28:04 +0100, "Gimmer" <Gimmer@pc.dk> wrote:

> [...]
>har jeg skulle slette 192.XXX.... manuelt hver gang jeg er på skolen og
>derefter skal de indtastes når jeg kommer hjem, kan dette ikke gøres

Hvorfor ikke køre DHCP? Eller lave to profiler?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Gimmer

Dato : 01-11-02 08:42

jeg kan ikke køre DHCP Hjemme.... når du skrive to profiler mener du så to
brugerer?
vh Gimmer

Fra : T. Ahm

Dato : 04-11-02 10:43

Hej

Du kan anvende et "skifte" program til at skifte mellem flere forskellige
opkoblinger.

Jeg anvender selv IP changer fra Regsoft (www.regsoft.net). Jeg har
tidligere anvendt et tilsvarende produkt fra Symantec (det var gratis). Der
findes sandsynligvis også andre.

mvh T. Ahm

Det virker udemærket og du kan skifte IP.numre m.m. uden at skulle genstarte
maskinen