Lydkort til system med dual cpu
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 31-10-02 17:47

Hej
Jeg har 2 cpuer i min computer, der giver desværre problemer med lydkortet,
da lyden bliver meget hakkende.

Creative labs har erkendt problemet med deres løsning er ikke at understøtte
dual cpu..
Jeg har så prøvet et DMX XFire 1024 fra Terratec, men det er problemet ikke
blevet mindre af. Spørgsmålet er så om det overhovedet findes en lydkort der
vil køre ordentligt på en dual cpu maskine.

Min maskine køre WinXP og består af:
ABIT VP6
2x PIII 850E
1 GB RAM

Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 31-10-02 18:14

Henrik Skjærbæk skrev i news:aprmpu$oni$1@sunsite.dk:
> [...]
> problemet ikke blevet mindre af. Spørgsmålet er så om det overhovedet
> findes en lydkort der vil køre ordentligt på en dual cpu maskine.

Prøv at slå USB portene fra.
Og alt andet du ikke bruger som er onboard.

Anders Lorentzen

Fra : jens maigaard

Dato : 31-10-02 19:04

> Prøv at slå USB portene fra.
> Og alt andet du ikke bruger som er onboard.

Prøv at installere win xp i "standard pc" mode i stedet for ACPI - med ACPI
deles alting (på lidt ældre bundkort) om en irq, og det er der mange
lydkort, der ikke kan leve med.

--
Jens Maigaard

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 01-11-02 09:49

"jens maigaard" <ikkejensm@stofanet.dk> wrote in message

> Prøv at installere win xp i "standard pc" mode i stedet for ACPI - med
ACPI
> deles alting (på lidt ældre bundkort) om en irq, og det er der mange
> lydkort, der ikke kan leve med.

Jeg vil gerne finde en lydkort der kan lave med dette, da jeg er glade for
muligheder for at sætte computeren i dvale.

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 01-11-02 09:48

"Anders Lorentzen" <al@it.dk> wrote in message
> Prøv at slå USB portene fra.
> Og alt andet du ikke bruger som er onboard.

Dette har jeg allerede gjort, dvs. USB portene er godt nok slået til men
disse benyttes, men der onboard komponenter jeg ikke benytter er
deaktiverede.

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 01-11-02 12:54

> Jeg har 2 cpuer i min computer, der giver desværre problemer med
lydkortet,
> da lyden bliver meget hakkende.

I min dual 1000MHz PIII på et MSI board med 512Mb RAM og WinXP Pro bruger
jeg et Soundblaster Audigy 5.1 Bulk kort. Der har aldrig været nogle
problemer med hakkende lyd og jeg har ikke slået hverken ACPI ell. USB fra
på boardet.

Mvh. Brian