Begrænsning på BCC modtagere i Jmail?
Fra : Anders Petersen

Dato : 31-10-02 16:33

Har en database med 550+ emailadresser, men når jeg udsender den (vha. et
loop, hvor de tilføjes som BCC-modtagere), er det ikke alle, der får. Jeg
har så prøvet at dortere dem faldende i stedet, og nu får nogle af de
sidste i alfabetet så, mens andre (mig selv inklusive - Anders) ikke får...

Kan det passe, at der kun sendes til et vist antal af gangen? Og kan man i
så fald bare splitte dem op i fx. bidder af 50-100, og så sende flere
gange?

Eller burde jeg i virkeligheden bare nvende en anden teknik? (også pokkers,
at man ikke kan teste og teste, men får forstyrret 600 fremmede mennesker
hver gang :-/ )

/Anders

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 31-10-02 17:57

On Thu, 31 Oct 2002 15:32:50 GMT, Anders Petersen
<anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote:

>Eller burde jeg i virkeligheden bare nvende en anden teknik? (også pokkers,
>at man ikke kan teste og teste, men får forstyrret 600 fremmede mennesker
>hver gang :-/ )

Prøv at lukke din connection til JMail for hver 20'ende mail og åben
igen. Se om det så ikke virker. Der er noget med at den ellers misser
nogle mails, men om det er præcist dit problem, er jeg ikke sikker på.

Mvh. Brian

Fra : Anders Petersen

Dato : 31-10-02 18:29

> Prøv at lukke din connection til JMail for hver 20'ende mail og åben
> igen. Se om det så ikke virker. Der er noget med at den ellers misser
> nogle mails, men om det er præcist dit problem, er jeg ikke sikker på.

Det prøver jeg. Har du en reference til omtale af problemet, evt.? Lyder da
lidt trist... :(

Takker,

/A

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 31-10-02 19:22

> [...]
pokkers,
> at man ikke kan teste og teste, men får forstyrret 600 fremmede mennesker

I denne tråd fra 29/10 af Lars Grove Mortensen, omtales netop BCC i Jmail..

3dbe4061$0$97609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Rune

Fra : Anders Petersen

Dato : 31-10-02 19:56

> I denne tråd fra 29/10 af Lars Grove Mortensen, omtales netop BCC i
> Jmail..
>
> 3dbe4061$0$97609$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Går ud fra du hentyder til den tråd, hvor jeg selv deltog :)

Problemet er, at der i det konkrete tilfælde gerne skulle bruges BCC, da
det går hurtigst. Jeg hører dog gerne argumenter/løsningsforlag for/til det
modsatte!

Bedste hilsener,

/Anders

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 31-10-02 22:50

JMail smider hver 22-ende e-mail væk, hvorfor?
Når du sender e-mails fra hjemmesider via websmtp.dit-domaene.dk og JMail
skal du huske at lukke din connection, minimum efter hver tyvende e-mail.
Gør du ikke dette vil hver 22-ende e-mail i en løkke, ikke blive sendt.
Herunder er et eksempel på en løkke, der laver en JMail.Close for hver
20-ende e-mail:

For i = 1 to intCount
If Not JMail.Execute Then
Response.Write("ERROR MESSAGE: " & JMail.ErrorMessage & "<br>" & vbCrLf)
Response.Write("ERROR SOURCE: " & JMail.ErrorSource & "<br>" & vbCrLf)
Response.Write("LOG: <pre>" & JMail.Log & "</pre>" & vbCrLf)
End If
If CInt(i/20) = i/20 Then JMail.Close
Next

Fra : Anders Petersen

Dato : 01-11-02 00:55

> [...]
> tyvende e-mail. Gør du ikke dette vil hver 22-ende e-mail i en løkke,
> ikke blive sendt. Herunder er et eksempel på en løkke, der laver en

Azero, hvordan kunne du gætte det :)

> [...]
> vbCrLf) Response.Write("ERROR SOURCE: " & JMail.ErrorSource &
> "<br>" & vbCrLf) Response.Write("LOG: <pre>" & JMail.Log &

Hmm...hvis jeg ksal gøre det, må jeg altså tilbage til at sende
enkeltmails, ikke?! Den havde abre en dårlig vane med at time ud, også
selvom jeg havde sat timeout temmelig højt...

Tak, prøver.

/Anders